Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dvě auta pouštěla školku na přechodu, třetí řidič dvě děti srazil

Ani reflexní vesty, dozor a zebra na silnici nepomohly dětem z mateřské školy v Chrudimi při přecházení silnice. Zatímco dvě auta je během vycházky na přechodu pouštěla, třetí vůz nezastavil a narazil přímo do dětí. Dvě musely na ošetření do nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tajny agent

Nizke tresty ...

0/0
25.6.2012 18:54

pidro

Naprosto souhlasím

se zavedenim psychotestů.

0/0
25.6.2012 12:32

Jarcho

Chce to více retardérů.

Dojde-li na přechodu k nehodě opakovaně, je třeba umístit před něj retardér.

0/0
20.6.2012 21:22

Buster

Re: Chce to více retardérů.

Více retardérů a méně retardovaných?

0/0
20.6.2012 22:17

McTuzemák

Re: Chce to více retardérů.

Méně retardovaných řidičů i policistů. Porušení povinnosti zastavit před přechodem pokud zastavuje auto ve vedlejším pruhu je totálně nerespektované ustanovení a počet kontrol z strany policie je nula. Nejde to pohodlně  změřit radarem, tak na to policie kašle.

+2/0
21.6.2012 10:29

jobek

zase Chrudim

Projet Chrudim nebo přejít přechod v Chrudimi = katastrofa. Obchvat Chrudimi stále v nedohlednu. Kupují se květináče na kruhové objezdy ale na bezpečnost se nedbá. Kruhový objezd je prales na kterém nevidíte odkud se na vás někdo vyřítí. Chrudim má nejvíce kruhových objezdů na jednoho obyvatele. Za cenu kruháčů by byl obchvat až do Havl,Brodu. Až se jednou obchvatu dočkáme budou v Chrudimi kruh.objezdy k ho..nu. Tak že vydržet kolony vydržet přechody, s čím by jsme neměli vydržet je asi rada města. Co tam je za ma...ry?

+3/0
20.6.2012 17:41

McTuzemák

Re: zase Chrudim

Obchvat a květináče nelze slučovat. Obchvat nemůže financovat město, protože mu to ze zákona nepřísluší. A město s květináči vypadá méně proletářsky než bez květináčů.

+1/0
21.6.2012 10:30

jahl

Lidi,

nechte na pokoji seniory. Kdyby řidiči bylo 34, taky byste psali, že všem nad 30 vzít řidičák? Podívejte se co páchají náctiletí a nejsou to jen poškrábané děti. Jedná se o individuální chybu bez ohledu na to, kolik je viníkovi let. To je problém vás socialistů, jeden něco provede, potrestejme všechny, kteří spadají do jeho kategorie. Něco mi to připomíná, měli jsme to tady v minulém století 2X.

+4/0
20.6.2012 16:44

Luxy

Re: Lidi,

osobně mám horší zkušenosti se staršíma lidma ((šedesát a víc) na silnici jak s mlaďochama. Mají pomalé reakce, nesledují vyhlášky ani nové značení, jezdí po paměti a vůbec je nenapadne, že by mohla být nějaká změna. Na kruháku troubí v domnění, že mají přednost zprava atd.

+3/0
20.6.2012 17:03

kali-gandaki

Re: Lidi,

Vyhlášky nemá cenu sledovat ;-)

0/0
20.6.2012 17:07

McTuzemák

Re: Lidi,

80-90% řidičů nezná 90-95% zákonných ustanovení o provozu na komunikacích a zbytek stejně nedodržuje. Nedivme, se, když policie sleduje taky stěží 2% spektra přestupků.

+2/0
21.6.2012 10:32

skejpa

Re: Lidi,

Mluvíte mi z duše. Jezdím denně a každý den se modlím za to, aby policie místo chytání pirátů, co jedou o pár kilometrů rychleji radši chytali ty "rychlíky", co brzdí provoz nebo ty, co bezdůvdně neuhýbají z levého pruhu. Nedávno jsem jel z Hradce Králové do Pardubic a starší pan si to štrádoval svou 90kou v levém pruhu. Já za ním poslušně skoro celou rovinku, mezitím nás zprava předjelo tak 5 aut (na cca 2km) a když jsem to nevydržel a taky ho objel a vedle něj zatroubil, tak se hrozně divil. A dal bych ruku do ohně za to, že mu to ani tak nedošlo... A takové bych trestal až by z toho zčernali ! A je mi jedno jestli by jim bylo 18 nebo 80.

+1/0
21.6.2012 18:24

Honza13

Re: Lidi,

90 stačí. Nediv se, stařec už ví, že spěchat za tchýní nebo nechat se honit šéfem je nerozvážnost. :-P

+1/0
21.6.2012 21:25

skejpa

Re: Lidi,

Ať si klidně nespěchá ale ať nespěchá v pravým pruhu !

+1/0
21.6.2012 23:00

blanka

Re: Lidi,

no a co, kazdy ridi prece jen trochu jinak a vsichni maji byt k sobe ohleduplnejsi...tahle etika tady ale proste neni...ridici nedavaji prednost chodcum, nepousteji autobusy, riskantne predjizdeji i tam kde je plna atd atd...

+4/0
21.6.2012 7:30

verkas

Re: Lidi,

Já mám nejhorší zkušenosti s namachrovanými frajery, kteří si myslí, že jim patří svět. Každý máme své zkušenosti, pravda je, že ve věku to není, je to v povaze každého člověka.

0/0
22.6.2012 13:22

user1133

Zase hysterický článek o zlých autech a chudácích chodcích..

Takže zaprvé, auto nezastaví na fleku, váží dvě tuny a při střetu může lehce člověka zabít. A to by měl mít na paměti zejména CHODEC, protože tahá jaksi za kratší konec. Co brání se dívat i když přechod přecházím? Já osobně se rozhlížím i když jako chodec mám na semaforu zelenou, protože ta barvička mě před rozjetým autem (z jakéhokoliv důvodu) neochrání. Navíc chodec zastavit na fleku může.

V tomto případě navíc ten pedagog měl stát v tom volném pruhu, právě kvůli přijíždějícím autům, ale stál zcela zbytečně v místech, kde auta před přechodem už stála. Přechody na víceproudých silnicích by nejlépe měly fungovat se světly, protože přijíždějící auto chodce, tím hůř dítě, nevidí a je to něco takového jako vlézt do silnice zpoza řady aut. Místo hysterčení by to lidé měli přijmout jako fakt a podle toho se chovat tj. vzít v úvahu, že nemají na přechodu absolutní přednost.

0/0
20.6.2012 16:41

Luxy

Re: Zase hysterický článek o zlých autech a chudácích chodcích..

A jak si můžete být jistý, že kdyby stál pedagog v místě, o kterém píšete, tak by řidič zastavil? Stejně jako chodec by si měl uvědomovat, že nemá absolutní přednost a že s každým šlápnutím na vozovku riskuje svůj život, tak stejně by si měl řidič uvědomovat, že když projíždí městem, kde jsou lidi a přechody, tak by měl přizpůsobit jízdu a dávat pozor.

+4/0
20.6.2012 16:49

Lady.zam3

Re: Zase hysterický článek o zlých autech a chudácích chodcích..

pedagog zvolil místo tam, kde měl pocit, že je to důležité. To měl stát sám kolem celého dětského kolektivu? Jak to asi měl udělat?

+3/0
20.6.2012 17:56

blanka

Re: Zase hysterický článek o zlých autech a chudácích chodcích..

ve meste se ma jezdit tak, aby bylo mozno zastavit, pred prechodem zpomalit atd...

+3/0
21.6.2012 7:31

Alcatraz

Re: Zase hysterický článek o zlých autech a chudácích chodcích..

jo, po bitve je kazdej general. Kdyz se prevadi decka pres prechod (a co vidam, tak dvema doprovody, protoze jeden stoji v silnici a druhej ten strudl tahne), tak uz neni dost dobre mozny sloupnout si do druheho pruhu. Take si povsimnete, ze vetsinou stoji ve smeru, kde prijizdi auta jako prvni.

+1/0
21.6.2012 11:27

autor_tohoto_blogu

Trotlov

Jako aktivní řidič, i aktivní cyklista, i aktivní chodec, jsem už dlouhou dobu přesvědčen, že kulturní civilizace končí na jih německou resp. rakouskou hranicí - tedy že Itálie, Francie, Španělsko apod. už jsou trošku někde jinde. Bohužel při návratu zpět do ČR se vždy přesvědčuji, že severní hranice je opět vymezena tím Německem. Tedy my ani Poláci do té kulturní civilizace moc nepatříme. Ikdyž se to už dost zlepšilo, vždy se najde nějaký takovýto b.l.b. co prostě nezastaví na přechodu nebo se takového b.l.b.a. jiný b.l.b. tady v diskusích zastává. Mimochodem mám jako řidič najeto asi 500tis. a dobrzdil jsem vždy. Kdo ale při jízdě nesleduje situaci před sebou a vedle sebe a místo toho kecá se spolujezdcem nebo píše esemesky, tak to asi nikdy nepochopí.

+1/0
20.6.2012 16:40

kali-gandaki

Re: Trotlov

Řidiči u nás mají tendenci jezdit stylem, jako by byli na silnici sami. Nepochopili, že provoz (a ve městě zvlášť) je neustálá interakce a spolupráce. Svou jízdu berou jako sebestřednou událost světového významu ...

+7/0
20.6.2012 17:06

autor_tohoto_blogu

Re: Trotlov

To jste řekl/a přesně.

0/0
20.6.2012 17:12

McTuzemák

Re: Trotlov

Hezky ale neúplně. Stav na našich silnicích je nejen produktem pošahané psychiky řidičů ale též produktem jejich neznalosti zákona a nečinnosti policie. To vše se na tom podepisuje. Stačí porovnat situaci v Itálii nebo na Slovensku před 5 lety a dnes. Tamní vlády donutily dopravní policii pracovat a situace se dramaticky zlepšila. Dokonce i v Moskvě dnes přejdete vícepruhou silnici relativně bezpečně, v Chrudimi nikoliv.

+1/0
21.6.2012 10:38

_L23_

dokud si lidi nezacnou VAZNE uvedomovat

ze auto vs. chodec je stejne, resp.horsi nez jit na cloveka s nozem, palici atd., tak se budou stavat takove pripady casteji a casteji.

nejsem zastancem exemplarnich trestu, navic nevime podrobnosti, nicmene: co se musi stat, aby lidi konecne pochopili, ze maji v ruce nebezpecnou zbran?

0/0
20.6.2012 16:11

kklepkaa

Opravdu mají senioři sedět za volantem?

Nechci omezovat jejich svobodu pohybu a chápu,  že plno z nich je odkázáno na vůz. Na druhou stranu mají zpomalené reakce a hůř vidí. Určitě to není první a ani poslední nehoda zaviněná důchodcem. Ještě k tomu srazí malé děti. Štěstí, že to nebylo vážné. Možná by páni poslanci mohli zauvažovat nad zpřísněním kontrol důchodců a ne jak omezovat kompetence policie, aby ututlali své špinavé obchody.

+3/0
20.6.2012 16:05

kotatkoxxl

Re: Opravdu mají senioři sedět za volantem?

no a to je vlastně ještě ve věku, kdy za pár let budeme ještě pracovat ... třeba i jako řidiči  :-/

0/0
20.6.2012 16:11

SYETEY_KOTZOUR_nežere_yeleny

Re: Opravdu mají senioři sedět za volantem?

Vidím to stejně. Budiž jim přáno, ale pp řádném přezkoušení. Žádné čistě formální vyjádření od doktora.

+4/0
20.6.2012 16:12

_L23_

Re: Opravdu mají senioři sedět za volantem?

to neni jen o veku, my budem muset v techhle letech jese makat, abychom se dozili duchodu. je to o pristupu kazdyho cloveka. a protoze kazdy je zodpovedny za sve chovani, mel by se z takovehle veci zodpovidat, a ne to odbyt rychlym soudem a podminkou

0/0
20.6.2012 16:15

Doktor.bota

Re: Opravdu mají senioři sedět za volantem?

ježišmarjá - to i v článku o nehodě v chrudimi si musíme zanadávat na politiky? v tom peugeotu mohl klidně sedět někdo mladší:-/

0/0
20.6.2012 16:16

kotatkoxxl

Re: Opravdu mají senioři sedět za volantem?

ano, mohl sedět někdo mladší a mohl taky zastavit ....

+2/0
20.6.2012 16:21

roines1

Ano, a úplně nejstrašnější jsou penzisti,

kterých se zfetovaných po  celonočním řádění na diskotéce nacpe k nedělnímu ránu 8 do staré škodovky a nevyberou první zatáčku do které vlet dvoustovkou. Takový případ řeší policie každý týden a očekávám, že diskotéky pro důchodce konečně zakáží.

+1/0
21.6.2012 20:27

John S

klasika

Takhle bych to nečekal... obvykle to dopadá tak, že zastaví ten v odbočovacím pruhu a ten co jede rovně si myslí, že ten v odbočovacím asi zastavil jen tak ze srandy, tak jede dál a samosebou přes to auto nevidí, že jde někdo po přechodu... takhle už sem uskakoval v životě několikrát... To, že ale zastaví v jednom směru jak to odbočující, tak i to co jede rovně a děcka srazí ten v protisměru, tak to už vyžaduje pořádnou dávku "umění"

+1/0
20.6.2012 16:04

McTuzemák

Re: klasika

Zákon v takovém případě ukládá povinnost zastavit i ve vedlejším pruhu. Stačí znát zákon a dodržovat ho.

+1/0
21.6.2012 10:40

články zásadně nečtu!

Přechody na víceproudovkách by se měly nahradit zábradlím

a zákazem vstupu chodců!

Už se mi něco podobnýho stalo tak pětkrát, naštěstí jsem pokaždý dobrzdil.

Nějakej vůl vpravo zastaví a kdo má čekat, že kvůli chodcům, když na ně nevidím? ;-ORv

+1/0
20.6.2012 16:02

5_reinkarnace

Re: Přechody na víceproudovkách by se měly nahradit zábradlím

ty radeji nejezdi. Musis se venovat rizeni a ne mobilu...

+3/0
20.6.2012 16:04

Lukas Mach

Re: Přechody na víceproudovkách by se měly nahradit zábradlím

Mozna by ve vasem pripade stalo za to vratit se do autoskoly. Pokud ve vedlejsim pruhu zastavuje vozidlo, musite zastavit i vy, bez ohledu na to, co si o cemkoliv myslite.

+10/0
20.6.2012 16:05

články zásadně nečtu!

Re: Přechody na víceproudovkách by se měly nahradit zábradlím

Tak na co ty víceproudovky jsou? Rv

0/0
20.6.2012 16:06

John S

Re: Přechody na víceproudovkách by se měly nahradit zábradlím

8-o

+1/0
20.6.2012 16:09

John S

Re: Přechody na víceproudovkách by se měly nahradit zábradlím

Ty zamysli se trochu na tý silnici. - chodec je jaksi zranitelnější než auto. Navíc přes to auto ten chodec obvykle taky nevidí. Navíc má přednost a na rovinu, z jakýho jinýho důvodu by asi ten v odbočovacím zastavil?

0/0
20.6.2012 16:12

články zásadně nečtu!

Re: Přechody na víceproudovkách by se měly nahradit zábradlím

kdyz tam vlezu jako chodec, tak na me taky troubej a maj co delat, aby zastavili.

0/0
20.6.2012 16:30

mMANGO

Re: Přechody na víceproudovkách by se měly nahradit zábradlím

v celé vyhlášce není ani slovo o tom,že má chodec přednost na přechodu.Až mi tu větu zkopírujete,pošu víám flašku

0/0
21.6.2012 7:07

JP007

Re: Přechody na víceproudovkách by se měly nahradit zábradlím

Kvůli zkapacitnění silnice a ne kvůli absolutní přednosti v jízdě ty jelito.

+8/0
20.6.2012 16:10

karvla

Re: Přechody na víceproudovkách by se měly nahradit zábradlím

opravdu by jsi měl vratit papiry,,,,takovym lidem fakt nepatřiRv

+3/0
20.6.2012 16:29

81honza

Re: Přechody na víceproudovkách by se měly nahradit zábradlím

to jsi vážně tak hloupý?

+1/0
21.6.2012 11:38

John S

Re: Přechody na víceproudovkách by se měly nahradit zábradlím

Nějakej vůl, co jede rovně si myslí, že auto v odbočovacím zastavuje před přechodem jen tak ze srandy...  budeš asi slušnej tydýt.

+9/0
20.6.2012 16:07

Doktor.bota

Re: Přechody na víceproudovkách by se měly nahradit zábradlím

nějakej vůl vpravo - ty trotle, ty nelez za volant;-€

+2/0
20.6.2012 16:18

články zásadně nečtu!

Re: Přechody na víceproudovkách by se měly nahradit zábradlím

Blablabla

Vadej mi, i kdyz zastavej vlevo, ale to bych tu byl za trolla.

0/0
20.6.2012 16:32

JMoudry

Re: Přechody na víceproudovkách by se měly nahradit zábradlím

Proč  dobrzdil, normální a správné je přece je přejet, ne?! 8-o

0/0
20.6.2012 16:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.