Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Proti lavičkám za 60 tisíc v budoucím parku protestovalo tři sta lidí

Tři stovky lidí se sešly před pardubickou radnicí, aby protestovaly proti plánu na rekonstrukci Tyršových sadů. Tentokrát nebylo hlavním tématem kácení stovek stromů v parku kolem zámku, ale ceny projektem navržených prvků, jako jsou lavičky nebo odpadkové koše.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

multikulturista

Ve Francii jsou verejne lavicky 3x levnejsi !

Ziji ve Francii, ale puvodem i srdcem jsem z Pardubic. Informace o lavickach za 60.000 Kc a odpadkovych kosich za 7.000 Kc pro Tyrsovy sady me inspirovala k navsteve nekolika katalogu francouzskych dodavatelu mestskeho nabytku. Zajimava zjisteni : velmi esteticke lavicky z exotickeho dreva (s fungicidnim a insekticidnim osetrenim), kovove casti s protikorozni ochranou stoji 7-12.000 Kc, podle modelu. Dvojite lavicky (s oboustrannym sezenim) stoji 16-18.000 Kc. Vkusne drevene odpadkove kose z exotickeho dreva stoji cca 4.000 Kc, kovove kose jsou podstatne levnejsi. Uvedene ceny jsou sice bez instalace, ale i bez mnozstevnich rabatu...

Doufam, ze v Pardubicich zvitezi zdravy rozum !!

0/0
17.5.2012 10:30

Oslíčkové otřeste se

Tohle je náš systém.

a je to stejné na všech úrovních politiky. Korupce, klientelismus, vrchnostenské chování nikdy neskončí, protože prostředí je tak nastavené a přitahuje tyto typy lidí.

....Do politiky potřebujeme prosadit:

1. OSOBNÍ ODPOVĚDNOST a ODVOLATELNOST politiků a úředníků v manažerských postech

2. MAJETKOVOU TRANSPARENCI těchto osob, všech smluv uzavíraných státem/krajem/obcí a také uchazečských společností

3. MOŽNOST VETA rozhodnutí, PRAVIDELNÁ OBECNÍ REFERENDA k takovýmto kauzám

+1/0
16.5.2012 11:24

Oslíčkové otřeste se

architekt a člen sdružení Pardubáci Aleš Klose

je autorem dálničního tunelu pod Nám.Republiky, u Zelené brány.

dechberoucí záběry této odvážné stavby zde>

http://pardubice.idnes.cz/kaceni-stromu-neproslo-sanci-ma-silnicni-tunel-v-centru-pardubic-phq-/pardubice-zpravy.aspx?c=A110926_1657914_pardubice-zpravy_klu

+1/0
16.5.2012 11:13

patriot1

Jsem pro, aby byl zámek vidět

Když se dívám na staré fotografie, byl na nich pardubický zámek dominantou města. Dneska většina návštěvníků města ani neví, že tady nějaký zámek vůbec je. Stromy určitě čistí vzduch, ale nejsem přesvědčen, že musí být zrovna přímo okolo zámku, obzvlášť když tam v minulosti nebyly a do současné velikosti tam vyrostli jenom proto, že zakrývaly chátrající zámek za socialismu.

+3/0
16.5.2012 8:56

Oslíčkové otřeste se

Re: Jsem pro, aby byl zámek vidět

Souhlasím, měly by být vykáceny všechny stromy v okruhu 300m kolem Zámku, aby byl dobře vidět. Je to dobrý nápad. Já se na něj pak budu chodit dívat, každý den min. 45 minut.

+1/0
16.5.2012 11:15

tucnak v exilu

Re: Jsem pro, aby byl zámek vidět

navrhuju udělat na Sukově třídě tribunu ;-D ať se všichni můžou kochat zámkem;-D

+2/0
16.5.2012 11:37

richardhorak

Re: Jsem pro, aby byl zámek vidět

Patriote, na jednu stranu tě chápu ... ale tak to prostě je ... kolem všech míst, která byla dřív vidět, rostou stromy ... kolem rozhleden rostou stromy ... a to se všude mají pokácet jen proto, aby na ta místa (z těch míst) bylo vidět jako dřív? Ano, bylo by to mnohdy hezké ... ale to přece nejde ...

0/0
16.5.2012 14:30

naparoubek

Re: Jsem pro, aby byl zámek vidět

Správně, všechno nové je špatné - vraťte řeku do koryta pod Zelenou branou!

0/0
16.5.2012 22:16

tucnak v exilu

Dobře!

Brendl - mám hlavu plnou betonu ;-D;-DR^R^

0/0
15.5.2012 23:26

Karel Veliký

lavičky

těm lavičkám dávám 2, maximálně 3 měsíce,než budou zničeny :-(

+3/0
15.5.2012 22:52

zdenanek

Tyršovy sady

Dnes byl ctihodný pan Rath zatčen policií. Kdo na komunální úrovni bude zatčen a potrestán pro

"neschopnost" hospodařit s penězi daňových poplatníků v Pardubicích?????? Budeme hádat. Nejen Tyršovy sady. Ta trpělivost už dochází. Ta občanská sdružení mají svůj význam. A určitě se nemýlím.!!!!

+2/0
15.5.2012 21:58

karbidikova.v.2

Re: Tyršovy sady

snad nemyslíte bazén se skluzavkami za 3/4 miliardy, letiště za 250 mega a spoustu dalších leváren. Občanská združení ? Třeba Pardubáci ? Zeptejte se páně náměstka primátorky, co se to stalo, že ve funkci drží ústa a krok. Pokud je jen trošku chlap, řekne to na rovinu. Jenže to by asi skončilo uráthováním ;-D

+1/0
16.5.2012 7:55

Pan Smart

Tohle opravdu nemá cenu

Ve všech městech stejné. Jenom rozhazovat peníze za nesmysly a obhajovat to nesmyslnýmy termíny dokončení staveb. Nejdříve se rok až dva organizuje výběrové řízení a nakonec se dají do podmínek věci určené přesně pro jednu konkrétní firmu a termín, který nikdo není schopen splnit. Výsledkem je notně předražený projekt .

+4/0
15.5.2012 19:19

Václav Odstrčílek

Řečníci

Všechna sdružení, co tam dnes vystoupila by se měla stydět. Takovou snůšku nesmyslů, blábolů a účelových jsem už dlouho neslyšel. Po tom, co ten jouda na pódiu pronesl, že až bude vedro, tak automatický závlahový systém spustí zavlažování a pokropí všechny lidi na trávníku, jsem znechuceně odešel. Sakra jak chcete aby vás město bralo vážně, když jste takováhle banda zoufalců?

+1/0
15.5.2012 18:53

richardhorak

Re: Řečníci

Hlavně že si podepsal, když už si tam lezl.

0/0
15.5.2012 20:25

Václav Odstrčílek

Re: Řečníci

Nepodepsal!

0/0
15.5.2012 20:26

richardhorak

Re: Řečníci

A dovolím si ještě příspěvek pana Odstrčílka uvézt na pravou míru:

Zmínka o zavlažovacím systému byla zmíněna spíše jako vtip pro odlehčení situace, což pan Odstrčílek nepoznal, nebo li nepochopil. Otázka zněla, zda je tento systém v hodnotě 4 miliony korun vůbec potřeba. Všichni řečníci naopak mluvili věcně a bez žádných extrímních náznaků. Namátkově zde vyzdvihnu proslov paní učitelky biologie, která přítomným přiblížila celou historii Tyršových sadů, z které vyplynulo, že dřeviny v této lokalitě nejsou v žádném případě staré, už vůbec ne přestárlé. Za věcnou připomínku považuji i poznámku o chybějících lavičkách pro puberťáky. Atd. Atd. R^

Pan Odstrčílek je buďto výrobce oněch laviček - kus za 70.000,- Kč. A nebo nastrčený paňác z radnice. Nic, čím bych se nadále zabýval ... Rv

+3/0
15.5.2012 20:35

richardhorak

Re: Řečníci

Doplním: ... výrobce oněch PŘEDRAŽENÝCH laviček ...

0/0
15.5.2012 20:37

Václav Odstrčílek

Re: Řečníci

Milý pane Horáku, vy budete asi solidní demagog, což? V

Těch vtipů bylo víc, nevtipnější byl ale soudruh řečník dlouhý vlas. Jeďte se podívat do parků třeba do Anglie, Francie atd., jestli tam mají lavičky za 2000,- z prvního hobby marketu nebo jestli trávníky zavlažují hadicí. A jestli puberťáci neumí sedět na lavičce normálně, je to jejich problém. Já rozhodně nechci sedět na sedáku, který oni zaprasí bordelem z mlatových cest.

To, že lavičky jsou atypy je věc druhá. Nepochopím, proč s tím ale slavná sdružení přišla až teď, když projekt je znám už delší dobu. Nevyšlo to se stromy, tak se opřeme do něčeho jinýho, žejo?

Kritiku betonové promenády a kaváren radši nebudu komentovat, měli rovnou říct, že si uprostřed města představují džungli a ušetřili by všem čas.

+1/0
15.5.2012 23:03

kolacek

Re: Řečníci

Odpovězte mi na následující otázku, prosím: Je lavička na obrázku za 60 tisíc předražená? Stačí odpověď ano x ne.

0/0
16.5.2012 5:55

Václav Odstrčílek

Re: Řečníci

Pokud bude ta lavička široká čtyři metry, bude z exotického dřeva a nerezu, tak nikoliv.

Není náhodou ale cena lavičky záležitostí dodavatele, který nabídl nejnižší cenu?

0/0
16.5.2012 18:24

kolacek

Re: Řečníci

Moc nechápu vaše úvahy. Cena lavičky je věcí toho, kdo ji platí. Tedy taky mojí věcí. Dodavatel si na ní maximálně namastí kapsu, když si ji nechá za pár tisíc vyrobit a městu ji prodá za šedesát. Část těch peněz může pak ukrýt do krabice od vína a ve vhodnou chvíli někde předat někomu, kdo mu takhle hezky nechal vydělat.

+1/0
17.5.2012 8:09

richardhorak

Re: Řečníci

Pane Odstrčílku, můj komentář měl ten váš uvézt na pravou míru - pro čtenáře. Budiž - ještě jednou zareaguji na vaši odezvu:

Jediný extrémista a demagog jste vy sám. Včera o žádné lavičce za 2.000,- Kč nepadlo ani slovo. Každý víme, že za dvojku solidní lavičku nepořídíte - pouze jste tu ukázal další extrém, z druhé strany.

Atypycké lavičky - Proč by s tím měla sdružení přicházet dřív? Ta sdružení vznikla teprve na základě toho, že zastupitelé města a jejich "kvalifikovanými pomocníci" nebyli schopni takový plán vytvořit do úplnosti sami. Podotýkám, že za to si je všichni platíme.

Závěr: Vy si pane Ondříčku běžte sednout k lavičkám kolem mnoha betonových parkovišť, o která v našem městě nouze není. Nám nechte Tyršáky bez betonu, chcete li - s "džunglí" ...

+1/0
16.5.2012 8:21

richardhorak

Re: Řečníci

Opravím se:

... a jejich "kvalifikovaní pomocníci"...

0/0
16.5.2012 8:23

Václav Odstrčílek

Re: Řečníci

Co to znamená vytvořit plán do úplnosti? Asi já nerozumět vaši češtin.

Je to otázka pohledu, městský vysázený park není džungle. Je zákládán s nějakou koncepcí a vizí funkce. Vy byste si spolu se svými souputníky představoval bahnité cesty, keře plné hoven a úchyláků, lavičky na kterých se dá pohodlně hulit atd. Bohužel zastupitelstvo (řádně zvolené), Odbor hlavního architekta a i většina obyvatel našeho města má představu jinou. A vy, pokud v sobě máte alespoň kousek slušnosti, byste měli toto rozhodnutí respektovat....

0/0
16.5.2012 18:33

richardhorak

Re: Řečníci

Respektovat to, co se mi nelíbí? Ze slušnosti? To je jako kdyby jste řekl, abych držel hubu a krok. A to už tu kdysi bylo, pane Ondříčku - doba, kdy lidi museli drželi hubu a krok, pamatujete? Hezký večer ...

0/0
16.5.2012 18:58

Václav Odstrčílek

Re: Řečníci

Moje jméno komolíte schválně, nebo neumíte číst?

Tu dobu pamatuji, ale vy byste měl mít na paměti, že svoboda každého z nás končí tam, kde začíná svoboda dalšího člověka ;)

0/0
16.5.2012 22:14

richardhorak

Re: Řečníci

Nekomolím schválně, psal jsem to ve spěchu, omlouvám se.

Píšete "kde začíná svoboda dalšího člověka" ... u kácení zdravých krásných stromů, u vybetonování kusu přírody v našem městě? O jaké svobodě to mluvíte?

0/0
17.5.2012 6:36

richardhorak

Re: Řečníci

Toto je svoboda:, tedy alespoň její začátek:

http://pardubice.idnes.cz/odpurci-premeny-tyrsovych-sadu-slavi-uspech-fni-/pardubice-zpravy.aspx?c=A120517_1779249_pardubice-zpravy_kvi

0/0
17.5.2012 12:37

zdenanek

Re: Řečníci

To je úhel pohledu. Důležité je, kdo to zaplatí. Dotace EU????? Nikoliv, nenechte se zmást. Zaplatí to popelnice a daně z nemovitostí občanů Pardubic jako ten předražený aquapark.  Ta garnitura na radnici je jen takové pozlátko.

+1/0
15.5.2012 23:21

tucnak v exilu

Re: Řečníci

Přesně tak a všichni víme, jak to bude pokračovat. Každý rok budou do toho cpát miliony, aby jim tam vůbec tekl umělý potůček, stejně jako do akvaparku, který se stejně jako dvě multikina nemá šanci uživit,

Přitom to jde opravit daleko levněji a i tak to může být pěkný!

Pokud však středoškolák Brendl chce rozhazovat peníze EU, tak je může použít na zbourání nedostavěné haly či AFI krabice :)

+4/0
15.5.2012 23:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.