Diskuze

Za dva vlaky proti sobě na jedné pardubické koleji může asi signalista

Za vyjetí dvou vlaků na stejnou kolej v pardubické stanici Rosice nad Labem může zřejmě signalista. Ukazují to předběžné závěry vyšetřování Drážní inspekce, které ale dál běží. Pracovníkovi hrozí postih ze strany zaměstnavatele a případně i policie, ale také může přispět k vylepšení předpisů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ST

syn truhláře

7. 2. 2012 19:15
"ASI"???

V době letů na Měsic?

0 0
možnosti
M

Mychal.B.

7. 2. 2012 23:49
Re:

I v době letů na Měsíc funguje na železniční síti v ČR mnoho desítek, možná až několik málo stovek, zabezpečovacích zařízení, u kterých je na zodpovědnosti zaměstnance vykonávající potřebnou funkci, na kterou kolej postaví jízdní cestu. Jinými slovy zařízení, která nekontrolují, zda se staví na volnou či obsazenou kolej a závisí to na lidském činiteli.

0 0
možnosti
HF

Stareye

7. 2. 2012 16:09
Nějak to stále nechápu.

Myslel jsem, že ta všechna hejblátka už jsou blbovzdorná a nenechají vjet dva vlaky na stejnou kolej bez toho, aby to strojvedoucímu signalizovala při vjezdu do nádraží.

0 0
možnosti
JJS

Toulavejboy

7. 2. 2012 16:38
Re: Nějak to stále nechápu.

Hejblátka, nehejblátka - vždy je přítomen člověk a to je někdy kamenem úrazu.

Navíc i ta hejblátka se někdy porouchají a pak musí umožnit člověku je "obejít" a dovolit jízdu vlaku i pře svou nefunkčnost. A zase narážíme na člověka. Zatím ho nenahradí sebelepší zařízení. A doufám, že to ještě nějaký čas vydrží, jinak bude spousta lidí bez práce;-)

0 0
možnosti
JJS

Toulavejboy

7. 2. 2012 16:01
Opravdu za to může signalista?

Další z mnoha článků přímo přetékajících informacemi. Naprosto nechápu jak se může jakýkoli novinář spokojit s tak neúplnými informacemi od mluvčího.

Ve stanici je elektromechanika, která umožňuje postavit vlakovou cestu na obsazenou kolej. Byla telefonika. Byla mezi dopravní kanceláří a stavědlem, nebo mezi stanicemi? A staniční zabezpečovací zařízení fungovalo, nebo nefungovalo? To je to důležité. Pokud fungovalo, tak signalista nese pouze část viny. Tu větší, nebo stejnou, bude mít výpravčí. Navíc v koho obvodu odpovědnosti za volnost koleje vlak stál?

Informace, informace, informace, to je to co tento i prvotní článek postrádá.

Proč se někdo, kdo chce psát články se železniční tématikou neseznámí alespoň se základy fungování, řízení a provozování drážní dopravy. Také by se měl někde informovat o postupech při přípravě vlakové cesty. Pak snad budou jeho články za něco stát. Nebo její?

1 0
možnosti
TL

Kurt21

7. 2. 2012 17:21
Re: Opravdu za to může signalista?

Protože to prostě ke své práci nepotřebuje. Stačí mu to, co řekne mluvčí. Podívejte, spousta novinářů dělá i chyby pravopisné, čili pan Kratochvíl je na tom z nich ještě slušně.

0 0
možnosti