Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za dva vlaky proti sobě na jedné pardubické koleji může asi signalista

Za vyjetí dvou vlaků na stejnou kolej v pardubické stanici Rosice nad Labem může zřejmě signalista. Ukazují to předběžné závěry vyšetřování Drážní inspekce, které ale dál běží. Pracovníkovi hrozí postih ze strany zaměstnavatele a případně i policie, ale také může přispět k vylepšení předpisů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

syn truhláře

"ASI"???

V době letů na Měsic?

0/0
7.2.2012 19:15

Mychal.B.

Re:

I v době letů na Měsíc funguje na železniční síti v ČR mnoho desítek, možná až několik málo stovek, zabezpečovacích zařízení, u kterých je na zodpovědnosti zaměstnance vykonávající potřebnou funkci, na kterou kolej postaví jízdní cestu. Jinými slovy zařízení, která nekontrolují, zda se staví na volnou či obsazenou kolej a závisí to na lidském činiteli.

0/0
7.2.2012 23:49

Stareye

Nějak to stále nechápu.

Myslel jsem, že ta všechna hejblátka už jsou blbovzdorná a nenechají vjet dva vlaky na stejnou kolej bez toho, aby to strojvedoucímu signalizovala při vjezdu do nádraží.

0/0
7.2.2012 16:09

Toulavejboy

Re: Nějak to stále nechápu.

Hejblátka, nehejblátka - vždy je přítomen člověk a to je někdy kamenem úrazu.

Navíc i ta hejblátka se někdy porouchají a pak musí umožnit člověku je "obejít" a dovolit jízdu vlaku i pře svou nefunkčnost. A zase narážíme na člověka. Zatím ho nenahradí sebelepší zařízení. A doufám, že to ještě nějaký čas vydrží, jinak bude spousta lidí bez práce;-)

0/0
7.2.2012 16:38

Mychal.B.

Re: Nějak to stále nechápu.

Pravděpodobnost vykonání chybného úkonu člověka je cca 1 z 1000. Tzn. že jeden z tisíce provedených úkonů bude chybný. U zařízení určeného pro zabezpečení provozu na železnici a vyráběného v dnešní době je minimální požadavek o 5 řádů, tj. 100 000, lepší. Tak si vyber ;-)

0/0
7.2.2012 23:52

Toulavejboy

Opravdu za to může signalista?

Další z mnoha článků přímo přetékajících informacemi. Naprosto nechápu jak se může jakýkoli novinář spokojit s tak neúplnými informacemi od mluvčího.

Ve stanici je elektromechanika, která umožňuje postavit vlakovou cestu na obsazenou kolej. Byla telefonika. Byla mezi dopravní kanceláří a stavědlem, nebo mezi stanicemi? A staniční zabezpečovací zařízení fungovalo, nebo nefungovalo? To je to důležité. Pokud fungovalo, tak signalista nese pouze část viny. Tu větší, nebo stejnou, bude mít výpravčí. Navíc v koho obvodu odpovědnosti za volnost koleje vlak stál?

Informace, informace, informace, to je to co tento i prvotní článek postrádá.

Proč se někdo, kdo chce psát články se železniční tématikou neseznámí alespoň se základy fungování, řízení a provozování drážní dopravy. Také by se měl někde informovat o postupech při přípravě vlakové cesty. Pak snad budou jeho články za něco stát. Nebo její?

+1/0
7.2.2012 16:01

Kurt21

Re: Opravdu za to může signalista?

Protože to prostě ke své práci nepotřebuje. Stačí mu to, co řekne mluvčí. Podívejte, spousta novinářů dělá i chyby pravopisné, čili pan Kratochvíl je na tom z nich ještě slušně.

0/0
7.2.2012 17:21

Toulavejboy

Re: Opravdu za to může signalista?

To sice máte pravdu, ale pokud by měl nějaký minimální přehled, tak se bude ptát více do hloubky a lépe tak uspokojí čtenářovu zvědavost.

Možná někomu stačí, že za to "může" signalista, ale já bych tedy jako cestující raději věděl více. A mě, jako člověku od fochu, ta neinformovanost článku vadí. Už jenom kvůli tomu signalistovi. Aby totiž postavil vlakovou cestu na obsazenou kolej, tak tam musel být pěkný "bordel" a tom se článek moc nezmiňuje.

0/0
7.2.2012 17:52

Kurt21

Re: Opravdu za to může signalista?

Úplně vám rozumím. Nicméně - ony ty články jsou dneska opravdu psány spíše bulvárně, bez hloubky a hlavně pro "plebs". To, co kritizujete zkrátka není nedostatkem tohoto článku, ale obecným rysem článků, které vycházejí v denním tisku.

Do hloubky bude jistě nehoda probrána na příslušných zájmových webech a forech - také si je rád přečtu, neb mne tato mimořádnost zajímá.

0/0
7.2.2012 18:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.