Diskuze

Vraťte nám staré jízdní řády a zahoďte nové, zní Pardubickým krajem

Stížnosti na špatné jízdní řády v Pardubickém kraji sílí. Už se proti nim bouří i starostové vesnic. Dosvědčuje to i další otevřený dopis, který poslali hejtmanovi starostové Vysokomýtska a Choceňska. Podle nich se potvrdily obavy z překotné a nepromyšlené "optimalizace" dopravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

vestrach

28. 1. 2012 20:56
autobusy?!

My, co dojíždíme, nemusíme pěstovat žádný oficiální adrenalinový sport. Stačí ta naše jízda autobusem do a z práce. Od 11. 12.2011 je to fakt síla. Další změny byly 9.1.2012, k lepšímu ani omylem. Kdy přijdou další, to ví asi pouze bůh, zainteresované osoby určitě nikoliv. Bohužel, naše firemní doprava, ta je na tom úplně stejně. Je to, resp. asi byl jediný benefit, který nás, dojíždějící, zajímal a bohužel se nám taky omezuje, či úplně zruší. Osoby, co to mají na starosti, ty si informovaností hlavu fakt nelámou, vždyť přece máme IREDO, tak co chceme, že? A jsme zase u veřejné dopravy. Autobus nepřijede, nějak získáte mobil na dispečink, když se tam dovoláte a zjišťujete, proč autobus nepřijel, tak mi slavný dispečer sdělil, že měl( ten autobus) poruchu( na začátku trasy). Dále se zeptám, proč nejel náhradní, tak mi sdělil, kdeže má ten autobus vzít a že nemá ani řidiče. Odjezd měl autobus ve 14:20, takže každý si umí představit, jak vypadal další spoj, který naštěstí jel.

0 0
možnosti

indy2

28. 1. 2012 13:50
kšunt

Abych použil to nyní populární slovo - jízdní řády jsou kšunt, a to nejen ve východní části kraje. Třeba u nás v Čeperce na trati Hradec - Pardubice, přestala zastavovat část vlaků. Autobusy přes obec nejezdí. Takže fungujeme pro děti jako taxikáři, aby se dostali třeba v sobotu či v neděli do města a nemusely někde čekat 2 hodiny. Odpoledne z práce nás čeká opět čekání na vlak - to co fungovalo bylo zrušeno a místo vlakem v 16.25 jezdíme až v 17.18 (a to samé později odpoledne). Protesty obce nepomohly, zato jsme dostali sáhodlouhý dopis od OREDA, kde vysvětlují, že z Čeperky pochází jen 6% cestujících na trati, tak proč by u nás vlaky zastavovaly. Nezbývá nám, než koupit druhé auto. Díky Oredo, díky Kraji.

0 0
možnosti

turista-

28. 1. 2012 19:48
Re: kšunt

--- "aby se dostali třeba v sobotu či v neděli do města"

Vždyť z Čeperky do Pardubic jezdí ve víkendový den 13 vlaků (loni jich jezdilo 19, to zas takový rozdíl není). Zhruba každé 2 hodiny.

-- místo vlakem v 16.25 jezdíme až v 17.18

V 16:04 jet nelze?

Problém téhle trati je v tom, že ač spojuje dvě stotisícová města, je stále jednokolejná - a pak je třeba dělat při návrhu jízdního řádu kompromisy, zavedení více vlaků rychlých logicky znamená méně těch pomalých. Zdvojkolejnění je naplánováno, ale politici s tím jaksi nic nedělají (za to stavějí opodál miliardové křižovatky).

0 0
možnosti

djsano

27. 1. 2012 18:20
Prachy

Oredo je podvod a pan Radko Martinek na tom trhnul určitě pár milionků. Však s přechodem došlo ke zdražení jízdného o 50 procent oproti původnímu IDSPk. Martinek je podvodník a lhář.Rv

0 0
možnosti

J. Adamec

27. 1. 2012 10:03
OREDO = tunel

Přece nemůžou přiznat, že OREDO vzniklo jen proto, aby bylo kudy vytáhnout prachy z kraje.

V první fázi se naplánuje co nejvíc spojů, aby to vypadalo, jak se staraj o lidi a na ten počet spojů se podepíšou smlouvy a nalijou se do OREDA prachy. Pak začnou ty spoje, kterejma nikdo nejezdí, protože a) je nesmysl, aby ta samá linka jezdila každou hodinu, b) spoje na sebe nenavazujou, c) spoj odjíždí 5 minut před koncem pracovní doby, takže je lepší jet autem, rušit. Ale OREDO dostane pořád stejný prachy, nebo vyhraje arbitráž.

Páni socani, jděte do háje.

1 0
možnosti

Leinad

27. 1. 2012 10:55
Re: OREDO = tunel

a) Takže třeba metro, trasa Praha-Brno,... proti využitým spojům nic moc nemám. :-P

b) R^ Když se do JŘ dá značka typu "vlak čeká na zpožděné přestupy" tak kraj bude chtít od drah pokutu za zpoždění. Takže se vyplatí zpoždění nepřenášet.

c) R^

0 0
možnosti

Fanny70

27. 1. 2012 9:57
Maximální spokojenost

Každý to vidí ze svého úhlu pohledu. V naší části kraje se četnost autobusových spojů zlepšila, pokrytí obcí je taky nesrovnatelné. Vše tedy podstatně lepší!!! Po těch mnoha letech už si to žádalo úpravu!! A ty nejvytíženější spoje jsou přeplněné stejně jako dříve, s tím nelze nic dělat. Ze spousty míst už není spojení jen ráno a pozdě odpoledne... to byl pozůstatek jiné doby :-)

1 0
možnosti

J. Adamec

27. 1. 2012 10:04
Re: Maximální spokojenost

U nás taky jezdí prázdnej autobus každou hodinu. A je to opravdu dobře?

1 0
možnosti

šámot25

27. 1. 2012 9:29
A co na to říká radní pro dopravu

pan Tichý? Ten se přece do roztrhání těla bije za občany Pardubického kraje a dokonce je pro ně ochoten obětovat svoji politickou kariéru...

0 0
možnosti

Dolphino

28. 1. 2012 20:51
Re: A co na to říká radní pro dopravu

Je to tak dva roky co jsem s ním jednal ohledně dopravy v Pardubickém kraji a jeho názor na dopravu mi vyrazil dech. Dle něho je třeba dělat dopravu v okolí Pardubic, max kHK,  Přelouči a Chrudimi. Jinde je prales a ty opice si pomohou jinak. A pak dodal, že vlakem a autobusem jezdí pouze socky, tak co.

Od té doby jsem pochopil, že jeden blbec na kraji ovlivní mnoho lidí v celém kraji.

Podívejte se jak dopadla trať Přelouč - Heřmanův Městec. To byl ukázkový případ jak zničit trať. Pokud přijede do Přelouče motorák 2 min po odjezdu rychlíku do Prahy a odjede zpět do Heřmaňáku 5 min před příjezdem rychlíku  z Prahy pak je jasné, že s tím nikdo jezdit nebude. No a stalo co jsme věděli, skoro zastavená doprava pro nezájem. Myslím si, že toto je možná trestný čin!

1 0
možnosti