Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vraťte nám staré jízdní řády a zahoďte nové, zní Pardubickým krajem

Stížnosti na špatné jízdní řády v Pardubickém kraji sílí. Už se proti nim bouří i starostové vesnic. Dosvědčuje to i další otevřený dopis, který poslali hejtmanovi starostové Vysokomýtska a Choceňska. Podle nich se potvrdily obavy z překotné a nepromyšlené "optimalizace" dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vestrach

autobusy?!

My, co dojíždíme, nemusíme pěstovat žádný oficiální adrenalinový sport. Stačí ta naše jízda autobusem do a z práce. Od 11. 12.2011 je to fakt síla. Další změny byly 9.1.2012, k lepšímu ani omylem. Kdy přijdou další, to ví asi pouze bůh, zainteresované osoby určitě nikoliv. Bohužel, naše firemní doprava, ta je na tom úplně stejně. Je to, resp. asi byl jediný benefit, který nás, dojíždějící, zajímal a bohužel se nám taky omezuje, či úplně zruší. Osoby, co to mají na starosti, ty si informovaností hlavu fakt nelámou, vždyť přece máme IREDO, tak co chceme, že? A jsme zase u veřejné dopravy. Autobus nepřijede, nějak získáte mobil na dispečink, když se tam dovoláte a zjišťujete, proč autobus nepřijel, tak mi slavný dispečer sdělil, že měl( ten autobus) poruchu( na začátku trasy). Dále se zeptám, proč nejel náhradní, tak mi sdělil, kdeže má ten autobus vzít a že nemá ani řidiče. Odjezd měl autobus ve 14:20, takže každý si umí představit, jak vypadal další spoj, který naštěstí jel.

0/0
28.1.2012 20:56

indy2

kšunt

Abych použil to nyní populární slovo - jízdní řády jsou kšunt, a to nejen ve východní části kraje. Třeba u nás v Čeperce na trati Hradec - Pardubice, přestala zastavovat část vlaků. Autobusy přes obec nejezdí. Takže fungujeme pro děti jako taxikáři, aby se dostali třeba v sobotu či v neděli do města a nemusely někde čekat 2 hodiny. Odpoledne z práce nás čeká opět čekání na vlak - to co fungovalo bylo zrušeno a místo vlakem v 16.25 jezdíme až v 17.18 (a to samé později odpoledne). Protesty obce nepomohly, zato jsme dostali sáhodlouhý dopis od OREDA, kde vysvětlují, že z Čeperky pochází jen 6% cestujících na trati, tak proč by u nás vlaky zastavovaly. Nezbývá nám, než koupit druhé auto. Díky Oredo, díky Kraji.

0/0
28.1.2012 13:50

turista-

Re: kšunt

--- "aby se dostali třeba v sobotu či v neděli do města"

Vždyť z Čeperky do Pardubic jezdí ve víkendový den 13 vlaků (loni jich jezdilo 19, to zas takový rozdíl není). Zhruba každé 2 hodiny.

-- místo vlakem v 16.25 jezdíme až v 17.18

V 16:04 jet nelze?

Problém téhle trati je v tom, že ač spojuje dvě stotisícová města, je stále jednokolejná - a pak je třeba dělat při návrhu jízdního řádu kompromisy, zavedení více vlaků rychlých logicky znamená méně těch pomalých. Zdvojkolejnění je naplánováno, ale politici s tím jaksi nic nedělají (za to stavějí opodál miliardové křižovatky).

0/0
28.1.2012 19:48

indy3

Re: kšunt

A) skoro 30 % tedy rozdíl je, a pořádný. Dříve jezdil vlak každou hodinu (tedy on jezdí, ale přestal stavět). A děti nenechám někde čekat na nádraží 2 hodiny. Vy byste svoje nechal?

B) Těžko jezdit v 16.04, když pracovní doba končív v 16:00 nebo škola končí v 15:45.

C) Problém není v jednokolejnosti trati, i když to má vliv, až do loňska to šlo. Jen někdo "chytře" rozhoduje od stolu, aniž zná problémy lidí, kterých se to týká. A ty rychlé vlaky jsou často úplně k ničemu. Ve Stéblové oficiálně nestaví už skoro nic, ale přesto tam vlak často musí zastavit, protože čeká na zpožděný křižující vlak. Jen se zhoršila lidem dopravní dostupnost a přidělala spousta problémů a nákladů na dovoz autem. Nepomohly připomínky lidí ani protesty obce, lidi jsou naštvaní. I já si na to vzpomenu při volbách.

+1/0
29.1.2012 21:54

turista-

Re: kšunt

A) nevím kolik těm dětem je, ale já jsem se venku pohyboval od cca 8 let zcela sám. Takže by pro mě nebyl problém strávit v Pardubicích (ne nutně na nádraží, proč zrovna tam?) i 2 hodiny než pojede vlak, určitě bychom s kámošema vymysleli něco zábavnějšího, než pak sedět doma.

B) Jenže každému v Pardubicích končí práce jindy, někteří si zajdou např. nakoupit a to taky trvá různou dobu. Vám to sice vadí, ale někomu zase vlak o 20 minut dřív bude vyhovovat více. Mimochodem, je takový problém jet busem v 16:35 a těch pár set metrů dojít?

C) Ano, do teďka to šlo, ale záměr byl přidat rychlé vlaky, tak aby tvořily půlhodinový interval? Proč? Protože to spojuje krajská města, vlak má být jako v Evropě doprava rychlá a páteřní, naopak autobusy mají obsluhovat vesnice.

To že to u nás je mnohdy ještě naopak (jediné spojení z vesnice je lokálka, a naopak dálnice brázdí autobusy, jedou 200km bez zastávky) je tragédie naší veřejné dorpavy.

0/0
29.1.2012 22:21

djsano

Prachy

Oredo je podvod a pan Radko Martinek na tom trhnul určitě pár milionků. Však s přechodem došlo ke zdražení jízdného o 50 procent oproti původnímu IDSPk. Martinek je podvodník a lhář.Rv

0/0
27.1.2012 18:20

J. Adamec

OREDO = tunel

Přece nemůžou přiznat, že OREDO vzniklo jen proto, aby bylo kudy vytáhnout prachy z kraje.

V první fázi se naplánuje co nejvíc spojů, aby to vypadalo, jak se staraj o lidi a na ten počet spojů se podepíšou smlouvy a nalijou se do OREDA prachy. Pak začnou ty spoje, kterejma nikdo nejezdí, protože a) je nesmysl, aby ta samá linka jezdila každou hodinu, b) spoje na sebe nenavazujou, c) spoj odjíždí 5 minut před koncem pracovní doby, takže je lepší jet autem, rušit. Ale OREDO dostane pořád stejný prachy, nebo vyhraje arbitráž.

Páni socani, jděte do háje.

+1/0
27.1.2012 10:03

Leinad

Re: OREDO = tunel

a) Takže třeba metro, trasa Praha-Brno,... proti využitým spojům nic moc nemám. :-P

b) R^ Když se do JŘ dá značka typu "vlak čeká na zpožděné přestupy" tak kraj bude chtít od drah pokutu za zpoždění. Takže se vyplatí zpoždění nepřenášet.

c) R^

0/0
27.1.2012 10:55

lukim

Re: OREDO = tunel

OREDO je stejně "schopná" organizace jako ROPID v Praze - stejní exoti a výsledky téžRv;-D;-DRv;-D

0/0
27.1.2012 13:19

JJJe

Re: OREDO = tunel

Ale v Praze to jezdi tak často, že v 95% případech tě netrápí počkat ve špičce zhruba 7 minut na další spoj, není tomu tak u všech busů, ale v širokém centrum a na sídlištích v pohodě, cestující se nemusí bát, že nestihne přestup, protože většinou to šlape jak má. Mluvím z vlastní zkušenosti.

Zato tady? Když chcete jet někam, kde se lámou okresy, natož kraje, tak to je úplná katastrofa, jedete z velkého města do velkého města a přestupujete někde na zastávce u lípy v polích, nebo u odbočky v polích, kde nemáte ani jistotu, že vás vyzvedne další autobus, místo toho aby jely přímé autobusy mezi velkými městy a na ně navazovaly místní autobusy.

0/0
27.1.2012 13:29

turista-

Re: OREDO = tunel

OREDO už existuje dlouho a vzniklo v HK kraji, nelze ho tedy považovat za "Pardubický tunel".

a) není to nesmysl, viz můj příspěvek ve 13:50.

b) to mají řečit připomínky. Je logické, že jsou slyšet ti nespokojení, i kdyby jich byla menšina. To spojejení  jsou zticha.

c) obecný problém. autobus projiždí více obcí. Nemůžete se přesně strefit všude. Dneska už nejsou velké jednotné směny všude. Řešení je jezdit prostě často.

0/0
27.1.2012 14:00

Fanny70

Maximální spokojenost

Každý to vidí ze svého úhlu pohledu. V naší části kraje se četnost autobusových spojů zlepšila, pokrytí obcí je taky nesrovnatelné. Vše tedy podstatně lepší!!! Po těch mnoha letech už si to žádalo úpravu!! A ty nejvytíženější spoje jsou přeplněné stejně jako dříve, s tím nelze nic dělat. Ze spousty míst už není spojení jen ráno a pozdě odpoledne... to byl pozůstatek jiné doby :-)

+1/0
27.1.2012 9:57

J. Adamec

Re: Maximální spokojenost

U nás taky jezdí prázdnej autobus každou hodinu. A je to opravdu dobře?

+1/0
27.1.2012 10:04

turista-

Re: Maximální spokojenost

Zatím ano, protože měsíc je příliš malá doba, aby se cestující zvykli. To mohou být klidně roky.

Samozřejmě, že je možné říct: "spojem ve 13h jezdí málo lidí, zrušíme ho".

Ale jednak tím moc neušetříte (počet vozidel a zaměstnanců zavísí na potřebách ranní špičky, nikoho by nemohli propustit). A dále, pravidelná nabídka celý den zvýší časem počet cestujícícíh i ráno a večer. Prostě mají tu JISTOTU, že se z města dostanou domů kdykoliv.

0/0
27.1.2012 13:50

dopravacz

Integrovaný systém švýcarského vzoru nemá u nás místo

Nevím, zda-li se mi to zdá, ale celostátně je zájem rušit regionální železnici a to jak za podpory správce dráhy tak samozřejmě i jednotlivých krajů.

Další velkým problémem jsou jednotlivé obce, kde se dost často stává, že zástupci tamních samospráv nemají žádný pojem o potřebě své obce či aspoň přibližnou představu.

Každopádně tvrdit, že se vyplatí provozovat prázdné busy se snem, že možná někdy někdo nastoupí je bláznoství.

Je pravdou, že dnes pracovní směny nejsou všude stejné, ale většinou se částečně shodují.

Je tudíž potřeba přizpůsobit objednávku tomu směru, který je převažující co se počtu zaměstnanců týče. Rozhodně je zbytečné zřizovat spoj pro 2-3 zaměstnance, kteří tam dojíždí. Tito se již dříve s velkou pravděpodobností vozili auty a tudíž není moc velká šance je přetáhnout do veřejného dopravního prostředku.

0/0
29.1.2012 20:07

turista-

Re: Integrovaný systém švýcarského vzoru nemá u nás místo

Možná byste se divil, ale skoro prázdné busy jezdí i v Praze. A přesto jezdí dál.

Protože to nestojí moc navíc (už jsou koupené kvůli ranní špičce) a vytvářejí pravidelnou nabídku, na kterou se lidé mohou spolehnout a tak se (pokud ho vysloveně nechcete) v Praze obejít i bez auta.

0/0
29.1.2012 22:07

šámot25

A co na to říká radní pro dopravu

pan Tichý? Ten se přece do roztrhání těla bije za občany Pardubického kraje a dokonce je pro ně ochoten obětovat svoji politickou kariéru...

0/0
27.1.2012 9:29

Dolphino

Re: A co na to říká radní pro dopravu

Je to tak dva roky co jsem s ním jednal ohledně dopravy v Pardubickém kraji a jeho názor na dopravu mi vyrazil dech. Dle něho je třeba dělat dopravu v okolí Pardubic, max kHK,  Přelouči a Chrudimi. Jinde je prales a ty opice si pomohou jinak. A pak dodal, že vlakem a autobusem jezdí pouze socky, tak co.

Od té doby jsem pochopil, že jeden blbec na kraji ovlivní mnoho lidí v celém kraji.

Podívejte se jak dopadla trať Přelouč - Heřmanův Městec. To byl ukázkový případ jak zničit trať. Pokud přijede do Přelouče motorák 2 min po odjezdu rychlíku do Prahy a odjede zpět do Heřmaňáku 5 min před příjezdem rychlíku  z Prahy pak je jasné, že s tím nikdo jezdit nebude. No a stalo co jsme věděli, skoro zastavená doprava pro nezájem. Myslím si, že toto je možná trestný čin!

+1/0
28.1.2012 20:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.