Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy na lidi nemyslí. Vlaky autobusům ujíždí a cestující musí čekat

Chcete-li se v pondělí v půl sedmé ráno dostat z Králík do Pardubic nebo do Letohradu, můžete si vybrat hned ze tří autobusů. Na vlakovém nádraží v Lichkově, kde je potřeba přestoupit, se však nikdy nelze spolehnout na to, že spěšný vlak na autobus počká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

štír007

autobusy

No já mám opačnou zkušenost,vlak přijede načas a autobus má odjezd o 5.minut dříve.Takže 55.minut do odjezdu dalšího.

0/0
25.1.2012 21:22

Lokofil

Má pravdu

Stěžujte si u OREDA..nebo u pana náměstka hejtmana pana Tichého.Všechno bezva klape.Evropa končí za Svitavama.Osobák od Svitav jezdí každý den z 5 min.zpoždění i když žádné být nemělo.Budou krajské volby.....takže

;-D

0/0
25.1.2012 20:54

znám 008 dívku, nemá dukáty

Všichni na sebe budou furt čekat a včas se nedostane nikdo nikam.

Jo, ten spěšný vlak měl počkat. Kvůli tomu by sice přijel pozdě do Kolína a tam by lidé nestíhali přestup na autobus do Přelouče, ale ten by na ně počkal. V Přelouči by ale musel čekat parník do Chvaletic, což samozřejmě nevadí, protože navazující vlak na něj rád počká, protože...

+1/0
25.1.2012 10:49

bartik09

Re: Všichni na sebe budou furt čekat a včas se nedostane nikdo nikam.

Jasne. Ty dve minuty rozhodi hromadnou dopravu v cele evrope...

0/0
25.1.2012 16:58

aldik7

Chm

Evidentně si někdo objednal negativní článek, že většinou to je přesně naopak- tedy že ujíždí busy, to se tady už nepíše. :-)

0/0
25.1.2012 10:47

znám 008 dívku, nemá dukáty

Re: Chm

Autobusy si mají s vlaky konkurovat, ne kolaborovat. Železnice patří do století páry.

0/0
25.1.2012 10:51

aldik7

Re: Chm

Ne, železnice patří do 21.století ;-)

Navíc ČD jsou jen dopravce, oni nesestavují jízdní řád, takže za to ČD nemůžou, že to ujíždí lidem před nosem ;-)

+1/0
25.1.2012 11:02

znám 008 dívku, nemá dukáty

Re: Chm

Vždyť nepíšu, že do století páry patří jenom ČD, ale železnice celkově. :-P

A věčné čekání na jiný zpožděný spoj nikam nevede, jenom k dalšímu řetězovému zpoždění.

0/0
25.1.2012 12:36

Leinad

Re: Chm

Existují situace, kdy čekání má smysl. (Praha+příměsto, často jsem rád, že bus s dlouhým intervalem čeká na tramvaj. Čekání naopak by mělo řadu nevýhod, zvlášť když tramvaj jede za chvilku další.)

Součástí objednávky kraje má být nejenom pokuta za zpoždění, ale i pokuta za ujetí směrů, kde je velký počet přestupujících. ;-D

0/0
13.2.2012 21:11

Lokofil

Re: Chm

Někomu to nevysvětlíš:-)

0/0
25.1.2012 20:55

bartik09

Re: Chm

Autobusy si muzou s vlaky konkurovat pouze v trznim prostredi, ktery u nas prakticky neexistuje. Rozhodne ne v pripade, kdy to plati kraj. K druhe casti vaseho prispevku se nevyjadruji, protoze to sem nepatri.

+2/0
25.1.2012 16:56

pa4vel

Článek plný nesmyslů

Vypravování vlaků v Lichkově je v kompetenci výpravčího, a výpravčí jak známo spolu s ostatními provozními zaměstnanci jsou již pod SŽDC,  když výpravčí vlak vypraví, fíra musí odjet, bus nebus. ČD jako dopravce s tím nemají vůbec nic společného. Na Sp vlaky v Lichkově je čas na přestup 12minut, to že autobus není schopen vyjet předem dané jízdní je problém OREDA a ne ČD. Pokud má autobus zpoždění a řidč ví, že má frekvenci do vlaku, má zavolat do Lichkova na nádraží výpravčímu a tuto skutečnost mu oznámit, lidi od dráhy nemůžou tušit jestli má autobus zpoždění 5 minut nebo třeba hodinu, dispečink neexistuje, takže je to jen na příslušném řidiči. Holt je nutnu si přiznat, že se OREDU optimalizace dopravy opravdu nepovedla to co vytvořili je nehorazný paskvil. Rv

+3/0
25.1.2012 9:05

lasim

Čekačka

Jak může vlak čekat na autobus, když autobus nezajíždí k nádraží, ale staví kdesi ve vsi a lidi dobíhají na vlak pěšky? Jak asi ten "nebohý železničář" může vědět, kdy který autobus dorazí? Kdo zná Lichkov, ten ví, že z nádraží na silnici vidět není a kdo zná prostředí na železnici ví, že řidič autobusu výpravčímu nezavolá, že se už blíží a že má lidi na přestup do vlaku. U vlaků to takhle ale funguje. Resp.za dob "unitární železnice" fungovalo. Sousední výpravčí řekne tomu dalšímu, ať počká, že tam má "frekvenci", nebo to na požádání udělá i průvodčí, ostatně taky proto fasují služební mobily, aby mohli výpravčímu zavolat. Ale autobusák to neudělá nikdy. Jednak je řidič, tak volat za jízdy nesmí, a navíc nemá zájem, protože je z "jiné firmy".

+2/0
25.1.2012 8:44

bartik09

Re: Čekačka

A vysilacky mit nemuzou, handsfree neexistuje a GPS lokator, kterej je v kazdym sluzebnim aute v autobuse bejt taky nemuze... Rekni mi co chces a ja ti reknu, proc to nejde. Mozna je z jiny firmy, ale plati ho stejnej kraj, tak si to muze, sakra, pohlidat, ne?:-P

+1/0
25.1.2012 16:53

ivoš

Opět za všechno můžou ČD.

Uvědomuje si tu někdo, že sestavit jízdní řád na železnici je, vzhledem k určité neměnné propustnosti tratí, daleko složitější, než vymyslet jízdní řád pro dopravu silniční? Tohle je prostě propadanda Česmadu a podobných organizací, jako před časem demagogická tvrzení toho typu, že železnice má mnohem větší spotřebu pohonných látek než silniční. Tady se prostě lobby snaží zničit železniční dopravu a hrabat si na svém písečku, a hlavně potom určovat ceny. A abych napodobil populárního Katana: P.S. Je mi úplně jedno, kam mě teď pošlete.

+4/0
25.1.2012 8:22

í-mejlka

Jak se říká:

Každá země má v České republice jedno velvyslanectví. Jenom peklo má dvě: České dráhy a Českou poštu.

+1/0
25.1.2012 7:56

viking

Re: Jak se říká:

S poštou souhlas:-)

0/0
4.2.2012 1:24

kolos.veliky

Jízdní řády jsou rok od roku horší

To platí už hodně dlouho. Ale letošní rok tomu skutečně nasadil korunu. A bohužel si kraj našel specialisty na tvorbu jízdních řádů - OREDO.

+2/0
25.1.2012 7:37

untrvasrman

kdyz chtel buh

Uklidit vsechny debily, tak vytvoril ceske drahy.Za ty kecy by ten ajzbonak schytal ode mne minimalne stiznost na jeho arogantni chovani, v horsim pripade i par facek.aspon ze vlakem nemusim jezdit.

0/0
25.1.2012 0:02

Nikki01

Re: kdyz chtel buh

proč? vždyt má pravdu. Za to můžou dopravní odporníci http://dopravni.net/glosy/12550/kdyz-do-vaseho-mesta-dorazi-dopravni-odpornik-zlepsit-verejnou-dopravu/

+5/0
25.1.2012 0:11

bartik09

Re: kdyz chtel buh

Skoda, ze nemuzu bejt sprostej. Pravdu ma, bohuzel, snad jenom v tom, ze ma svy jisty. Oredo predpokladam nevymyslelo, ze vlak nemuze na autobus tri minuty pockat, kdyz drive na jiny vlak mohl cekat i 15 minut...

0/0
25.1.2012 16:48

pavel.n

jo - za komančů....

za komančů jízdní řády byly pro lidi a navzájem to fungovalo - kde jsou ty doby , kdy ,, bylo všechno špatně !!"

0/0
24.1.2012 19:21

J. Adamec

Re: jo - za komančů....

No a OREDO je výmysl těch komančů, co se přebarvili na oranžovo. Takovej klasickej tunel, jak vytáhnout z kraje peníze.

+2/0
24.1.2012 20:05

anncz

Joo, statni sluzba

Rozumis, ja mam jisty, tak nevopruzujbezdovolepryc.  

Cim vice bude stat vybirat na danich a prerozdelovat pres tyto "sluzby" tim vice mi to udela radosti. Vsadim se, ze ti co tam hodinu cekali a dostali vynadano volili "socialismus" a "jistoty" misto treba Svobodnych.

0/0
24.1.2012 18:28

turista-

Re: Joo, statni sluzba

Svobodní by naprostou většinu veřejné dopravy zrušili zcela, takže to by nebyla žádná výhra.

0/0
29.1.2012 22:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.