Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Načrtnutý tunel v centru Pardubic má první odpůrce, chtěli by méně aut

O zahloubení silnice před Zelenou bránou v Pardubicích zatím politici jen sní, ale úvaha už má první hlasité kritiky. Proti záměru protestují zástupci sdružení Město na kole nebo Zelená pro Pardubicko. Tunel prý neřeší snížení počtu aut v centru, naopak jim příliš ustupuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

metafrik

bolševikova obluda v plné kráse i nahotě

připomíná to přednádražní prostor v Mostě (nebo snad v Bilině?)

----

náměstí Republiky by se pak mohlo jmenovat "U černé díry"

Ps.

"Projektant dopravních staveb Petr Novotný " sní o dálniční stavbě v MĚSTSKÉ PAMÁTKOVÉ REZERVACI, v historickém jádru Pardubic. To se může dít asi jen tady.

0/0
3.11.2011 15:53

strepar

Re: bolševikova obluda v plné kráse i nahotě

Nějaký blb se zase díval do starých knih a objevil,že tam pantátové za Sakaře plánovali obchodní kolonádu.

8-o

0/0
15.11.2011 23:20

rehek

Moji milí zastupitelé

Moji milí zastupitelé, když už dnes nevídám Dikobraz, počtení o tunelu, prohlídka Třídy Míru i dopravní situace pro mě je jedním velkým fórem. To přece nemyslíte vážně. Začněte se, prosím, starat o blaho občanů Pardubic a nezabývejte se nesmysly. Podívejte se po okolních městech, ta vzkvétají. Podívejte se na Třídu Míru, ta je jak za bolševika. A co ta doprava? Skuhráte, že centrem jezdí moc aut: aby ne, když jinudy nemohou. Pokuste se najít příčinu a řešte ji. Třeba byste se mohli podívat na plány obchvatů. Co vy na to, moji milí zastupitelé?

0/0
1.11.2011 22:43

kolacek

To chce opravdu odvážné řešení

Zakázat průjezd náměstím Republiky automobilům a umožnit ho pouze městské dopravě a cyklistům. Od Chrudimky umožnit pouze odbočení vlevo k rychlodráze. Možná malé parkoviště u parčíku na náměstí.

Od Zimáku před zatáčkou u kostela udělat otočku, širokou Sukovu využít na parkování.

Celý prostor před divadlem a Grandem využít pro to, aby město žilo. Snad by se s tím i trochu svezla Třída Míru, která je OPRAVDOVOU OSTUDOU PARDUBIC.

Místo toho město nalije 5 melounů do naprosto blbé a zbytečné lodi, desítky melounů do letiště, které využije asi jeden Pardubák z tisíce jednou za 5 let a které zásadním způsobem omezuje rozvoj Pardubic, vydatně zalévá Dostihový spolek, zmaří 650 melounů v akvaparku - vy byste si stavěli na zahradě bazén, kdyby vám na baráku padala omítka, teklo střechou a byly shnilé parkety?.

PARDUBICKÁ RADNICE FINANCUJE BUDOUCÍ ÚPADEK PARDUBIC DO NAPROSTÉ BEZVÝZNAMNOSTIRv.

+5/0
26.10.2011 21:19

zdenanek

Tunel

Ti projektanti, zejména pro stavby v Pardubicích, by zasloužili skutečně metál. On nestačí ten paskvil křižovatky Paramo amatérů z Liberce, vykácené Tyršové sady a v neposlední řadě i ten tunel a Babylonskou věž. Jen se těším na priority akcí z úst našich radních. Takže bych rád viděl pořadí.

0/0
26.10.2011 20:13

jollyjokes

Zúžení

Největším problémem tunelu je snížení počtu jízdních pruhů ze 4 na 2. Ve špičce budou stát auta od křižovatky na Smetanově náměstí až za Dům hudby a na druhou stranu až k Veterinární klinice. Střed města bude neprůjezdný a řidiči si najdou jiné cestičky - Labskou a Jiráskovou ulicí. 

Řešním je zahloubit tunel až po postavení SV a JV obchvatu. Jinak nastane naprostý chaos.

+3/0
26.10.2011 14:39

LB13

Re: Zúžení

Od Veteriny a od Karloviny je na křižovatce u průmky jen jeden pruh. Takže se provoz naopak zrychlí, protože auta nebudou stát na semaforu u Zelené brány. A z druhý strany bude stačit jen udělat chytrý program na semaforech u průmky - to je jediné "úzké" místo.

0/0
26.10.2011 16:33

jollyjokes

Re: Zúžení

Světelná křižovatka na Smetanově náměstí zůstane, takže nechápu, jak by se provoz mohl zrychlit. Problém bude hlavně ve směru od zimáku, protože v jediném pruhu budou stát auta jedoucí rovně i ta, co odbočují vpravo na Karlovinu. Jedno auto odbočující doprava zablokuje přímý směr. Proto se v tomto směru budou muset značně prodloužit intervaly. Jízda od Chrudimky by se mohla zrychlit pouze tehdy, kdyby se od Karloviny nesmělo odbočovat doleva, a to by byl nesmysl.

Křižovatka u Zelené brány provoz od Chrudimky příliš nebrzdí, a to právě proto, že se auta z jednoho pruhu rozjedou do dvou.

+2/0
26.10.2011 22:41

jollyjokes

Zjednodušení

Napsal jsem to trochu zjednodušeně, protože po výjezdu z tunelu u divadla se vozovka opět rozšíří na současné tři pruhy. Přesto bude nastávat situace, kdy auta odbočující vpravo budou v tunelu bržděna auty jedoucími rovně a stojícími na červenou. Zpomalí se také přísun aut do křižovatky, protože místo po dvou budou najíždět po jednom. Tím se prodlouží fronty a stání v zakouřeném tunelu nebude vůbec nic příjemného.

0/0
27.10.2011 1:11

mašlomcha

Re: Zjednodušení

možná to je hlavní záměr projektu. Jak si jednou šofér postojí v zakouřeném tunelu, tak bude příště tunel velkým obloukem objíždět, najede víc kilometrů a dá víc vydělat pumpám a míň mu zbyde na ostatní. Tím se sníží utrácivost Pardubáků a zároveň blahodárně stoupne podíl emisí z výfuků automobilů v pardubickém ovzduší v celkovém složení emisí, kde dosud možná stále převládají emise z nedalekých chemiček nebo místních pekáren či výroby kávovin. :-)

0/0
31.10.2011 11:30

zdenanek

Re: Zúžení

S diskusním příspěvkem naprosto souhlasím. Tato malůvka z obecné školy nic neřeší. Jen blbost radních, kteří nevědí resp. vědí, jak vypadá tunel. Ale z technického a obchodního hlediska je to naprostá blbost. Těch zmíněných sto mega nebude stačit ani na průzkum a přeložky inženýrských sítí. A k těm 2ma pruhům je hanba se vyjádřit. To je dopravní nesmysl.

0/0
26.10.2011 19:19

Beter

Je vidět,

že i když se nakonec vůbec nekopne, tak se na té nehorázné blbosti stejně kde kdo napakuje...

+1/0
26.10.2011 12:51

patriot1

Mně se ten nápad s tunelem docela líbí.

Pokud by to bylo postaveno tak, že bude buďto tunel nebo opravana Třída Míru, tak jsem taky spíš pro ten tunel. 100 mega za opravu Třídy Míru mně přijde zbytečně moc peněz a vzhledem k losovačkám na radnici (např. letiště), by to mohlo být opravdu nakonec pár laviček za 100 mil. Kč.

0/0
26.10.2011 12:51

Kurt21

Tunel

Výchozí situace: Máme silnici a pod ní podchod. 1. Podchod zavřeme. 2. V podchodu zřídíme kavárnu. 3. Zjistíme, že se nám po silnici motají chodci. 4. Navrhneme vybudování tunelu v místě, kde byl dříve funkční podchod (ano, dnes je tam kavárna).

Zapomněl jsem na něco?

+2/0
26.10.2011 12:20

LB13

Re: Tunel

Máš pravdu, podchod byla od začátku hloupost. Měl se tam udělat rovnou tunel.

0/0
26.10.2011 13:01

Kurt21

Re: Tunel

Tunel bude, toho bych se u nás nebál. ;-)

Možná budeme odškodňovat ještě kavárníka za zmařenou investici, ne?

+1/0
26.10.2011 13:12

braka

Zelení a kola jsou magoři.

Měli by se ozvat "Pardubičtí chodci"!!

0/0
26.10.2011 12:12

EBoBis

Pardubice

Když k tomu přidají i rekonstrukci třídy Míru ... tak hurá ... :-)

0/0
26.10.2011 11:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.