Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kácení stromů neprošlo, šanci má silniční tunel v centru Pardubic

Protesty lidí a zásah inspekce životního prostředí donutily vedení Pardubic znovu přemýšlet, jak rychle vyčerpat slíbených 138 milionů korun z Evropské unie. Když inspekce zakázala kácení stromů v Tyršových sadech, zbývá možnost utratit peníze za zahloubení silničního tahu městem před Zelenou bránou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

calver1

To

To je skvělý nápad a pokud se stane tř. Míru opravdu pěší zónou, tak se nebudu obávat kohokoliv do Pardubic pozvat.

0/0
30.9.2011 22:38

slate

Bezkoncepčnost magistrátu

Nesmyslnost návrhu realizace "příkopu" bohužel jenom v plné nahotě opět odhaluje dlouhodobou nekoncepčnost rozvoje města a zvláště jeho centrální části. "Příkop" totiž řeší DÚSLEDEK nikoliv PŘÍČINU toho, proč skomírá život na Třídě Míru a Perštýnském náměstí!!! Ve změně povrchu, přidáním laviček, nebo "pseudo odstraněním" aut to nebude...

+1/0
27.9.2011 21:52

slate

Nejsou jiné projekty??? LEŽ!!!

Město vypsalo již pátou výzvu k podání žádostí o tytto "evropské peníze" v programu IPRM (viz zápisy z jednání komise na webu magistrátu). Mají minimálně 10 žádostí, z nichž KAŽDÁ přinese větší užitek občanům Pardubic než PŘÍKOP před Zelenou branou, který je pouze TUNEL na peníze pro účastníky a rozhodovatele!!!

+1/0
27.9.2011 21:43

Stenkovan

MHD

Nechápu jak si mám představit pěší zónu když MHD bude jezdit horem. Jezdí tam 1,2,5,6,8,9,11,13,88 a možná ještě něco. Takže v průměru tam pojede jedno MHD každý dvě minuty.

0/0
27.9.2011 11:12

maron

Re: MHD

a to si ještě představ, že se tam hned na za divadlem, budou muset nějak sjíždět s dopravou z tunelu a taková 13 bude muset přejet všechny pruhy a dostat se do směru rovně k CHrudimce... nu? Jak vyřeší toto ?

0/0
27.9.2011 15:36

salinka

Tunel? Proč??!!!!!!!!!!!!!

Nějak postrádám logiku tunelu na 150 metrech za stamilióny. To bude nejabsurdnější projekt všech doba v Evropě. ;-D ;-D  Ach jo, co to je na radnici za blbce. Volby nevolby, bohužel není léku na českou chamtivost.;-(

+3/0
27.9.2011 10:03

Bohdanečák

Mám obavu......

že než se rozmyslej, tak ty prachy někdo chytrej na radnici zašantročí a rozkrade :-/:-/

+1/0
27.9.2011 6:31

al.mucha

Jakýkoliv tunel má u nás šanci"

0/0
26.9.2011 21:40

tucnak v exilu

Chci další div Pardubic

1. AFI Palác, 2. Magnum, 3. Místo skokanského bazénu "akvapark", 4. Sportovní hala Dašická (tělocvična), 5. Nesmyslné kácení v Tyršových sadech (pokud bude), 6. Projekt úplně nového fotbalového stadionu (když jich je v Pardubicích x, které stačí pouze opravit) a k nim se přidává sedmý div :D pardubický tunel

Jak proboha může tohle někoho napadnou? K čemu to bude, když bude doprava jenom ve dvou pruzích a MHDéčka budou stejně smrdět nahoře...

PARDUBICKÁ RADNICE FOREVER :-*

+3/0
26.9.2011 20:52

kolacek

Re: Chci další div Pardubic

Zapomněl jste: Letiště ve městě; Parnik odnikud nikam.

Do toho všeho cpe radnice MOJE PENÍZE. Nezapomínejme také na to, kolik spolykal a dále polyká hokej.

Ať přijedu nyní (20 let po komárovi) téměř kamkoliv, najdu opravené centrum města. Nejenže to dobře vypadá, ale alespoň část je vyhrazena pro pěší (a cyklisty). Vždy si tak vzpomenu na Pardubice. Dříve mi z toho bylo smutno. Ale smutek se už pomalu mění na vztek.

Proč už dávno není studie, co s Třídou Míru? Hlavně ža se dělá Pasáž a hlavně se utratily prachy na Akvapark, který bude generovat další ztráty (15 milionů za rok? Chacha, leda těch posledních)

Vys...te se na celý tunel a na vše ostatní a pusťte se konečně do Třídy Míru! Vždyť je to taková ostuda!

+3/0
27.9.2011 7:59

tucnak v exilu

Re: Chci další div Pardubic

přesně tak... nejsmutnější je si pustit film Dívka na koštěti, kde hlavní hrdinka v roce 1971 jde po třídě Míru, a pak se podívat na třídu Míru teď, vypadá pořád stejně hnusně...

0/0
27.9.2011 11:58

tau

Re: Chci další div Pardubic

Nechápu "letiště ve městě". Letiště je na okraji města a je tam asi už 50 let (možná víc, nevím přesně).

0/0
27.9.2011 12:28

__anart__

Re: Chci další div Pardubic

...pokus se najít na Google maps nebo na mapy.cz jiné město v Česku, kde by mělo využívané vojenské + civilní letiště přistávací a startovací ranvej tak blízko města (sídliště Dukla), jako mají Pardubice. Pak pochopíš termín "letiště ve městě".

0/0
27.9.2011 19:47

verkas

Re: Chci další div Pardubic

On městský obvod Pardubice 6 je snad ještě blíž.

0/0
28.9.2011 13:35

calver1

Re: Chci další div Pardubic

Plácáš nesmysly. Letiště není ve městě. Vojenský provoz je tu naprosto minimální a provoz dopravních letadel je prakticky nehlučný s výjimkou ruských veteránů, ale ty jsou tu taky zcela výjimečně.

0/0
30.9.2011 22:42

verkas

Re: Chci další div Pardubic

Během roku vojenský provoz opravdu minimální je, ale poslední tři roky je to tu přes léto na zabití.

0/0
2.10.2011 17:40

__anart__

Re: Chci další div Pardubic

"vojenský provoz je naprosto minimální" - pan bude asi "odborník", který bydlí daleko od letiště. Zejména toto léto si ten naprosto minimální vojenský provoz měl poslechnout, případně i změřit jeho hlasitost na zahradách domů i v bytech. Fakt "minimální", pane "experte" na všechno:(Rv

0/0
2.10.2011 20:41

1353

řeka

Totální nesmysl - podívejte se na staré fotky, je tam přece koryto řeky. Dopadne to stejně jako oprava podjezdu na rychlodráze: při dešti jedině  na kajaku nebo pro jistotu v ponorce.

Stavět se to bude počítám dva roky a co udělá doprava to nikdo neví. Zavřete to tam pro vše na zkoušku na měsíc a potom teprve projektujte, pokud Vás ovšem lidi neukamenují.

Obchvat radní stavět nemůžou, protože je naplánován přes pozemky pana Holečka a ten je prodá jen za kolaudaci jeho domečku.

+1/0
26.9.2011 20:46

WIND OF CHANGE

Re: řeka

Kdokoliv, kdo by z obyčejných občanů postavil byť zahradní chatku ne černo, tak přijedou bagrem a zboří to - Holečkův záměk na černo se obklopuje úředníkama už několik let a pořád nic ... k čemu tam ty úředníci jsou? ... jo už vím - aby jim Zitko vyřval odměny za peníze daňových poplatníků, protože 25.000,-Kč je málo.

+1/0
26.9.2011 20:51

El Cid

tunel ano ale..

jestli se s tímto projektem opraví i třída míru, proč ne - konečně centrum města ztratí komunistický ráz dokreslený poničeným chodníkem z asfaltu. Pokud by se nestavěl prodělečný bazén za půl miliardy a oprava pasáže za 150 miliónu, zbylo by i na řešení dopravy. Bohužel se na radnici krade (jako v celé republice) a při počtu městských obvodů si normální člověk klepe na čelo. Hradec kvete, Pardubice jsou pořád stejné...

+1/0
26.9.2011 19:04

verkas

Re: tunel ano ale..

Opravu pasáže schvaluji, ale ten bazén s opičárnami kolem - co to běžnému občanu dá? Jen jsem zvědavá na cenu vstupného, to bude, aby se to celé zaplatilo....

0/0
28.9.2011 13:38

verkas

Je to hrůza,

naši páni na radnici mají jenom samá polovičatá řešení, město se hádá s krajem, jako by jejich zájmy neměly být společné a nejhorší je, jak rychle nám tu ubývá zeleň, jako by byla veřejný nepřítel. Zplundrují co se dá, ze všeho zrealizují levnější variantu, pokud ne, cena nabyde astronomické výše, dluhy a po nich potopa. Prosadit, aby se konečně něco udělalo s křižovatkou u Parama, to už u nich není úkol č.1.

+2/0
26.9.2011 18:18

rilisek

Re: Je to hrůza,

proboha, proč do toho pořád motáte křižovatku u Parama? To není věc města, ale ŘSD a v lednu by se mělo začít stavět http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb/pdf171/$file/s37-pardubice-trojice.pdf

0/0
26.9.2011 23:59

verkas

Re: Je to hrůza,

Proč do toho motám křižovatku u Parama? Protože to je jeden z největších problémů Pardubic. Vím že opravu město financovat nebude, protože ji nemá v majetku, ale od toho snad radnici máme, aby za rekonstrukci bojovala a taky ji vybojovala. Jenže zájmy jsou pořád někde jinde, kde to lidem zas tak život nekomplikuje. Mluvím o tom, že radnice nemá srovnané priority co se bežného života občanů týká. Tam patří třeba i chybějící nebo na nic nenavazijící cyklostezky. A že se v lednu začne - promiňte, ale kterého roku?

+1/0
28.9.2011 13:44

skejpa

Tunel

TUNEL ANO ! ALE DELŠÍ !!! Nechceme polovičaté řešení. Když už to budou dělat, tak aspoň pořádně...

+1/0
26.9.2011 17:29

wrah

Re: Tunel

Raději most. Pěkně čtyřproudý, tak 5m vysoký přes celé to náměstí. Vznikne nová dominanta celého města, nebude nutné překládat žádné sítě a ještě navíc přibyde pár set luxusníxch bytových jednotek pro bezdomovce.

+1/0
26.9.2011 20:21

rehek

Opravdu?

1. Vskutku nemáme jiné řešení než polovičatě zapustit dopravu do země v centru města? A co takhle peníze použít na odklonění dopravy kolem centra a centrum zneprůjezdnit? Pak by do centra jela pouze ta auta, která tam potřebují.

2. Vskutku toto je jediný způsob, jak utratit peníze? A musíme je nutně utratit? Bylo by možné začít budovat tolik potřebný obchvat města? Pak by jistě frekvence vozidel v centru poklesla možná i na přijatelnou míru.

+6/0
26.9.2011 16:19

maron

tunel...

Vysvětlí mi někdo, když svedou dopravu ze současných 4 pruhů do 2, jak to pomůže řešit dopravu v Pcích? Již nyní tam mezi 08:00-09:00 stojí souvislá fronta až k mostu přes Chrudimku a to se přijíždějící od Karloviny ředí do 2 pruhů a jedou tak až ke stadionu. Kam pak se splodinami, které bude ucpaný tunel produkovat? U divadla to bude masakr smrad. Jasně, povídejte mi něco o filtrech a odvětrávání, ale když se tam zastaví 50 aut v tunelu, chci vidět ten filtr :) Další věc: Statika Zelené brány! Před třemi lety jim tam praskala a teď ty otřesy naperou přímo k základům Zelené brány. Jako tunel by byl fajn, ale až mi tohle výše vysvětlíte...

+6/0
26.9.2011 16:11

anncz

Re: tunel...

Jednoduse. Slibil se prerozdeleny balik penez, kolem ktereho krouzi stavebni a konzultacni firmy, ktere maji radni v kapse (v penezence teda). Uz je to jasnejsi jak se "resi" doprava? Na dopravu a obcana oni mohou nas**t.

0/0
26.9.2011 17:09

skejpa

Re: tunel...

Ten tunel by samozřejmě musel být 4proudový. Obrázek je jen studie. Statika brány by se nějak pořešila. Spíš je škoda, že to nemůže vést až k domu hudby nebo jeden pruh tunelu uz od soudu, čímž by se vyhnul semafórům...

0/0
26.9.2011 17:33

jollyjokes

Re: tunel...

To vám nikdo nevysvětlí, protože to ani vysvětlit nejde. Stažení dopravy před Zelenou bránou do dvou pruhů je naprostý nesmysl, který město jenom ještě víc zneprůjezdní. Jenže žádat od představitelů Pardubic alespoň selský rozum je stejně marné, jako mámit z jalové krávy tele.

+1/0
26.9.2011 17:59

Radas Ukrutas

Re: tunel...

Chytrolíni, aspoň trošku znalostí byste mít mohli, když už tu chcete diskutovat. Průjezdnost území neurčuje počet pruhů, ale kapacity křižovatek. A všechny křižovatky, které do daného území auta pouští, jsou jednopruhé, takže 2 pruhy v každém směru jsou jen zbytečným luxusem. Spíš bych měl strach ze spodní vody ...

0/0
26.9.2011 21:21

jollyjokes

Re: tunel...

Tak to se neshodneme. Křižovatka u Smetanova náměstí má, jestli se nepletu 5 pruhů v obou směrech a křižovatka u Zelené brány 4 pruhy. Nauč se počítat.

0/0
27.9.2011 9:48

Václav Odstrčílek

Re: tunel...

Souhlas s panem nademnou. Svetla u Zelene brany budou zrusena, takze je nema smysl tady vytahovat. A rad bych se zeptal, na kolika pruzich najednou sviti zelena, kdyz pousti z Jahnovy a od Karla IV. do Sukovy ulice? Chvilka napeti ... a spravna odpoved je 1. To je zase diskuze plna inteligentu. Nauc se pocitat, vole

0/0
27.9.2011 11:48

maron

Re: tunel...

Hele joudo. Modelová situace: Je ve frontě 20 aut ve směru od Chrudimky jedoucí rovně. Je 20 aut jedoucích z Karloviny mířících taktéž do tunelu. Zelenou nyní mají auta od Chrudimky. Jedou, jedou a protože je velký provoz, zastaví se fronta, právě u tunelu a ještě dejme tomu 5 aut přebývá. Nyní má zelenou 20 aut od Karloviny. Kolik se jich joudo vejde do jednoho pruhu od tunelu? Zhruba 3-4. Kolik zbývá aut, co vůbec neprojelo? Kolik nyní projede na zelenou zase ze směru od Chrudimky? NULA joudo. Nyní tam jsou 2 pruhy a tak tento nával křižovatka pojme. S jedním pruhem ani náhodou. Až tohle vymyslíš a pochopíš, zkus se ještě před spaním zamyslet nad takovým rébusem, jak se vozidla MHD jedoucí od divadla dostanou přes všechny pruhy do směru ke Chrudimce přes auta vyjíždějící z tunelu. V pohodě, bezpečně a bez čekání? Ještě nemůžeš spát??? Já se ti ani nedivím.....;)

0/0
27.9.2011 15:44

Václav Odstrčílek

Re: tunel...

"Jedou, jedou a protože je velký provoz, zastaví se fronta, právě u tunelu a ještě dejme tomu 5 aut přebývá."

A co je tam zastaví? Semafory v podjezdu? ;-D

Já se tady s tebou (když už mi tykáš) hádat nebudu, evidentně jsi trouba, co nemá o dopravě ani páru. A neboj, budu hajat jako Budulínek ;-)

0/0
27.9.2011 19:51

jollyjokes

Re: tunel...

Pane Václave Odstrčílku, nějak vám nerozumím. Vy chcete zrušit semafory na Smetanově náměstí? Jak se pak bude jezdit z Karloviny? Vy si myslíte, že průjezdnější je dvoupruhová silnice než čtyřpruhová? Vám nebude vadit stát třeba jenom tři minuty v zakouřeném tunelu? To asi máte té páry o dopravě až moc, ne?

0/0
28.9.2011 22:53

maron

Re: tunel...

no ale auta sem proudí jak píšu výše od Chrudimky a od Karloviny. Z dvou směrů. To je myslím si dost důležité, neboť nyní se rozředí do dvou pruhů a jedou tak až k Areně. Takhle se to tam prostě ucpe a když bude fronta jak ke Chrudimce, tak ve směru od Karloviny (což je již nyní normální), tak se tam prostě ty auta nevejdou, což?

0/0
27.9.2011 15:34

maron

Re: tunel...

a ještě pane, když jsme všichni takoví chtrolíni, jak se pak u divadla bude sjíždět MHD s dopravou  z tunelu? Jak se třeba trolejbusy 13, 2,5 dostanou do směru rovně k Chrudimce, když z tunelu pojede šňůra aut?

0/0
27.9.2011 15:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.