Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pardubice mají 130 milionů na zkrášlení města, vede zahloubení silnice

Do konce roku 2013 musí radnice v Pardubicích utratit 130 milionů z Evropské unie. Peníze jsou určené na zvelebení centra města. Radní se soustředí na dvě varianty. Buď postaví u Zelené brány silniční tunel, nebo opraví okolí torza haly u Tyršových sadů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

norma37

TRIDA MIRU !!!

Ani jedno z nabizenych, nejvic hori dlouholeta ostuda TRIDA MIRU !!! Jestli se neprovede neco s ni, tak zivot ve meste do par let CHCIPNE!

0/0
29.8.2011 10:16

krouka

Protiatomový kryt

V místě plánovaného tunelu býval kdysi protiatomový kryt. Snad už tam není.

0/0
28.8.2011 18:47

slate

Touha po pomníku

Nic jiného nemůže člověka se selským rozumem napadnout při uvažování nad "příkopem s poklopem"!!! TRAPNÝMI kecy o pěší zóně zcela pomíjejí fakt, jak budou řešit křížení chodců a 70% celé městské MHD, která přes náměstí povede stále po povrchu!!! Bude přechod nebo semafory? Výsledek bude, že auta budou stát dole v příkopu a MHD nahoře s chodci na semaforu!!! Takže skutečná změna k lepšímu!!! To je fakt na Chocholouška!!!

0/0
27.8.2011 19:03

verkas

Re: Touha po pomníku

A určitě se to zavře možná na rok a nikde jsem nečetla, jak budou řešit náhradní dopravní trasy, kudy povede obchvat (objížďka). To by mě zajímalo obzvlášť, už tak je město ucpané ze všech stran.

+1/0
28.8.2011 18:41

mašlomcha

přestavba Masarykova náměstí v souvislosti s tunelem

je varianta úplně zbytečná a hlavně ze všech variant nejdražší na provozní náklady. Na Perštýnské náměstí vůbec neproudí davy lidí, nikomu se nic nestane, když si chvilku postojí na přechodu a těm pár nedočkavým bohatě stačí funkční podchod. Takže je to dle mého názoru naprostá zhovadilost. Proud aut lze řešit v budoucnu odklonem dopravy a potom může vzniknout daleko větší plocha a hlavně bez žádného tunelu. Ten by se potom musel zasypávat!! Pardubice mají tolik peněz na rozhazování, že si chtějí přibrat náklady na provoz tunelu? Za to by bylo lacinější opatřit stávající podchod pojízdnými schody.

Omlouvám se za názor.

0/0
26.8.2011 19:21

Venus_7

Radši opravte třídu Míru!!!!!!!!

Třída Míru je OSTUDA PARDUBIC! To má být centrum a vizitka Pardubic?! FUJ! RvRvRv Vykašlete se na tunel, udělejte z tř. Míru pěší zónu!

+1/0
26.8.2011 12:21

Geppy

Re: Radši opravte třídu Míru!!!!!!!!

Naprostý souhlas. Jen se obávám, že právě na to není projekt a tudíž by se to nestihlo připravit, aby se prostředky vyčerpaly. Zahloubení je podle mého názoru zbytečný luxus. Ikdyž např. v takové Paříži fungují naprosto skvěle u Louvru. Jsem pro asi tak dvojnásobně širší přechod z třídy Míru pod Zelenou bránu. To by mi k lepšímu propojení třídy Míru se starým městem stačilo. A rezavějící hala? Snad si někdo nemůže myslet, že za 130 mio postaví funkční společenské centrum? Na to budeme muset ještě pěkně dlouho šetřit...

+1/0
26.8.2011 14:09

insiderx

Tunel je nesmysl

Však také zkuste hádat, z čí hlavy ten nápad vypadl. Nebyl to nikdo z radnice, ale ze stavební firmy, která v podobě trojského koně - blba Taubera - implantuje (celkem úspěšně) tuto myšlenku obyvatelům Pardubic. Jsou tři důvody, pro které je nemyslitelné pouštět se do této investice, prospěšné pouze stavební firmě. 1. zúžení frekventované čtyřproudové ulice do dvou pruhů = nesmysl č. 1. 2. stavět v bývalém říčním korytu = nesmysl č.2 a 3. pouze přeložky sítí pod frekventovanou částí města ukrojí min. polovinu ze 130 mil. a logicky se stavba prodraží nejméně o 40-50 procent, ostatně jako všechny městské investice = nesmysl č. 3 (aby bylo cash pro pány politiky, že p. Fraňková, Taubere, Brendle, Bílku a Rozinku?!?!?). Pustit se do tohoto stavebního experimentu s autobusy nahoře je zločin. Takže asi tak. To je leitmotiv této diskuze o zahloubení dopravy. Nesmysl po všech stránkách. Chce se mně zvracet, velebnosti...

+1/0
26.8.2011 9:56

__anart__

Všichni Češi jsou experti na fotbal a nyní i na stavby

Hleďme, kterak my v Pardubicích tak nějak všemu rozumíme. Architekt Walter vypracoval projekt ZAHLOUBENÍ (ne tunelu) před Zelenou bránou. Zná podloží a historii místa. Na rozdíl od kritiků projektu považuje podloží za výhodu (snadné a rychlé vytěžení zeminy z povrchu, nikoli ražení podzemního tunelu).

V Pardubicích však dle této diskuze máme řadu expertů, kteří už teď vědí, že to nepůjde. Pod Grandem však je ve stejné hloubce jako je zamýšlené zahloubení dopravy podzemní parkoviště i prodejna Billa. Nevšiml jsem si, že by tyto prostory měly problém s bývalým řečištěm či podložím. "Odborníci" zde tvrdící, že zahloubení dopravy v Pardubicích u Zelené brány je nesmysl, to však vědí lépe než my všichni včetně těch, kteří na své znalosti mají vysvědčení z univerzity a své schopnosti potvrdili dlouhou úspěšnou praxí.

Místní diskutují experti také už dopředu znají konečnou cenu akce, dobře také vědí, jak a kdo se na akci napakuje.

Nalezli jste v předchozím jediný argument proti zahloubení?

0/0
26.8.2011 10:48

Miroslav Drobný

Re: Všichni Češi jsou experti na fotbal a nyní i na stavby

Omlouvám se, ale musím na Váš příspěvek, paní nebo pane _anart_ reagovat. Předně je nutné vědět, že řečiště Chrudimky, tak jak je známo z dobových fotografií, nemají žádnou souvislost s Vámi zmiňovanou Billou ani podzemním parkovištěm pod Grandem. Prosím, zkuste navštívit někdy nějaký archiv, určitě zjistíte, že to tak je. Na rozdíl od dalších diskutujících, si nemyslím, že tunel, chcete-li podpop, nepůjde vyhloubit. 'Díru do země zvládne každá firma. Jak kvalitně a za jakou cenu je věc druhá. Nicméně je potřeba zvážit, zda varianta, která je nám předkládána, tedy zúžení vozovky z dvou pruhů na jeden (ze čtyř na dva) prospěje dopravě ve městě. Myslím, že odpověď je záporná.

Závěrem si dovolím napsat, že skutečných argumentů proti výstavbě tunelu je v diskuzi dost. Je ovšem pravdou, že to, co je argumentem pro jednoho člověka, nemusí být arumentem pro jiného.

0/0
26.8.2011 12:49

harry fotr

Re: Tunel je nesmysl

A pán je asi odborník.

Nesmysl č.1 - Co já vím tak většina aut v koloně je ve směru od zimáku v levém pruhu, pravý bývá v prostoru před Zelenou branou většinou neobsazen.

Nesmysl č.2 - To je doopravdy nesmysl stavět po 100 letech v bývalém korytě? Proč?

Nesmysl č.3 - Aspoň je pádný důvod na oprvu určitě zanedbaných inž. sítí.

V každém případě je ovšem potřebné vybudování obchvatů ( SV a JV) a přestavbu křižovatky u Parama.

0/0
26.8.2011 14:22

GenEtt

Re: Tunel je nesmysl

Ad1 - právě že ti, co teď relativně plynule projedou kolem Grandu a za divadlem odbočí na Karlovinu po plánovaném zůžení budou muset stát v koloně a ta se hoooodně natáhne. Zůžení na 2 pruhy je nehorázná pitomost.

0/0
26.8.2011 18:01

wrah

Jak je to dlouhé

Jak dlouhý má být ten tunel? Podle obrázků soudě tak maximálně 200m.

0/0
26.8.2011 9:32

M. Blomkvist

4 plné pruhy

Do tunelu ano, ale musí být zachovány všechny 4 pruhy. Zúžení ničemu nepomůže, naopak to bude dopravní katastrofa. Dělat takováto rozhodnutí lze pouze za předpokladu, že bude řešení koplexní, každá polovičatost se velmi nevyplácí.

Ještě je potřeba vybrat správného dodavatele, předem vyřaďte ty neschopy, kteří opravovali Anenský podjezd, ti už svoji neschopnost ukázali.

+2/0
26.8.2011 9:32

White Flag

Re: 4 plné pruhy

Mě teda vadí že nahoře opět bude pruh pro autobusy.Na co?Stejně jako jsou plánovaný pruhy pro trolejbudy na snad v budoucnu zrekostruovaný pěší zoně na Třídě míru.Taky blbost

0/0
26.8.2011 9:53

GenEtt

Re: 4 plné pruhy

S těma autobusama je to fakt geniální. Co se změní, když se tam budou motat tyhle obludy? Udělal bych ostrůvek v tom tunelu s eskalátorama nahoru.

0/0
26.8.2011 18:09

braka

Utratit, nebo proinvestovat ?

!!

0/0
26.8.2011 8:53

tau

Lidi, trochu myslete

Město ty peníze nemůže utrati za přestavbu křižovatky u Parama - křižovatka totiž patří státu a město Pardubice tak nemůže za tyto peníze investovat do něčeho, co není v jeho majetku.....

0/0
26.8.2011 8:40

Ruler

přihoďte pár miliónů

a postavte kolej z nádraží do Medlešic a zrušte tu blbárnu u Parama...

0/0
26.8.2011 7:49

s(h)arka

Re: přihoďte pár miliónů

a za zbytek zbourejte tu hrůzu  v Tyršákách....

0/0
26.8.2011 8:12

tucnak v exilu

7,8,9... divů v Pardubicích

z Masarykova náměstí udělají Masarykovu ulici; z jediného skokanského bazénu udělají "akvapark;" z Tyršových sadů udělají Tyršovy louky a teď ještě budeme mít na Náměstí republiky tunel, ale jen pro auta, autobusy budou pořád smrdět nahoře :D:D:D ať žijí divy pardubické radnice :-( :D

+5/0
26.8.2011 0:53

__anart__

Pardubice: sport. hala stejně důležitá jako řešení dopravy?

"Je to těžké rozhodnutí. Je to jako kdybyste před sebou měli dvě krásná auta, ale nevěděli byste, které koupit," říká náměstek primátorky František Brendl.

Pane Františku Brendle, výběr mezi sportovní halou a řešením dopravy v centru města NENÍ jako výběr mezi dvěma krásnými auty! Je to výběr mezi jednou vcelku zbytnou investicí a jednou vcelku velice NEZBYTNOU investicí. Předpokládám, že si vás lidé zvolili proto, že dokážete rozlišit onu zbytnou investici od té nezbytné...

...a také i proto, že si i po volbách dokážete vzpomenout na své předvolební sliby a mediální vyjádření o důležitosti řešení dopravy v centru Pardubic.

0/0
25.8.2011 22:40

s(h)arka

Re: Pardubice: sport. hala stejně důležitá jako řešení dopravy?

je tam a to je hlavní, slibem nezarmoutíš......:-/

0/0
26.8.2011 8:13

Venus_7

Re: Pardubice: sport. hala stejně důležitá jako řešení dopravy?

Já mám pocit, že se město pořád snaží z Pardubic za každou cenu udělat jakési centrum sportu. Cpou se obrovské peníze do zimáku, do plavečáku... investuje se do kravin.

0/0
26.8.2011 12:23

pes Jonatán

Re: Pardubice: sport. hala stejně důležitá jako řešení dopravy?

a proto už se neobnoví skokanský bazén, jediný v republice....

0/0
26.8.2011 12:44

White Flag

Ach jo!

Radši kdyby opravily Třídu míru a udělaly z ní zónu pro pěší,když už nemůžou za ty peníze předělat křižovatku  u parama

+6/0
25.8.2011 19:49

verkas

Jsem pro tunel?

Hlavně aby byl opravdu silniční. Ale co takhle křižovatka u Parama, ta vážně není důležitější než sportovní hala?

+3/0
25.8.2011 17:07

__anart__

Řešení dopravy nebo hala pro sport? To je stejně důležité???

Zahloubení frekventované silnice ve středu města a oprava rezivějící sportovní haly jsou dvě rovnocenné varianty???

To je asi jako kdyby rodina řešila jestli dá peníze do opravy střechy svého domu či bazénu na zahradě!!!

Páni politici, zkuste prosím hádat, co Pardubice potřebují více: Trápí více obyvatele Pardubic naprosto katastrofální dopravní situace ve městě NEBO většina Pardubanů trpí nedostatkem sportovních hal a denně zoufá nad tím, že tu není repre společenský sál?

Jo, mimochodem, krásný reprezentační sál byl argumentem pro prodej Masarykova náměstí izraelské firmě AFI za 300 Kč/m2. Alespoň tak zdůvodňovali tak laciný prodej pánové Deml, Stříteský a Petráň (ten pro projekt AFI paláce začal horlit po návratu ze služební cesty v Izraeli). Třeba by nám teď rádi vysvětlili jak to s tím krásným reprezentačním sálem v AFI "paláci" je.

0/0
25.8.2011 15:51

Andrew_cz

Re: Řešení dopravy nebo hala pro sport? To je stejně důležité???

jestli jsem to dobre pochopil, tak se nejedna o opravu rezivejici haly, ale pouze o nakup pozemku kolem ni

0/0
25.8.2011 16:18

zdenanek

Re: Řešení dopravy nebo hala pro sport? To je stejně důležité???

Ten tunel u Zelené brány bude jako tunel Blanka v Praze. Neřešil bych ani tunel ani sportovní halu. Priorita pro Pardubice, když už se prokaučovaly ty peníze na nesmyslně předraženém aquaparku (kolik vlastně ve finále bude stát, kdy bude hotov a kdo ho bude dotovat?), bych jako radní investoval do potřebné infrastruktury ve městě a to konkrétně křižovatka Paramo a obchvaty. Kolik těch diskusí už tady bylo. Pak bychom možná nepotřebovali tunel (o kterém vlastně dnes nikdo neví, jen nadšení politici), protože bychom odvedli dopravu mimo centrum. Opravdu ten tunel je jen vyhrabaná díra a pár panelů??? Takové odborníky bych určitě nezaměstnal. To jsou amatéři. Myslel jsem, že na radnici už nemůže být a sedět nic horšího než předešlá garnitura. Ale hluboce jsem se mýlil.

+1/0
25.8.2011 20:02

jeňour

Re: Řešení dopravy nebo hala pro sport? To je stejně důležité???

Vyhrabe se díra v ní se udělají pilíře, přes ně se natahá ocelová výztuž a vylije betonem. Nic složitého a vzhledem k tomu že pod silnicí je písek a nad tunelem se budou pohybovat jen pěší (v tom jednom místě kde budou přejíždět trolejbusy bude víc železobetonu) ani nic extra nákladného. Srovnávat to s tunelem Blanka je trochu směšné.

0/0
25.8.2011 23:35

zdenanek

Re: Řešení dopravy nebo hala pro sport? To je stejně důležité???

Já nemyslel technicky, ale finančně. Ze 130 mil., které se mají proinvestovat za každou cenu, bude ve finále alespoň půl mega. A to jsem optimista. A doprava nahoře bude dál. Kam tu MHD hodlá radnice přemístit je velká neznámá. Prostě jako vždy v Pardubicích není nikdy žádný projekt dotažen do konce. A to nechci vidět ty Tyršáky a prokekt přednádraží. Chaos a utrácení peněz ........ hokej, nyní ještě dostihy.

0/0
27.8.2011 18:39

s(h)arka

Re: Řešení dopravy nebo hala pro sport? To je stejně důležité???

bude se tam jednou tančit všude.....;-D

0/0
26.8.2011 8:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.