Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mezinárodní vlaky by měly zastavovat v České Třebové, žádá hejtman

Česká Třebová, kde nedávno vyrostl moderní dopravní terminál, si zaslouží, aby v ní zastavovaly mezinárodní rychlé vlaky. To si myslí hejtman Pardubického kraje Radko Martínek, který se snaží změnu prosadit. Ministerstvo dopravy je však proti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michal Drábek

Populismus

Zdůvodnit zastavování EC nákladným terminálem (podzemní garáže + obnova autobusáku) je zaměňování příčiny a následku. Ještě nikdo nezveřejnil čísla, která by prokazovala, že z Třebové do Brna jezdí tolik lidí, aby to opravňovalo zastavení EC. Takhle se mohou po Třebové ozvat i srovnatelně velká města v okolí, čímž nám EC zdegeneruje do rychlíku.

Vážení obyvatelé České Třebové, chtějte raději po svých volených představitelích rychlík každou hodinu složený z čistých a spolehlivých vozů.

Jízdní doby ČT - Brno: EC 1:04, R 1:19. Což myslím za poloviční interval obsluhy stojí.

0/0
20.7.2011 10:43

150-022-2

nezastavovat

Nezastavovat a zvýšit počet vlaků, co Třebovou projíždí. Třebováci nechť jsou naštvaní, ale je to sobeckost, s podobným požadavkem na zastavení by mohl přijít třeba Český Brod, Úvaly nebo Svitavy či Blansko. Třebová je vesnice, co akorát zdržuje. Dobře si prohlédněte, kdo do těch vlaků nastupujte - pár lidí a z 90% nádražáci. Podle mě by zde neměli zastavovat ani vlaky jedoucí do Ostravy, dostačující je počet rychlíků.

0/0
19.7.2011 19:17

kanafasik2

a taky by v Třebové

mohli postavti mezinárodní letiště....Proč by měl EC zastavovat s prominutím v každé zadeli??

+1/0
13.7.2011 11:41

CART09

Re: a taky by v Třebové

Protože tam bydlí spousta nádražáků, a zvykli si na to, toť vše...

Proč se také jinak Třebové přezdívá MuN, alias "Městečko u Nádraží"...:-)

+1/0
14.7.2011 12:43

tulpas

Zastavovat!!!!

Tak za prvé, nejedná se o zastavování v ČT, na to je Třebová opravdu malé město, ale jedná se o zastavování ve spádové oblastí s cca 100 - 120 000 obyvatel, a to už je víc než kdejaké kraské město. Vlaky mají byt od toho, aby vozili lidi a lidi můžou vozit pouze pokud mají kde nastoupit, rušení zastavování mě přijde stupidní, a zvlášť když o tom rozhodují lidé, kteří tento problém nemají, mají v garážích svých xy aut a vlakem nejezdí. Dále existují studie, že se nějaký čas navíc stejně nevyšetří. Vlaky vyšší třídy, kteří v ČT staví tak je to tak tak že člověk stihne nastoupit/vystoupit, jediné možné zrychlení spojení je udělat přes ČT koridor, takhle vlak přes Třebovou jede stejně pomalu, takže blábol nad blábol.... A hejtman dělá něco pro lidi, takže držím pěsti at se tento problém podaří vyřešit ke spokojenosti všech kteří cestují vlakem.

0/0
12.7.2011 22:12

BaronOfHell

Re: Zastavovat!!!!

R^

0/0
12.7.2011 22:23

kanafasik2

Re: Zastavovat!!!!

na tu ten počet ve spádové oblasti jste přišel jak?

+1/0
13.7.2011 11:41

Bery

Re: Zastavovat!!!!

To je pocet lidi, ktery se uvadel pri budovani toho jejich terminalu...

0/0
13.7.2011 15:08

tulpas

Re: Zastavovat!!!!

To je další důvod proč zastavovat, stavba za 300mega a měli by tam stavět jen obyčejný vlaky??? To je myslím trochu nesmyslné.

Jinak počet obyvat se dá dle wikipedie dobře spočítat: Česká Třebová 16 224, Moravská Třebová 10 846, Ústí nad Orlicí 14 779, Svitavy 17 262, Litomyšl 10 325, Lanškroun 10 220, Letohrad 6 395, Žamberk 6 138, Polička 9 002. Součet 101 191 obyvatel + okolní obce a vesničky.

0/0
13.7.2011 22:56

CART09

Re: Zastavovat!!!!

Takhle můžete propočítat víceméně jakýkoliv region v ČR, a chtít pak zastavovat všemi vlaky každých 50 km...

Nebavíme se tu proboha o tom, že by tam nezastavovalo NIC, ale o tom, že tam nezastaví ECéčko Berlín-Vídeň. Je takový problém popojet rychlíkem a o stanici dál (Brno nebo Pce) přesednout, když už jednou ročně jedete někam dál?

+1/0
14.7.2011 12:55

tulpas

Re: Zastavovat!!!!

To je taky fakt, takže EC Berlin-Víděň by mohlo stavět jen v Praze, jaký je problém popojet do Pardubek a pak už je to jen kousek do Prahy. Fakt nechápu logiku myšlení, zastavením nebo nezastavením se žádný čas neušetří, vlak přes ČT stejně projíždí pomalu, není dodělaný koridor a jestli na 1minutu zastaví, plus max dvě minutky na rozjezd a zastavení tak nevím o čem se tu bavíme, to nažene na trati, když bude chtít. Vlaky mají vozit lidi a ne aby člověk naháněl vlak, jaký je problém popojet do Pardubic tam si hodinku počkat na EC, je už jedno, že přes Třebovou se vlak jen ploužil. Nemáme čas takže nezastavujeme, pouze přibržďujeme;-D;-D;-D

0/0
14.7.2011 14:19

81honza

Re: Zastavovat!!!!

pardubice jsou spádová oblast asi tak pro 500000 lidí, což je docela dost velký rozdíl oproti čt a okolním vesničkám, ťulpasi

0/0
15.7.2011 12:08

tulpas

Re: Zastavovat!!!!

A Praha má spádovou oblast 1,5,mega, jasně ale tady se nikdo nebavi o Pce. Jak je řečeno níže, jedná se o žabomyší válku, nezastavování nikomu nic nepřinese, jen snad pocit, že můžou zkomplikovat dopravu lidem. A já se ptám co bude následovat dál, rušení zastávování Pardubice nebo Olomouc???? Vždyt je to vzdálenost pouhých 140km, to se vlakům vyšší třídy nemůže vyplatit............................

0/0
15.7.2011 19:13

aldik7

bláboly

požadavek který ničemu nepomůže, i kdyby tam nestálo žádné IC/EC, tak snad tam ještě stojí dost osobáků a rychlíků, a do Pardubic to je kousek... a vlastně ještě jsou i Expresy

IC/EC mají být vlaky vyšší vlaky které navíc jsou rychlejší než jejich konkurenti v nižší kategorii, když budou stavět v každé zadeli, tak to rovnou můžou být jen obyčejné rychlíky

P.S. nechtějí rovnou aby tam stálo i pendolino?;-D

+1/0
12.7.2011 15:39

misslonely

Re: bláboly

z Třebové kousek do Pardubic? víte vůbec kde ta města jsou?

0/0
12.7.2011 16:12

p555

Re: bláboly

po trati 60km, EC za 37 min...

+1/0
12.7.2011 17:02

BaronOfHell

Re: bláboly

Naprosto optimální doprava do ČT-Pardubice-Brno :)

0/0
12.7.2011 22:22

jeňour

Re: bláboly

Chtějí...

0/0
18.7.2011 23:26

aldik7

Re: bláboly

a jsou normální? ;-D at si zalobbují u Jančury nebo toho paštikáře, aby tam stály jejich vlaky (až teda vyjedou).. Jančura na to možná kývne, ale paštikář s nima určitě vymete:-)

0/0
18.7.2011 23:30

BaronOfHell

Obslužnost Třebové je v současnosti optimální.

Nerozumím snahám zvyšovat či snižovat počty zastavujících vlaků. Někteří lidé mají přehnané nároky (hejtman), některé bych odborníky na druhou stranu opravdu nenazýval (ČVUT). Proč se musí někteří lidé sr.. do něčeho, co vlastně funguje ... ČT-Kolín nepotřebuje vysokou obslužnost, tudíž zastavování spojů každou druhou hodinu v jednom z nich je optimální.

+1/0
12.7.2011 14:13

Anonym152

hm

Asi tak, kdyby už v Český Třebové měly stavět všechny vlaky, tak to už mohou stavět úplně všude... Nechcete tam i Pendolina? Česká Třebová je malé městečko a tudiž z důvodu dopravní obslužnosti není na místě, aby tam stavělo více vlaků než v mnohem větších městech. Dotace na veřejnou dopravu by neměly být dotace pro zaměstnance ČD a jejich rodinné příslušníky(nejčastější cestující v České Třebové).

+1/0
12.7.2011 12:34

pedr64

Re: hm

nejde ani tak o velikost, ale o to, že je to křižovatka tratí Praha-Brno a Praha-Olomouc

0/0
12.7.2011 12:58

Anonym152

Re: hm

A v čem je problém, když se přestupy zařídí třeba v Pardubicích? Pardubický kraj je malý kraj a mít dva uzly na koridoru je nonsense. A Pardubice jsou x-krát významnější jak malé městečko Česká Třebová.

Podobná věc se řeší i ve středočeském Kolíně. Ale tady bych podotknul, že je to jediný uzel ve Středočeském kraji na koridoru a navíc město mnohem větší jak Česká Třebová a taky tam vše nestaví.

+1/0
12.7.2011 13:03

pedr64

Re: hm

no, ty 3 minuty, co vlak stojí, by asi nebyly takový problém, ona je třebová od pardubic 40 minut.

0/0
12.7.2011 13:11

Anonym152

Re: hm

40 minut to musí jet i EC/IC.. Pokud by byl v Pardubicích přípoj na R v rozumném čase, tak přestup problém není.

0/0
12.7.2011 13:14

Bery

Re: hm

EC to jede 38 minut, R jede 49 minut a osobakem bych to jet nechtel... ;-D

0/0
13.7.2011 15:06

kanafasik2

Re: hm

to nejsou tři minuty zastavení..To je se zbržděním a opětovným rozjetím na cestovní rychlost dobrá čtvrthodinka...

0/0
13.7.2011 11:43

Bery

Re: hm

Tedy, ne ze bych chtel obhajovat to zastavovani, ale ta "ctvrthodinka" je s prominutim pitomost... ;-D Nebo se snad to brzdeni a rozjizdeni nepocita do ujete vzdalenosti a vlak po tu dobu stoji na miste ? Jinak staci porovnat jizdni doby EC zastavujicich a projizdejicich a bude jasno... ;-)

Na trati Brno-Pce je jizdni doba EC79 1hod 43min a ve Trebove zastavuje. EC 175 projizdi a na stejnou trasu ma jizdni dobu take 1hod 43min. :-P

0/0
13.7.2011 14:47

tulpas

Re: hm

super postřeh, teď je tedy otázka čemu nezastavování prospěje???

0/0
13.7.2011 23:35

CART09

Re: hm

Každý vlak má jinou charakteristiku, věci typu normativ hmotnosti, apod. Ty vlaky můžou mít jiný počet vozů, jinou lokomotivu, jiný typ cojávím podvozků a díky tomu někde sníženou rychlost v nějakém oblouku... To není tak, že když jeden vlak jede nějaký úsek 1h43m, tak to tak jedou všechny...

+1/0
14.7.2011 12:51

Bery

Re: hm

Ano je tam rozdil lokomotivy. Na EC 175 je v tomto useku uz slovenska 350-tka...  na EC 79 je taurus a souprava ma o jeden vuz mene, takze to mozna teoreticky trochu srovna lepsi akceleraci. Jinak na obou vlacich jsou vozy Siemens pro 200km/h, akorat prvni jsou DB a druhe OBB. V tomto "sporu" jde vsak spise o tu vecnou zabomysi valku, nez o nejakou usporu casu. ;-)

0/0
14.7.2011 16:17

tulpas

Re: hm

souhlas, je to žabomyší válkaR^

0/0
15.7.2011 12:04

JBetak

Re: hm

A kolik celkem lidí tak cestuje (Brno - Olomouc přes Českou Třebovou, nebo třeba Svitavy - Zábřeh apod.? Česká Třebová je odbočka, nazývat ji uzlem je směšné. Uzly jsou třeba Pardubice nebo Kolín.

+3/0
12.7.2011 13:22

BaronOfHell

Re: hm

Tak to je příspěvek trochu mimo. Jedná se o spojení Šumpersko - Brno přes Třebovou.

0/0
12.7.2011 14:17

BaronOfHell

Re: hm

Mimochodem ... Kolín je možná o něco větší uzel, ale ne zase o tolik, aby se to dalo nazývat jinak, než ČT (uzel x odbočka) :o)

0/0
12.7.2011 14:20

lspeedy

Re: hm

no pokud někdo chce přestupovat v ČT mezi tratěmi Praha - Olomouc a Praha - Brno, tak je to zřejmě retard a takovýma bych se vůbec nezabýval...;-)

+1/0
12.7.2011 14:49

zootechnik

Re: hm

vážený hm,

řeknu vám to asi takto. Bydlím kousek od Svitav, takže doprava do Prahy je někdy jemný horor. Dříve byl přípoj na vlak EC nebo IC běžný, byl jsem také rychleji v Praze a měl pocit, že cestuji vlakem.

Nyní je situace taková, že musím jezdit rychlíky, resp. dobytčími jednotkami s krásnou vůni neuklizených záchodků ;) co více si přát. Hlavně pokud cestujete ve školní rok v neděli večer, pak je super jezdit rychlíkem, který jede z Košic nebo Žiliny ;) hlavně to stání u wc je super v létě, v zimě je tam super zima ;)

Česká Třebová není uzel, ale sjíždí se tam lidé od Letovic výše, od Moravské Třebové, od Olomouce apod.

Rozděit lidi na velkoměstské s právem na vlaky vyšší kvality a na maloměstské je opravdu buranství.

0/0
12.7.2011 15:10

ventas

Re: hm

Tady se jedná ale o rychlíky mezinárodní. Řekněte mi prosím vás, proč by rychlík Warsawa - Mnichov, mel proboha zastavovat v C. Trebove. Jako jedine mozne zastavky vidim krajska mesta... Ostrava, Olomouc, Pardubice, Praha, Plzen.... na teto trati.

+1/0
12.7.2011 15:15

ezra

Re: hm

R^

0/0
12.7.2011 16:42

zootechnik

Re: hm

třeba pro to, aby lidi i z Brna mohli do něj nastoupit, lidi od Třebové na sever, lidi od Třebové na východ apod. Mezi Olomoucí an Pardubicema je 140 km ;) ale to je fuk ;) Mohl by vlak zastavovat jen Ostrava, Praha to by stačilo ne? ostatní, pokud budou chtít cestovat, ať se tam dostanou ;)

0/0
12.7.2011 21:09

BaronOfHell

Re: hm

Až bude takový vlak existovat, tak je o čem se bavit. Pokud se jedná o současnou Prahu, drtivá většina cestujích na českém uzemí je vnitrostátních. A pokud Vám vadí zastavování "mezinárodních" vlaků, tak bych Vám radil se podívat, v jakých pr... zastavuje Polonia a Sobieski.

0/0
12.7.2011 22:21

edafon

Re: hm

mno - hezký jim to léce - v Polsku v klidu 240 km a jak vjede do Bohumína, tak u nás staví krom OVA - PRV každých dvacet kilometrů - je to těžké, asi opravdu každý vlak má v jistou hodinu na určitém místě svou úlohu...

0/0
13.7.2011 14:14

tulpas

Re: hm

Jen otázečka, jak velké je Polsko a jak Česká republika????

0/0
14.7.2011 14:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.