Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Američané budou nad Pardubicemi trénovat piloty afghánských vrtulníků

Obyvatele blízkého okolí pardubického letiště čekají rušné prázdniny. Kromě charterových letů na dovolenou a dočasně přestěhované letky gripenů z Čáslavi jim budou nad hlavami kroužit také vrtulníky. Už za pár týdnů začne pod hlavičkou NATO výcvik 70 pilotů, včetně těch z Afghánistánu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HanaNovak1

Letiště

Bydlím ve Svítkově a musím říci, že hluk, který nám letadla každý den zpříjemňují život je opravdu výživný, např. celý den 21.6. Cca ve 22h jsem už ztrácela trpělivost. Nemohli by piloti provádět tréningy v zimě, to je většina lidí zavřená doma, aspoň by si vyzkoušeli drsnější podmínky. Platíme v Pardubicích vysokou daň z nemovitosti a v případě pokračování rozvoje letiště, klesne kupní cena rapidně dolů. A to nemluvím o tom, že my jsme dům s žádnou slevou kvůli hluku nekupovali. Jakou to má logiku, zatěžovat město takovým hlukem? Pardubice mám moc ráda, ale tohle je už příliš. Ale zase je u nás raritní, že v jeden den může člověk zažít výbuch v Semtíně, užít si cestu do města kolem zapáchajícího Parama, není nad zdravou projížďku a nakonec po namáhavém dni v práci si doma hovět na terase a mít nad hlavami stíhačky, vrtulníky,...a mít takovou tu "Pardubickou pohodu". !!

+1/0
22.6.2011 13:40

Smetejz

Mi-2

Žiju v kedné ze jmenovaných obcí a ze všech používaných strojů na LKPD jsou nejotravnější spermie Mi-2, který se pomalu serou nad barákama a nadělaj kraválu jako houpačkáři. Gripen zaburácí a odletí. Pokud teda inteligentně nestartujou ve štrůdlu a kravál trvá skoro dvě minuty. To už zlatý komunisti, kdy šli nahoru po rojích.

0/0
15.6.2011 8:03

kolacek

Ovoce neuváženého rozhodnutí (2)

A když je přes všechny finanční injekce od armády společnost zajišťující civilní provoz ve ztrátě, město ochotně dluh zamázne.

Kdyby chtěla armáda opravdu šetřit, přestane Pardubice jako vojenské letiště provozovat.

A kdyby se našel nějakým zázrakem politik s vizí opravdového rozvoje města, bude usilovat o zrušení letiště. Hluk je sice nepříjemný, ale ZÁSADNÍ problém je, že letiště podstatně omezuje rozvoj Pardubic.

Všichni politici obhajující existenci letiště se byli v prsa, jaký prospěch přinese Pardubicím. Výsledek po dvaceti letech? Co z toho mají Pardubičtí občané? Pouze kravál. Stačí se projít po centru města (jestli tedy Třídu Míru lze ještě takto označit) a porovnat s jinými sídly.

Takže všechno, co se děje, je jenom důsledek chybných rozhodnutí z minula a nebude to jinak, dokud tu letiště bude. Opravdu smutný pohled.:-(

0/0
15.6.2011 6:56

kolacek

Ovoce neuváženého rozhodnutí (1)

Počátkem devadesátých let přestavitelé města velmi drali o to, aby vojenské letiště zůstalo zachované. Líčili nám, jak symbióza vojenského a civilního provozu dostane Pardubice na leteckou mapu vesmíru.

Vojáci tehdy ochotně vyhověli - omezoval se počet vojenských  letišť a když o to tehdejší představitelé města tak stáli, armáda kývla. Být lampasákem, raději budu taky žít ve stotisícovém městě než v lesích u Bechyně. 

V průběhu času i vojáci pochopili, že provozovat stíhačky těsně vedle velkého města není udržitelné. Stíhačky šly tedy do Chotusic a vojáci těžko hledají využití, aby zde zdůvodnili svoji přítomnost. Tak sem občas na tři měsíce převelí Gripeny, sem tam zde létají vrtulníky a civilní letiště tak může dále fungovat, protože z velké části funguje díky penězům armády. (pokračování......)

0/0
15.6.2011 6:53

magistr kelley

Re: Ovoce neuváženého rozhodnutí (1)

K výčtu činností armády na letišti jsi zapoměl přidat tu hlavní: čtyři vycvičení piloti za rok:-P

0/0
15.6.2011 17:47

pětrandočepice

Teda: afgánské piloty bych nad hlavou mít nechtěla.

Jednak si nedělám iluze o kvalitě jejich pilotování, jednak by mohli mít někteří podivné nápady.:-/ Měli by létat nad neobydlenými oblastmi.

0/0
14.6.2011 22:29

zmrzlina

...

Mně se líbí, že si vždycky nejvíc stěžují obyvatelé Nemošic, Jesničánek apod. Ti lidi kupovali pozemky za pakatel a tehdy museli podepsat lejstra, že si jsou vědomi přítomnosti vojenského letiště a že proto je ta cena tak výhodná. A teď řvou nejvíc a skutečnost, že takovéto smlouvy existují, se snaží zatajit.

Já sama vyrostla na Dukle a žádný větší hluk jsem nezaznamenala. To už mi víc vadil smrad z Kávovin.

+1/0
14.6.2011 21:51

magistr kelley

Re: ...

"Já sama vyrostla na Dukle a žádný větší hluk jsem nezaznamenala. To už mi víc vadil smrad z Kávovin" - tak to je Vám buď nejvýš 17 let nebo jste hluchá (zhruba tolik let nejsou na pardubickém letišti nadzvuková proudová letadla). Nehledě na to, že vzhledem k vzájemné poloze Kávovin a Dukly a v drtivé věršině převažujícím západním větrům  byly Kávoviny na Dukle cítit jen zcela výjimečně.

0/0
14.6.2011 22:02

zmrzlina

Re: ...

Je mi 24 a rozhodně nejsem hluchá ;)

0/0
17.6.2011 14:58

ArthurH

Re: ...

Máte procento, kolik takových lidí v uvedených obcí je? Co Čívice, Svítkov, Jesenčany? To že v článku zmínil autor Nemošice neznamená, že obyvatele ostatních obcí nejsou proti.

Co se týče armády na letišti, pravděpodobně by tam již dávno nebyla, nebýt intervence v 90. letech ze strany města a kraje, kteří viděly ohromný potenciál v jeho civilním využití. Teď do něj město investuje peníze daňových poplatníků, kterým letiště škodí a je ztrátové, má to logiku?

Mimochodem, kávoviny jsou o 35 let starší než letiště, takže stejný argument lze použít i na Váš nářek nad jejich smradem.

0/0
14.6.2011 22:09

M. Blomkvist

Re: ...

To je blábol na n-tou. Žádný papír jsem nepodepisoval. to zaprvé. A zadruhé: v dnešní době musí dodržovat různé zdravotní a hlukové limity všichni a to musí platit i pro armádu. A tvrdit, že na Dukle není kravál, tak to musíte mít nemocné uši nebo vadu na mozku.

0/0
15.6.2011 14:06

zmrzlina

Re: ...

Nejsem ani vadná ani hluchá. Podle mého názoru provoz letiště nikdy dřív a ani v současnosti zas až tak zvlášť neomezuje běžný život lidí na Dukle, v Jesničánkách, Nemošicích ani jinde. Ten provoz tam není tak veliký a spíš si myslím, že je problém v lidech, kteří mají pořád potřebu si na něco stěžovat. To už větší ruch udělá frekventovaná silnice pod oknem, než zrovna konkrétně pardubické letiště.

Vy možná ne, ale lidi, co si za komoušů kupovali pozemky v Jesničánkách, Nemošicích apod. ano a tito starousedlíci byli až do doby, kdy se proti nim vytáhly tyto papíry, jedněmi z nejhlasitějších odpůrců.

0/0
17.6.2011 15:04

M. Blomkvist

nekvalitní dodavatelé staveb pro armádu

Všimněte si , že se situace s Gripenama opakuje téměř každý rok. Vždycky na léto je přesunou z Čáslavi nebo Náměšti do Pardubic pod záminkou, že se jejich letiště opravuje. Je neuvěřitelný, že ta jejich letiště jsou permanentně v tak dezolátním stavu, že musejí být zavřená. Kdyby stejně kvalitně postavili letiště v  Ruzyni, tak se do Prahy lítá tak 150 dní v roce (samozřejmě myšleno dle životnosti oprav ku zatížení letiště). Jinak vrtulníky patří na vrtulníkovou základnu, a ta je za Přerovem. Hluk pak tolik nezatěžuje lidi žijící ve městě.

0/0
15.6.2011 14:16

harmonická perzistence paměti

honem

honem, komunisti májíčku, tamáši a bednáři, rychle běžte zase demonstrovat a držet hladovku!! Tu proti radaru jste do konce nedotáhli, tak teď máte šanci na reparát. A ještě sebou opět vemte soudruhy paroubka, zavorálka a jandáka, budou držet hladovku řetězovou.

0/0
14.6.2011 17:01

The Law in the Czech republic

Re: honem

? můžete vysvětlit své myšlenkové pochody ?

0/0
14.6.2011 17:09

Joe-cz

Re: honem

"myšlenkové pochody" nechtěl bys po něm trochu moc?

0/0
14.6.2011 17:59

harmonická perzistence paměti

Re: honem

Legrační, když podobnou větu nasmolí inteligencí nepříliš obdařený komunista jako vy;-D

0/0
14.6.2011 19:16

harmonická perzistence paměti

Re: honem

Vy jste asi příliš mladý, abyste si pamatoval "lidi" typu Májíček a Bednář s Tamášem, kteří drželi "hladovku" skrz tzv.radar, takže nemá cenu vám cokoliv vysvětlovat.

0/0
14.6.2011 19:10

The Law in the Czech republic

Re: honem

Mě spíše zaráží co sem pletete Paroubka a Zaorálka ... to snad vysvětlíte co by dělali v Pardubicích ;-D

0/0
14.6.2011 19:19

:::.Radin

Re: honem

klasickej volič pravice předvádějící svůj vysoký intelekt :-) Pak se nediv co nám vládne když je volí jemu podobní :-/Rv

0/0
14.6.2011 21:23

The Law in the Czech republic

*

Ať mě napíše někdo z Nemošic - rád si to s ním na měsíc vyměním a ještě bude rád, že mu nad hlavou létají jen vrtulníky - bydlím v centru Pardubic a pod okny mám větší provoz než na D11 - to byste si teprva užili ;-O

+1/0
14.6.2011 16:23

eqik

fnuky fnuk

breky brek

0/0
14.6.2011 17:00

The Law in the Czech republic

Re: fnuky fnuk

To dával celej Ústav dohromady - ne? ;-D

0/0
14.6.2011 17:08

:::.Radin

Re: *

nevím kde bydlíš, já cca 5 let bydlel na Karlovivě, v tom rohovém baráku s průchodem od divadla dozadu na Karlovinu přímo na křižovatce, to bylo zlaté místo, nyní bydlím na Dukle respektive skoro na konci Dukly u letiště a to je za trest Rv A to jsem na letišti rok sloužil základní vojenskou a mojí náplní bylo plnění těch křápů kyslíkem ;-€

0/0
14.6.2011 20:34

81honza

Re: *

a on tě někdo nutil se na duklu stěhovat? asi těžko, tak si nestěžuj, páč to letiště tam bylo mnohem dříve než ty

0/0
14.6.2011 20:39

:::.Radin

Re: *

a on tě někdo nutí bydlet ve středu Pce na frekventované silnici? 8-o

Když jsem se sem stěhoval koncept letiště byl vcelku známej, to že to naši pravicoví politici změnili a nedodrželi sliby je druhá věc. Rv

0/0
14.6.2011 21:15

81honza

Re: *

však já bydlím na višňovce, dříve na dukle a přijde mi trapné stěžovat si na letiště a vymlouvat se na nějaký koncept. to je stejné, jako když si někdo staví vilu v rozporu s územním plánem a obhajuje se tím, že mu politici slíbili změnu úp

0/0
14.6.2011 21:58

magistr kelley

Re: *

Tak to máme hodně společného. I já bydlím skoro na "konci" Dukly, i já jsem sloužil na letišti. Já ale pamatuji dobu kdy na letišti byly dva letecké pluky a 4 dny letového provozu na dvě směny týdně. Kam se ale všechny ty MiGy, "Sučka", vrtulníky a Grippeny hrabou na multikulti, které nám magistrát nastěhoval do domu. Ale to už je mimo mísu...

0/0
14.6.2011 21:08

:::.Radin

Re: *

to mi něco povídej, nemám to daleko k domu hrůzy :-/ A zrovna dneska nevím co se děje ale je to tu mazce, je to ožralé a ještě sem dorazila neskutečně velká tlupa bezdomovců ;-(

0/0
14.6.2011 21:16

magistr kelley

Re: *

My už nějakou dobu zcela vážně uvažujeme o odstěhování, ale proč by měl slušný člověk před tou chátrou proboha utíkat? Nehledě na to, že všichni případní zájemci o byt utečou jen co uvidí schodiště.

0/0
14.6.2011 21:53

ArthurH

Re: *

To, že je ve městě nadměrná hluková zátěž způsobená dopravou je zřejmé. To, že je nadále zvyšována provozem letiště je také jasné, proč ale potom představitele města chtějí dál a dál zátěž zvyšovat provozem a rozvojem civilního letiště? Komu to prospěje?

Co se týká gripenů, tak to, že jsou pod taktovkou NATO je snad nenutí ke startům "co to dá" (ikdyž to není možná úplně co to dá, forsáž asi nepoužívají, viděl jsem a slyšel na vlastní uši, že se dá startovat i šetrněji), stejně tak moc nerozumím nalítávání na letiště před přistáním, to jako neumí sednout bez kolečka nad letištěm, má to nějaký výcvikový přínos, že to musí dělat pokaždé? Nebo se pletu a NATO diktuje rychlost stoupání při vzletu?

0/0
14.6.2011 21:56

kolacek

A v Americe zase bijí černochy....

Vysoký hluk ve městě, který způsobuje pozemní doprava, má snad znamenat, že se mám smířit s dalšímj hlukem z letiště? Přemýšlíte trochu za roh ne?

0/0
15.6.2011 7:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.