- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
2000 lidí podepíše patici, ale vlakem jezdí jen jednotlivci. Kdyby těch 2000 lidí jezdilo vlakem, nikdy by se pravděpodobně neuvažovalo o jeho náhradě autobusem. Těžko ale mohou obce a lidé nutit kraj, aby platil miliony za něco, co skoro nikdo nevyužívá a házel tak peníze do kanálu. Pokud mají strach, že těch autobusů bude měně, než bylo vlaků, tak ať podepíší z krajem nějakou závaznou dohodu na počty autobusových spojů. Pouze křičet, že chci vlak, umí každý, dokud ho nemusí zaplatit ze svého. Ekologické argumenty jsou taky falešné, protože nové autobusy s euro 5 jsou nesrovnatelně ekologičtější než motorové vlaky, které na předmětných tratích jezdí. Když k tomu přičtu to, že autobus může na rozdíl od vlaku zajet všude, kde o to bude ze strany obcí zájem, tak nevidím moc důvodů pro zachování provozu vlaku.
Vetsinou se vsak jedna o lokalky spise v podhorskych oblastech, kde je v zime minimalne o 50% vetsi sance, ze vlak po kolejich na rozdil od autobusu po uzke spatne udrzovane silnici projede. Takze autobus muze byt sice levnejsi, ale v zime znacne problemovejsi zpusob reseni dopravni obsluznosti. Nehlede na to, ze kraj letos nema ani prostredky na zakladni udrzbu dulezitejsich silnic. Obyvatele tech obci to moc dobre vedi a uvedomuji si, ze jak tam prestane jezdit vlak, tak tam brzy chcipne pes. Poznamka o ekologii je sice hezka, ale pomerne licha... misto novych autobusu tam i nyni jezdi ctvrt stoleti stara Karosa.
jsem z vesnice kde vlak/koleje nejsou, jen autobusy. Teda podle jízdního řádu z roku 1976 byly autobusy v solidním rozsahu. Teď například o víkendu nebo po 16:00.nejede nic. Vůbec nic.
Znám situaci na trati do Pusté Kamenice. Vlakem tam o zimních víkendech přijíždějí stovky běžkařů z Pardubicka.
Jak se budou rovnat do autobusu? Co cyklisté, a maminky s kočárky? Na podzim každé ráno vystupuje množství penzistů s koši a ruksaky. Ty si odvážejí nazpět plné hříbků. Zareagují ČD na to, že zrovna vypukla houbařská, či lyžařská sezóna? Co chalupáři - senioři, zpravidla s objemným zavazadlem? Navíc do některých míst není pro autobus silnice, ten se tam nevyhne ani s osobním autem.
Pokud je potreba nekam dopravit 10 lidi. Tak je naprosty nesmysl drzet tam zeleznicni trat, motorak a nadrazi.
Ani to neni ekologicke. Protoze udrzba toho vseho taky neco stoji.
To ze se to kdysy vyplatilo uz nic neznamena. Autobusova doprava je ted levnejsi a flexibilnejsi.
At neprotestuji proti ruseni vlaku a radsi si zaridi jinou dopravu. Co takhle u nejakeho dopravce zkusit sehnat maly autobus parkrat denne.
Nemel do něčeho, čemu naprosto nerozumíš. A to je ještě klidně možné, že se tím ještě živíš, což by bylo naprosto typické pro naší zemi.
by to aby se v ČR rozšířila maršrutka, to je ve skutečnosti nejlevnější a nejšikovnější způsob dopravy. Co jsem viděl na Ukrajině a v Rusku jezdí to v pohodě a zajedou ti i k baráku když chceš myslím si že by se to v ČR vyplatilo
Souhlasím, na tratích, kde jde skutečně hlavně o to dostat pár desítek dospělých do práce a děcek do školy by to bylo ideální řešení. A co tak koukám na wikipedii na heslo radiobus, tak už se s tím začíná experimentovat a nezbývá než držet palce, ať se to rozšíří, hromadná doprava založená na aktuální potřebě obyvatel v dané lokalitě a ne na nějakém centrálním plánování je cestou.
protože pokud né, tak nemá smysl protestovat. Oni si asi nestihli všimnout, že socialismus už skončil. Proč by cizí lidé měly platit na daních za ty, co si chtějí jezdit vlakem?
tak si predstavte, ze nekteri treba jezdi jen tim vlakem a musi vam dotovat ty podelany silnice. na hloupe argumenty 1:1
A jak to tak byva, pojedou maximalne 2 denne a to jeden o pul 11 dopoledne a druhy v 1 odpoledne. Tak, aby je vsichni mohli pouzit pro cestovani do prace . O vikendu pro jistotu nic.
přesně,tam kde nevedou koleje,tak bych čekal zavedenou autobusovou dopravu.Bohužel realita bývá jiná a mnohdy je to v turistické oblasti,kdo nemá auto,je odříznut od civilizace,proč tam nezavedou autobusy i o víkendu?Někdy je to až hanba,jako by tam nežili lidé.
nám to vede kraje No pochopitelně ČSSD Tady v tomto případě další podvod na voliče! O rušení spojů nebylo nikdy nic řečeno, pouze sliby, jak to bude všechno růžové Chovají se stejně jako modrá tlupa s kalousem dohromady
Doplněk:
P.S.: A to článek zdaleka nevypočítává z opatrnosti všechny rušené tratě a dokonce i ty, do který byli v minulých letech investovány stamiliony korun. Můžu je tady klidně pro nevěřící Tomáše klidně vypsat. Mám přehled co se děje v Pardubickém kraji
Tedy každý Čech zaplatí za železničářům 1 200 Kč ročně, aniž by někdy jel vlakem. Průměrný plat několika stovek manažerů ČD je 130 000 Kč měsíčně. Průměrná mzda ostatních zaměstnanců téměř 30 000 Kč + nevídané benefity.