Diskuze

Nesahejte nám na lokálky, protestují tisíce lidí proti rušení vlaků

Radní Pardubického kraje chtějí posílit autobusovou dopravu na úkor vlaků. Z některých tratí úplně či částečně zmizí tradiční lokálky. Lidé se bouří, nadávají a sepisují petice.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DP

patriot1

27. 4. 2011 10:13
Ekonomika provozu je neúprosná

2000 lidí podepíše patici, ale vlakem jezdí jen jednotlivci. Kdyby těch 2000 lidí jezdilo vlakem, nikdy by se pravděpodobně neuvažovalo o jeho náhradě autobusem. Těžko ale mohou obce a lidé nutit kraj, aby platil miliony za něco, co skoro nikdo nevyužívá a házel tak peníze do kanálu. Pokud mají strach, že těch autobusů bude měně, než bylo vlaků, tak ať podepíší z krajem nějakou závaznou dohodu na počty autobusových spojů. Pouze křičet, že chci vlak, umí každý, dokud ho nemusí zaplatit ze svého. Ekologické argumenty jsou taky falešné, protože nové autobusy s euro 5 jsou nesrovnatelně ekologičtější než motorové vlaky, které na předmětných tratích jezdí. Když k tomu přičtu to, že autobus může na rozdíl od vlaku zajet všude, kde o to bude ze strany obcí zájem, tak nevidím moc důvodů pro zachování provozu vlaku.

0 0
možnosti

Bery

27. 4. 2011 12:31
Re: Ekonomika provozu je neúprosná

Vetsinou se vsak jedna o lokalky spise v podhorskych oblastech, kde je v zime minimalne o 50% vetsi sance, ze vlak po kolejich na rozdil od autobusu po uzke spatne udrzovane silnici projede. Takze autobus muze byt sice levnejsi, ale v zime znacne problemovejsi zpusob reseni dopravni obsluznosti. Nehlede na to, ze kraj letos nema ani prostredky na zakladni udrzbu dulezitejsich silnic. Obyvatele tech obci to moc dobre vedi a uvedomuji si, ze jak tam prestane jezdit vlak, tak tam brzy chcipne pes. Poznamka o ekologii je sice hezka, ale pomerne licha... misto novych autobusu tam i nyni jezdi ctvrt stoleti stara Karosa. ;-)

0 0
možnosti
PV

pártyman

27. 4. 2011 7:37
všechno zrušit

jsem z vesnice kde vlak/koleje nejsou, jen autobusy. Teda podle jízdního řádu z roku 1976 byly autobusy v solidním rozsahu. Teď například o víkendu  nebo po 16:00.nejede nic.  Vůbec nic.

0 0
možnosti
PJ

Polička

27. 4. 2011 5:51
NERUŠIT!

Znám situaci na trati do Pusté Kamenice. Vlakem tam o zimních víkendech přijíždějí stovky běžkařů z Pardubicka.

Jak se budou rovnat do autobusu? Co cyklisté, a maminky s kočárky? Na podzim každé ráno vystupuje množství penzistů s koši a ruksaky. Ty si odvážejí nazpět plné hříbků. Zareagují ČD na to, že zrovna vypukla houbařská, či lyžařská sezóna? Co chalupáři -  senioři,  zpravidla s objemným zavazadlem? Navíc do některých míst není pro autobus silnice, ten se tam nevyhne ani s osobním autem.

0 0
možnosti
KV

KarelV

27. 4. 2011 8:53
Pěšky !!!

... jako za císaře pána ... ;-)

0 0
možnosti
JV

Tutti

27. 4. 2011 1:35
lokalni zeleznicni doprava je draha a neekologicka

Pokud je potreba nekam dopravit 10 lidi. Tak je naprosty nesmysl drzet tam zeleznicni trat, motorak a nadrazi.

Ani to neni ekologicke. Protoze udrzba toho vseho taky neco stoji.

To ze se to kdysy vyplatilo uz nic neznamena. Autobusova doprava je ted levnejsi a flexibilnejsi.

At neprotestuji proti ruseni vlaku a radsi si zaridi jinou dopravu. Co takhle u nejakeho dopravce zkusit sehnat maly autobus parkrat denne.

0 0
možnosti
JNN

Joey nikdy neodejde

27. 4. 2011 7:17
Re: lokalni zeleznicni doprava je draha a neekologicka

Nemel do něčeho, čemu naprosto nerozumíš. A to je ještě klidně možné, že se tím ještě živíš, což by bylo naprosto typické pro naší zemi.

0 0
možnosti
ŘV

macarát

27. 4. 2011 0:55
Když volily do krajů ČSSD

nemohou se divit...

0 0
možnosti
C

certik_bertik

26. 4. 2011 22:15
chtělo

by to aby se v ČR rozšířila maršrutka, to je ve skutečnosti nejlevnější a nejšikovnější způsob dopravy. Co jsem viděl na Ukrajině  a v Rusku jezdí to v pohodě a zajedou ti i k baráku když chceš myslím si že by se to v ČR vyplatilo

0 0
možnosti
D

dino_na_idnes

27. 4. 2011 1:01
Re: chtělo

Souhlasím, na tratích, kde jde skutečně hlavně o to dostat pár desítek dospělých do práce a děcek do školy by to bylo ideální řešení. A co tak koukám na wikipedii na heslo radiobus, tak už se s tím začíná experimentovat a nezbývá než držet palce, ať se to rozšíří, hromadná doprava založená na aktuální potřebě obyvatel v dané lokalitě a ne na nějakém centrálním plánování je cestou.

0 0
možnosti
J

Joe_Black

26. 4. 2011 21:12
A jsou ti lidé kromě protestů ochotni platit víc za vlak?

protože pokud né, tak nemá smysl protestovat. Oni si asi nestihli všimnout, že socialismus už skončil. Proč by cizí lidé měly platit na daních za ty, co si chtějí jezdit vlakem?

0 0
možnosti
PJ

bez_tolerance_hlouposti

26. 4. 2011 21:38
Re: A jsou ti lidé kromě protestů ochotni platit víc za vlak?

tak si predstavte, ze nekteri treba jezdi jen tim vlakem a musi vam dotovat ty podelany silnice. na hloupe argumenty 1:1 R^

0 0
možnosti
PJ

bez_tolerance_hlouposti

26. 4. 2011 21:00
nahradi autobusama

A jak to tak byva, pojedou maximalne 2 denne a to jeden o pul 11 dopoledne a druhy v 1 odpoledne. Tak, aby je vsichni mohli pouzit pro cestovani do prace R^. O vikendu pro jistotu nic.

0 0
možnosti
AK

krumpik

26. 4. 2011 21:19
Re: nahradi autobusama

přesně,tam kde nevedou koleje,tak bych čekal zavedenou autobusovou dopravu.Bohužel realita bývá jiná a mnohdy je to v turistické oblasti,kdo nemá auto,je odříznut od civilizace,proč tam nezavedou autobusy i o víkendu?Někdy je to až hanba,jako by tam nežili lidé.

0 0
možnosti
JB

lukim

26. 4. 2011 20:23
Kdopak

nám to vede kraje? No pochopitelně ČSSD!! Tady v tomto případě další podvod na voliče! O rušení spojů nebylo nikdy nic řečeno, pouze sliby, jak to bude všechno růžové!! Chovají se stejně jako modrá tlupa s kalousem dohromady;-€;-O!!

0 0
možnosti
JB

lukim

26. 4. 2011 20:24
Re: Kdopak

Doplněk:

P.S.: A to článek zdaleka nevypočítává z opatrnosti všechny rušené tratě a dokonce i ty, do který byli v minulých letech investovány stamiliony korun. Můžu je tady klidně pro nevěřící Tomáše klidně vypsat. Mám přehled co se děje v Pardubickém kraji!!;-€;-ORv

0 0
možnosti
_

_profesor_

26. 4. 2011 19:40
Stát platí drahám 12 miliard ročně

Tedy každý Čech zaplatí za železničářům 1 200 Kč ročně, aniž by někdy jel vlakem. Průměrný plat několika stovek manažerů ČD je 130 000 Kč měsíčně. Průměrná mzda ostatních zaměstnanců téměř 30 000 Kč + nevídané benefity.

0 0
možnosti