Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nesahejte nám na lokálky, protestují tisíce lidí proti rušení vlaků

Radní Pardubického kraje chtějí posílit autobusovou dopravu na úkor vlaků. Z některých tratí úplně či částečně zmizí tradiční lokálky. Lidé se bouří, nadávají a sepisují petice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

patriot1

Ekonomika provozu je neúprosná

2000 lidí podepíše patici, ale vlakem jezdí jen jednotlivci. Kdyby těch 2000 lidí jezdilo vlakem, nikdy by se pravděpodobně neuvažovalo o jeho náhradě autobusem. Těžko ale mohou obce a lidé nutit kraj, aby platil miliony za něco, co skoro nikdo nevyužívá a házel tak peníze do kanálu. Pokud mají strach, že těch autobusů bude měně, než bylo vlaků, tak ať podepíší z krajem nějakou závaznou dohodu na počty autobusových spojů. Pouze křičet, že chci vlak, umí každý, dokud ho nemusí zaplatit ze svého. Ekologické argumenty jsou taky falešné, protože nové autobusy s euro 5 jsou nesrovnatelně ekologičtější než motorové vlaky, které na předmětných tratích jezdí. Když k tomu přičtu to, že autobus může na rozdíl od vlaku zajet všude, kde o to bude ze strany obcí zájem, tak nevidím moc důvodů pro zachování provozu vlaku.

0/0
27.4.2011 10:13

Bery

Re: Ekonomika provozu je neúprosná

Vetsinou se vsak jedna o lokalky spise v podhorskych oblastech, kde je v zime minimalne o 50% vetsi sance, ze vlak po kolejich na rozdil od autobusu po uzke spatne udrzovane silnici projede. Takze autobus muze byt sice levnejsi, ale v zime znacne problemovejsi zpusob reseni dopravni obsluznosti. Nehlede na to, ze kraj letos nema ani prostredky na zakladni udrzbu dulezitejsich silnic. Obyvatele tech obci to moc dobre vedi a uvedomuji si, ze jak tam prestane jezdit vlak, tak tam brzy chcipne pes. Poznamka o ekologii je sice hezka, ale pomerne licha... misto novych autobusu tam i nyni jezdi ctvrt stoleti stara Karosa. ;-)

0/0
27.4.2011 12:31

Petr M.

Re: Ekonomika provozu je neúprosná

Bydlím v dotčené lokalitě. Bohužel vy asi nikoliv, protože váš příspěvek je dost mimo realitu. Mimochodem, cca poslední dvě zimy jsem nezažil, že by autobus kvůli sněhové kalamitě vůbec nedojel, na druhou stranu jsem se v posledních dvou letech dvakrát pokoušel využít dopravy vlakem - neúspěšně. Zpoždění už na výjezdu, nenavazující spoje atd.

Platím daně. Fakt nemám zájem 90 Kč na kilometr dotovat lokálku, v níž pravidelně jsou 3 osoby včetně obslužného personálu. Za ty prachy by tady jezdila kyvadlová autobusová doprava zadarmo.

0/0
27.4.2011 18:41

Bery

Re: Ekonomika provozu je neúprosná

Proc tedy mistni protestuji, kdyz je vlastne ten autobus tak super ?

0/0
27.4.2011 18:44

patriot1

Re: Ekonomika provozu je neúprosná

To je mně taky záhadou, proč protestuje 2000 lidí, když jich tolik nikdy tímto vlakem nejelo.

0/0
27.4.2011 23:30

Bery

Re: Ekonomika provozu je neúprosná

Tak ono z toho poctu lidi muze nejak pravidelne jezdit mozna tretina a kdyz se to rozlozi na vice obci v ruznou denni dobu, tak to klidne vyjde na 15-20 lidi ve vlaku. Ostatni treba nejezdi pravidelne, ale jen prilezitostne. Nicmene kdyz to srovnam s poctem nedavno protestujicich statnich zamestnancu, tak 2000 lidi na jednu trat a par malych obci je skutecne velmi slusna ucast.

0/0
27.4.2011 23:59

pártyman

všechno zrušit

jsem z vesnice kde vlak/koleje nejsou, jen autobusy. Teda podle jízdního řádu z roku 1976 byly autobusy v solidním rozsahu. Teď například o víkendu  nebo po 16:00.nejede nic.  Vůbec nic.

0/0
27.4.2011 7:37

Polička

NERUŠIT!

Znám situaci na trati do Pusté Kamenice. Vlakem tam o zimních víkendech přijíždějí stovky běžkařů z Pardubicka.

Jak se budou rovnat do autobusu? Co cyklisté, a maminky s kočárky? Na podzim každé ráno vystupuje množství penzistů s koši a ruksaky. Ty si odvážejí nazpět plné hříbků. Zareagují ČD na to, že zrovna vypukla houbařská, či lyžařská sezóna? Co chalupáři -  senioři,  zpravidla s objemným zavazadlem? Navíc do některých míst není pro autobus silnice, ten se tam nevyhne ani s osobním autem.

0/0
27.4.2011 5:51

KarelV

Pěšky !!!

... jako za císaře pána ... ;-)

0/0
27.4.2011 8:53

acpu

Re: Pěšky !!!

Tak to jste právě na omylu, naše hustá železniční síť vznikla právě za císaře pána, protože se budování vlakového spojení považovalo za přínos k rozvoji místní ekonomiky. Takže za císaře pána vlakem a dnes pěšky....

0/0
27.4.2011 14:25

Tutti

lokalni zeleznicni doprava je draha a neekologicka

Pokud je potreba nekam dopravit 10 lidi. Tak je naprosty nesmysl drzet tam zeleznicni trat, motorak a nadrazi.

Ani to neni ekologicke. Protoze udrzba toho vseho taky neco stoji.

To ze se to kdysy vyplatilo uz nic neznamena. Autobusova doprava je ted levnejsi a flexibilnejsi.

At neprotestuji proti ruseni vlaku a radsi si zaridi jinou dopravu. Co takhle u nejakeho dopravce zkusit sehnat maly autobus parkrat denne.

0/0
27.4.2011 1:35

Joey nikdy neodejde

Re: lokalni zeleznicni doprava je draha a neekologicka

Nemel do něčeho, čemu naprosto nerozumíš. A to je ještě klidně možné, že se tím ještě živíš, což by bylo naprosto typické pro naší zemi.

0/0
27.4.2011 7:17

macarát

Když volily do krajů ČSSD

nemohou se divit...

0/0
27.4.2011 0:55

certik_bertik

chtělo

by to aby se v ČR rozšířila maršrutka, to je ve skutečnosti nejlevnější a nejšikovnější způsob dopravy. Co jsem viděl na Ukrajině  a v Rusku jezdí to v pohodě a zajedou ti i k baráku když chceš myslím si že by se to v ČR vyplatilo

0/0
26.4.2011 22:15

dino_na_idnes

Re: chtělo

Souhlasím, na tratích, kde jde skutečně hlavně o to dostat pár desítek dospělých do práce a děcek do školy by to bylo ideální řešení. A co tak koukám na wikipedii na heslo radiobus, tak už se s tím začíná experimentovat a nezbývá než držet palce, ať se to rozšíří, hromadná doprava založená na aktuální potřebě obyvatel v dané lokalitě a ne na nějakém centrálním plánování je cestou.

0/0
27.4.2011 1:01

certik_bertik

Re: chtělo

bylo by to řešení i pro městkou dopravu pro střední města do počtu obyvatel řekněme 35000 lidí, tam se nějaká pravidelná doprava moc nevyplatí

0/0
27.4.2011 9:54

macarát

Re: chtělo

Maršrutka by byla ideální pro svoz a rozvoz od páteřní železniční dopravy. To je ostatně to, co těm našim lokálkám dnes schází - způsob, jak by se na železniční stanici dostali lidé z okolních tří vesnic, nejen z té, v které stanice leží.

0/0
27.4.2011 1:02

Joe_Black

A jsou ti lidé kromě protestů ochotni platit víc za vlak?

protože pokud né, tak nemá smysl protestovat. Oni si asi nestihli všimnout, že socialismus už skončil. Proč by cizí lidé měly platit na daních za ty, co si chtějí jezdit vlakem?

0/0
26.4.2011 21:12

bez_tolerance_hlouposti

Re: A jsou ti lidé kromě protestů ochotni platit víc za vlak?

tak si predstavte, ze nekteri treba jezdi jen tim vlakem a musi vam dotovat ty podelany silnice. na hloupe argumenty 1:1 R^

0/0
26.4.2011 21:38

dino_na_idnes

Re: A jsou ti lidé kromě protestů ochotni platit víc za vlak?

A tito "někteří" konzumují pouze lokální potraviny, nečtou papírové noviny a časopisy, do jejich domů nechodí návštěvy či řemeslníci? Pokud je tomu tak, tak ti skutečně "dotují podělaný silnice", aniž by z nich měli nějaký užitek.

V opačném případě ale silnice využívají. Ať se Vám to líbí nebo ne, nějaký flexibilní způsob dopravy ve smyslu možnosti přepravy zboží a osob do jakéhokoliv místa je v dnešním světě potřebný a natáhnout všude koleje by bylo dosti nepraktické.

0/0
27.4.2011 0:50

macarát

Re: A jsou ti lidé kromě protestů ochotni platit víc za vlak?

Na přepravu zboží by stačila podstatně skromnější silniční síť, než máme. Nebo patříte mezi ty, co tvrdí, že potřebujeme tunel Blanka za třicet miliard, jinak by pekaři nemohli vozit rohlíky?

A vlaky samozřejmě naopak využívají nepřímo i ti, co na ně nadávají, podobně jako je to u těch silnic.  Používáš elektřinu? A jak myslíš, že se vozí palivo do elektráren?

Letěl jsi někdy z Prahy letadlem? Víš, jak se dopravuje palivo na letiště Ruzyně? A věř, že to není jedna cisterna měsíčně.

Nehledě na to, že platí nepřímá úměra - čím méně komfortní hromadné dopravy (=vlaků), tím víc starých (70+) řidičů a mladých (17 kluk na mopedu jede do školy) na silnicích. Zvaž, zda ti nestojí za to přispět důchodcům a studentům na vláčky, když pak budeš mít za odměnu na silnicích bezpečnější a plynulejší provoz.;-)

0/0
27.4.2011 1:07

bez_tolerance_hlouposti

Re: A jsou ti lidé kromě protestů ochotni platit víc za vlak?

diky. nerekl bych to lip R^ nekteri lidi si proste nevidi na spicku nosu.

0/0
27.4.2011 8:34

bez_tolerance_hlouposti

nahradi autobusama

A jak to tak byva, pojedou maximalne 2 denne a to jeden o pul 11 dopoledne a druhy v 1 odpoledne. Tak, aby je vsichni mohli pouzit pro cestovani do prace R^. O vikendu pro jistotu nic.

0/0
26.4.2011 21:00

krumpik

Re: nahradi autobusama

přesně,tam kde nevedou koleje,tak bych čekal zavedenou autobusovou dopravu.Bohužel realita bývá jiná a mnohdy je to v turistické oblasti,kdo nemá auto,je odříznut od civilizace,proč tam nezavedou autobusy i o víkendu?Někdy je to až hanba,jako by tam nežili lidé.

0/0
26.4.2011 21:19

macarát

Re: nahradi autobusama

Kde nevedou koleje, tam končí civilizace. Platí to při srovnávání městských čtvrtí stejně jako při srovnávání republiky.

0/0
27.4.2011 1:09

lukim

Kdopak

nám to vede kraje? No pochopitelně ČSSD!! Tady v tomto případě další podvod na voliče! O rušení spojů nebylo nikdy nic řečeno, pouze sliby, jak to bude všechno růžové!! Chovají se stejně jako modrá tlupa s kalousem dohromady;-€;-O!!

0/0
26.4.2011 20:23

lukim

Re: Kdopak

Doplněk:

P.S.: A to článek zdaleka nevypočítává z opatrnosti všechny rušené tratě a dokonce i ty, do který byli v minulých letech investovány stamiliony korun. Můžu je tady klidně pro nevěřící Tomáše klidně vypsat. Mám přehled co se děje v Pardubickém kraji!!;-€;-ORv

0/0
26.4.2011 20:24

_profesor_

Stát platí drahám 12 miliard ročně

Tedy každý Čech zaplatí za železničářům 1 200 Kč ročně, aniž by někdy jel vlakem. Průměrný plat několika stovek manažerů ČD je 130 000 Kč měsíčně. Průměrná mzda ostatních zaměstnanců téměř 30 000 Kč + nevídané benefity.

0/0
26.4.2011 19:40

drsny_zasveceny

Re: Stát platí drahám 12 miliard ročně

Pokud mne paměť nešálí, průměrný Čech použije vlak 18x ročně, tedy zaplatí nějakých 65 korun za jízdu. Při průměrné délce jízdy 60 km je to zhruba koruna na kilometr, což je i v součtu s jízdným furt lepší než v autě.

A můžu si to vybrat kdykoli, 365 dní v roce.

Pořád lepší než prachy, které bez valného efektu narvu Kapschi, Skansce, a nedostanu za to vůbec nic.

0/0
26.4.2011 20:08

_profesor_

Re: Stát platí drahám 12 miliard ročně

Průměrný člověk ale nejede zdarma. Platí navíc jízdné, tudíž víc než 65 korun za jízdu.

0/0
26.4.2011 20:11

drsny_zasveceny

Re: Stát platí drahám 12 miliard ročně

Však říkám, že i s jízdným, takže třeba dvě koruny za kilometr. To je zhruba na úrovni nákladů na PHM, takže když bych měl jet sám autem a nepřináší mi to žádný výhody, rozhodnu se logicky pro vlak.

Právě proto na dopravní obslužnost těch svých pár tisíc ročně odvedu velmi rád.

0/0
26.4.2011 20:42

dino_na_idnes

Re: Stát platí drahám 12 miliard ročně

Vidíte, já se rozhodnu pro autobus, je rychlejší a levnější. Auto je skutečně nesmysl, ale pořád mi nějak nejde do hlavy, v čem je vlak výhodnější, tak nějak selským rozumem mi vychází, že pokud má deset cestujících vážících dohromady tunu převézt z místa A do místa B čtyřicetitunový vlak nebo patnáctitunový autobus, jde většina nákladů na převoz toho dopravního prostředku a čím lehčí, tím lépe.

Navíc autobus má tendenci zastavit blíže místu, kam se potřebuju dostat, než vlak, čímž je redukována návazná doprava (takže ekologičnost vlaku podmíněného návaznou místní autobusovou dopravou mi též přijde jako úmyslné zkreslování reality).

0/0
27.4.2011 0:56

macarát

Re: Stát platí drahám 12 miliard ročně

Položil jste si někdy otázku, proč vlastně železnice vznikla? Pokud ne, tak Vám to prozradím - ocelové kolo jedoucí po ocelové kolejnici má zcela minimální valivý odpor (proto také můžete vidět kousky siláků, jak na rovině rozpohybují vlak, který má třeba přes dvěstě tun - a s jinými dopravními prostředky jsou rekordy o řád menší). Samozřejmě, jakmile přijde kopeček, tak jsou ty tuny cítit i jinak než skrze valivý odpor.

Takže to je poznámka k tomu, že nejde jen o hmotnost, ve hře jsou i jiné věci.

0/0
27.4.2011 1:38

bez_tolerance_hlouposti

Re: Stát platí drahám 12 miliard ročně

aspon ze priznate, ze to nechapete R^

0/0
27.4.2011 9:57

Bery

Re: Stát platí drahám 12 miliard ročně

Fyzyku, tedy nizsi valivy odpor a ekologii u stejne generacne starych dopravnich prostredku vynecham. Vezmu to z pohledu cestujiciho. Vlak je pro mne sice drazsi, ale i v regionalnim spoji je pro pripad nouze WC. Zastavky nejsou jen cedule, ale ikdyz je treba uzavrena cekarna, tak je tam alespon pristresek. Vlak nabizi bezpecnejsi a mnohem pohodlnejsi jizdu (vice mista pro cestujiciho, zadne ostre zatacky a houpani na kazdem kopci). To je jen namatkou par duvodu, proc volim vlak. ;-)

0/0
27.4.2011 12:43

Lokofil

Re: Stát platí drahám 12 miliard ročně

30 000 kč+Benefity?????Dělám u ČD.as 24 roků a tohle jsem nebral ani v hrubé mzdě.Realita je jiná...Benefite;-)

0/0
29.4.2011 19:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.