Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministři chtějí zachovat v Ústí staré nádraží a zároveň i postavit nové

V Ústí nad Orlicí se dnes sešel ministr dopravy Vít Bárta s ministrem kultury Jiřím Besserem. Shodli se na tom, že diskutovanou budovu starého nádraží v Ústí zachovají, ale nebude sloužit železničním účelům. Zároveň postaví novou modernější stanici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sobak

optimalizace

nechal bych to bezúplatně převést na dané sdružení a pány aktivisty, ať zacálují rekonstrukci ze svého když o budovu tak stojí a ať ji najdou využití a součástí smlouvy ať je doložka o tom že pokud do dvou let neseženou investora a nenajdou využití budova bude zbourána, ústí nad orlicí má zrekonstruované nádraží na městě, proč by těch pár rychlíků a spěšňáků nemohlo zastavovat na městě a trať směr letohrad by se udělala do oblouku na opačný směr a vlaky by jezdily až do třebové, popřípadně by jezdily choceň letohrad s nástupem už v chocni a v ústí by se pro tuto trať vybudovala zastávka a peší lávka přes orlici až v rovném úseku, blíže centru

0/0
14.3.2011 13:07

Bery

Re: optimalizace

Sice chapu, ze pro mistni by bylo lepsi zastavovat rychliky na zastavce mesto, ale jinak je to dost nesmysl. Pro obyvatele okolnich obci tam neni zachytne parkoviste a neni tam na nej misto. Neni tam misto ani pro autobusy, takze zadny prestupni terminal. Dale budova je sice po rekonstrukci, ale chybi tam dostatek koleji pro predjizdeni zastavujiciho vlaku vlaky SC/IC/EC. Na rozsireni o vice koleji tam opet neni misto. Takze rychliky pro predjeti techto vlaku by stejne musely zastavit jeste v miste stareho nadrazi, nebo by se muselo predjizdet ve stanicich Ceska Trebova a Chocen, coz by generovalo zbytecna navazna zpozdeni. Ohybat trat od Letohradu na druhou stranu je uz uplna hloupost. Znamenalo by to budovani dalsi financne narocne estakady (navratnost investice miziva) a zbytecne prodlouzeni vystavby. Pokud tahnout vlaky od Letohradu na Usti mesto, tak rozsirit planovanou estakadu na koridoru o jednu kolej a vlaky posilat uvrati ze stareho nadrazi. MHD by byla ale levnejsi...

0/0
16.3.2011 9:42

tslavek

Re: optimalizace

Místa v okolí Ústí - město by bylo habaděj! Budovy bývalé Perly 02 jsou v havarijním stavu, zvláště v zadní části, jinak slouží asi jen jako sklady. Tak že by tam bylo místo jak pro třetí kolej, tak i pro parkování autobusů.

Co se týká koleje od Letohradu, tak prý před lety už takový návrh padl , ale vedení města to odmítlo, že by se musely zbourat dvě budovy. Je to škoda, ale mám dojem, že na Ústí je nějaká významnější stavba moc. Je to prostě maloměsto, takže jenom nějaký ten chodníček, trávníček, ale pustit se do něčeho většího? To už ve Třebové jsou jiní chlapíci. To by mne zajímalo, jak tam dokážou sehnat peníze (zimní stadion, dopravní terminál, muzeum, sběrný dvůr) a v Ústí nebýt Kociánky , tak mimo nějakých oprav, se nepostavilo nového nic.

0/0
16.3.2011 14:32

Bery

Re: optimalizace

Ten navrh koleje od Letohradu asi nekdo po letech opet oprasil. Jinak pokud by "Usti mesto" melo nahradit "Usti hlavni", tak by tam bylo potreba koleji 5 a nastupiste na vnejsich krajich. Aby vlak jako Pendolino mohl projet po vnitrni koleji pri rychlosti 160 Km/h, coz si u nastupiste kde stoji cestujici neumim predstavit. To je hodne mista a je potreba pro celou delku nadrazi (tedy asi 2x vice nez je soucasna delka nastupiste). Takove misto navic vsak znamena vykoupeni dalsich pozemku. To v dnesni dobe znamena, ze pokud si nekdo postavi hlavu, tak se stavet nebude, nebo se stavba opozdi a znacne prodrazi.

Ve Trebove na dopravni terminal sly penize z fondu EU. Netusim jak se to jejich starostovi povedlo zajistit.

0/0
20.3.2011 19:54

zdenanek

Ústí n/Orlicí nádraží.

........... ten úsek trati mezi Chocní a Ústí nad Orlicí je potřeba "narovnat" a starou budovu nádraží zachovat. Je pouze na místních, jak ji využít.;-)

0/0
11.3.2011 20:57

MiroTR

Re: Ústí n/Orlicí nádraží.

V tom případě se problém vyřeší sám - za pár let nádraží spadne samo. :-/

0/0
12.3.2011 9:07

mMANGO

Re: Ústí n/Orlicí nádraží.

konečně dobrá zpráva, nádraží se zachová a zavře,Usti n.O budou mít druhou zastávku a protože tam přestanou stavět rychlíky , dojde ke zrychlení provozu

0/0
12.3.2011 12:06

mMANGO

Re: Ústí n/Orlicí nádraží.

zapomněl jsem napsat,že zastávka se musí přejmenovat na ZASTAVKA KERHARTICE, aby název nemátl pražáky

0/0
12.3.2011 12:10

tslavek

Nové nádraží v Ústí nad Orlicí - Pryč se Suchomelem!!!

Už vás - Nádraží nedáme - v čele s Kadrmanem, Sommerovou a teď navíc se Suchomelem MÁME  DOST!!!

Nepleťte se už konečně do něčeho, do čeho vám nic není! Jasně se ukázalo - teď při jednání s ministry, že zachování staré ruiny je jen vyhazování peněz. Škoda, že vám na ten blbý nápad ministři skočili!!!. Stará budova nebude mít žádné využití!!! A to vám, jen slušné vychování mi brání vás správně pojmenovat, ještě nestačí a chtěli byste občany Ústí nad Orlicí  ODBÝT jen nějakou zastávkovou  KULNIČKOU.

Koukám, že bude potřeba , pane Rösslere, nová petice, aby vzniklo pořádné nové nádraží!!! Doufám, že vedení města převezme konečně iniciativu a začne v tomto  KONAT!!!

0/0
11.3.2011 16:27

strangespot

Re: Nové nádraží v Ústí nad Orlicí - Pryč se Suchomelem!!!

Kerhartice?

0/0
11.3.2011 16:59

zdenanek

Re: Nové nádraží v Ústí nad Orlicí - Pryč se Suchomelem!!!

........... to je názor jednotlivce. Osobně to tak nevidím, " ve státním rozpočtu" se ztrácí mnohem více peněz, konkrétně zdravotnictví, obrana  a ....!!! Takže zůstaň v klidu a budovu zachovejme.;-);-);-)

0/0
11.3.2011 21:02

tslavek

Re: Nové nádraží v Ústí nad Orlicí - Pryč se Suchomelem!!!

Budovu zachovejme? A k čemu? Dovedeš si spočítat, kolik to bude - zachování - stát milionů? Které by se mohli dát na výstavbu budovy nové? To jsem zvědav, vy optimisti, jak si se starou budovou poradíte!!!

0/0
11.3.2011 22:58

MiroTR

Re: Nové nádraží v Ústí nad Orlicí - Pryč se Suchomelem!!!

On je to spíše názor většiny obyvatel Ústí.  Pokud vím, o staré nádraží nikdo zájem nemá a místní obyvatelé by uvítali raději moderní.

0/0
12.3.2011 9:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.