Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V kraji se ruší dvě tratě, místo vlaků pojedou autobusy

Místo oslav 130 let trvání tamní trati mezi Litomyšlí a Vysokým Mýtem je možné, že ji zruší. Totéž platí o trati mezi Žďárcem u Skutče a Pustou Kamenicí na Poličsku. Nová autobusová linka tímto směrem by vedla už z Chrasti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

George.desperado

Martínek a ta

jeho banda (Pernicová a Tichý) přivoděj tomuhle kraji jenom zkázu. Už tam dávno ani jeden z nich neměl bejt, protože nejsou při smyslech. Ať se laskavě velevážený pan radní uráčí vytáhnout tu svou línou p*del z kraje, a jde se podívat, kolik lidí tím vlakem z Chocně až do Litomyšle (a obráceně samozřejmě) ráno a odpoledne jezdí.;-O

0/0
13.3.2011 21:39

patriot1

Smutné to je, ale zároveň i pochopitelné

Pokud se cestující bez problému do autobusu vejdou, autobus stojí násobně méně než vlak a ještě odveze lidi kam potřebují, ne pouze kam vedou koleje, tak je pro mě snaha kraje šetřit docela pochopitelná.

Jestli koleje někdo opravil a kraje se na nic neptal, tak ať si to zodpoví on a ne snad kraj. Přebíhání dětí přes I/35 je ale samozřejmě nepřijatelný.

0/0
7.3.2011 9:46

papazian

Je zřejmé, že se zase chystá pěkná blbost,

ale to je v této republice velmi častým jevem. Trať by měla být zachována, rušení je zcela zbytečné! Je vhodnější raději hledat postupy, jak zatraktivnit jízdu vlakem a nedělat laciná rozhodnutí.

0/0
6.3.2011 20:21

politicky nekorektní Soulburner

...

jo tak voni nejdřív narvou několik set milionů do revitalizace trati, za pár měsíců ji zruší, ale plýtvání to není;-D;-D;-D to má Martínek pěkné spolupracovníky;-D;-D;-DRv

0/0
6.3.2011 17:46

Milda B.

Re: ...

Kraj s tím ale nemá nic společného - oprava kolejí je záležitostí SŽDC, což je státní organizace, kraj si na tratě svém území pouze objednává smluvně dopravu. Jinak je to samozřejmě pěkná zlodějna a šlendrián, když stát provede opravu, aniž by se ptal, jestli je o provoz na trati zájem.

0/0
7.3.2011 2:37

Bery

Re: ...

Mno, jenze on zajem ze strany obci o zeleznici v dobe kdy se ta nakladna oprava planovala byl a i v soucasne dobe dle reakci starostu stale jeste je. Akorat ve vedeni kraje ted nejspis prosazuje sve zajmy autobusova lobby. Napr. na trat Chrudim - Hermanuv Mestec jeden nejmenovany autobusovy dopravce nakupoval autobusy jeste pred tim, nez se o uzavreni teto trate vubec rozhodlo. Jenze takto je to v nasem state se vsim. :-P

0/0
7.3.2011 17:53

Andreas.Maier

Re: ...

ono v Chrudimi je vůbec veselo, stačí se podívat na radnici a kolem sebe RvEURv

0/0
28.3.2011 23:35

Bery

Re: ...

Jo, je to tak... bohuzel. :-/

0/0
28.3.2011 23:42

macarát

Smutné.

Co dodat. Až bude zdražovat ropa, bude nám kolejová infrastruktura zase scházet.

0/0
6.3.2011 13:42

Mychal.B.

Re: Smutné.

Jo? A na co ty motoráky na regionálních tratích budou jezdit?

0/0
6.3.2011 13:54

Joye se vrátil

Re: Smutné.

No tak rozhodně sežere míň nafty jedna lokomotiva než kolona kamionů, to bys snad pochopit mohl...

0/0
6.3.2011 14:00

Ondra.vsb

Re: Smutné.

Oni ty koleje ještě nevytrhávají... pouze ruší spoje a hradí je autobusovou dopravou;-)

0/0
6.3.2011 16:31

turista-

Re: Smutné.

Navíc ty spoje ještě neruší, ale plánují to až s pravidelnou změnou JŘ v prosinci.

"Oznámeno" už bylo ledacos, ale nakonec se skutečně zrušilo vždy minimum. Především starostové obcí vždy docela protestují.

0/0
6.3.2011 16:45

Mychal.B.

Re: Smutné.

Jo, chápu, takže na trati, kde místy i ta patnáctitunová osmsetdesítka musí jet třicítkou se budou za deset nebo dvacet let tahat stovky tun nákladu. Tak jsi to myslel?

0/0
6.3.2011 17:26

turista-

Re: Smutné.

Srovnáváme-li moderní motorák a moderní autobus, tak motorák žere v přepočtu na osobu nafty míň, ač váží víc.

Především kvůli nižšímu valivému odporu, a tomu, že na kolejích nejsou taková stoupání/klesání jako na silnici. Tratě byly totiž stavěny v době, kdy byla energie drahá a výkon lokomotiv nízký..

0/0
6.3.2011 16:16

Ondra.vsb

Re: Smutné.

Tak proč provoz motoráku stojí víc, než autobusu? Ono to asi nebude tak jednoduché, jak to vypadá....

0/0
6.3.2011 16:33

turista-

Re: Smutné.

Kvůli tomu, že motorák platí státu za koleje, zatímco bus neplatí nikomu nic. A pak také kvůli zbytečným zaměstnancům a obecně přebujelému aparátu ČD. Ovšem to není vlastnost vlaku jako takového.

Není důvod, aby byl v motoráku průvodčí (stačí automat a namátková kontrola, jako v MHD) a tolik lidí ve stanicích po cestě. Ovšem odbory jsou silné, mají podporu vlád (ano i těch "pravicových") a tak se místo pár miliónu za automatizaci dá raději více miliónů na platy.

0/0
6.3.2011 16:43

turista-

Re: Smutné.

Navíc tu máme nesmyslný ukazatel tzv. "vlakokilometrů", podle kterých se účtují náklady objednateli. Takže když motorák skončí dejme tomu v té Kamenici a dál pojede autobus, tak kraj jako objednavatel "ušetří", ale ve skutečnosti se neušetřilo téměř nic - motorák stojí, ač by mohl jet dál, zaměstnanci jsou placeni, paušální náklady naskakují, ... jediná skutečná úspora je za tu naftu, jenže místo toho jede celý autobus i s řidičem, který by jet nemusel.

Dokud se do byrokracie učtování mezi kraji jako státní správou a ČD jako státní akciovkou nezavede logika, tak to furt bude vycházet špatně. Ale o tomhle novináři nepíšou, to je na ně příliš složité, ti jenom papouškujou co jim napovídá nějaký mluvčí.

0/0
6.3.2011 17:14

Bery

Re: Smutné.

Ono je to konkretne na trati do Puste Kamenice jeste vice proti logice. Pocet zamestnancu tam byl vyrazne redukovan prave diky te velmi nakladne modernizaci. Cela trat se ridi ze Svitav. Navic diky tomu, ze ta trat je ted nova, tak naklady na opravy budou dalsich 50 let (pokud neprijde prirodni katastrofa) ve srovnani se silnici minimalni. Zustanou tak akorat v zime naklady na uklid snehu. Pritom prave v zime byva zeleznice jedinou sanci na spojeni mezi Zdarcem a Pustou Kamenici, protoze silnice jsou tam casto nesjizdne. Jenze o tom rozhoduji urednici od stolu a sedi v Pardubicich, kde byva v zime sotva 5cm snehu. Oni si splni svuj politicky ukol zrusit xy km trati a vic je nezajima. Vubec se nedivim, ze se ten starosta Puste Kamenice rozciluje. Je to postavene na hlavu.

0/0
7.3.2011 17:43

sure

Re: Smutné.

Chtěla bych ještě podotknout, že autobusy by měla být nahrazena doprava z Pusté Kamenice až do Chrasti. Ze Žďárce do Chrasti tedy bude doprava vlastně zdvojená. Pojede vlak i autobus. Autobusy pro tuto trať bude muset dopravce nakoupit. Tak kde je ta úspora. !!

0/0
8.3.2011 10:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.