Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Modrásky zachránil soud, ministerstvo ale stavbu jezu u Přelouče nevzdá

Přetahovaná o stavbu jezu na Labi u Přelouče pokračuje a pomyslný delší konec provazu maji teď v ruce odpůrci splavnění. Pardubická pobočka krajského soudu totiž zrušila územní rozhodnutí, které stavbu připouštělo. Ochránci motýlů modrásků tak zatím mohou být klidnější, ale investor se vzdát nechce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Muf Puf

Nemám rád ekoteroristy!

Ale tohle je vyjímka, kdy se jim podařilo zastavit nesmyslné vyhazování prachů oknem! Dyk už i oni pochopili, že po vodě se stejně nic vozit nebude, takže splavnění je na houby!

0/0
22.2.2011 18:02

Prohnilý

vzpamatujte se

lidi, vzpamatujte se, němci zjistili, že přes dotace do říční dopravy stále rapidně klesá objem přepravy na Labi. Část prostředků do přístavů zneužila kamionová doprava. Zájem trhu se blíží 0. U nás stačí že se firma Viamovnt napakovala loni v Kolíně. Investice za 1,5 miliardy do hydraulicky zvedaného mostu. Až tam popluje nákladní loď se třemi řadami kontejnerů, (což byl hlavní požadavek akce)půjdu se podívat. Do Pardubic však stejně nedopluje. Plavební kanál v Přelouči je jen zlomkem nutných nákladů.

0/0
11.2.2011 16:24

expat47

Re: vzpamatujte se

...silniční přepravci v Německu finančně podporují Zelené v akcích proti říční dopravě.....možná i v Česku....? 

0/0
12.2.2011 23:27

Polička

Re: vzpamatujte se

Němci dokáží myslet ekonomicky a hlavně dopředu. Nějaké demonstrace zelených na rozhodnutí vlády nemohou mít vliv.

0/0
14.2.2011 10:13

pes Jonatán

čemu/komu jakýsi plavební kanál pomůže?

Pardubice potřebují plavební kanál asi stekně jako eiffelovku - spíš, kdyby se Bártovi rozsvítilo a pokusil se urychlit výstavbu dovukolejné trati do Hradce nebo silniční obchvat... netuším, co by se na lodích vozilo, protože do nedalekých Chvaletic se uhlí po Labi přestalo z ekonomických důvodů dovážet v r. 1994, nic se tady netěží, Labe má většinu roku málo vody pro pořádné říční lodě, přijde mi to prostě naprosto uhozený a mrhání prostředky

0/0
11.2.2011 0:01

kolacek

Re: čemu/komu jakýsi plavební kanál pomůže?

Proto se to přece staví. Aby se mrhalo státními prostředky a hodně lidí se na tom napakovalo. Jiný důvod tam není. Ledaže by někdo prohlásil, že se po lodích budou vozit počítače z FOXCONNU do světa. Nebo spíš pak na konci cesty do technického muzea.

Ještě by bylo potřeba vybudovat překladiště zboží z lodí do letadel. To je přeci obvyklá překládka v místech, kde je říční přístav a mezinárodní letiště. Smutný pohled.

0/0
11.2.2011 6:35

verkas

Re: čemu/komu jakýsi plavební kanál pomůže?

Možná to je ten Bártův zamýšlený obchvat, který má Pardubicím ulevit ...ha, ha...

0/0
25.2.2011 15:59

akro

Modrásek

Toho modráska je mi fakt líto, bude muset poodletět o deset metrů dál. Děsné. A co vlastně dělá takový modrásek, když je povodeň a Labe se rozlije na okolní louky? A mimochodem, modrásek, to je nějaká novinka, ne? Před pár lety tam nešlo stavět protože tam rostla nějaká divná pampeliška........ Teď modrásek, příště asi kamzíci.

0/0
10.2.2011 13:30

dana33

Re: Modrásek

Spravne, vsechno vyhladit, vyhubit, to je ono. Kazdy den zanikne mnoho rostlin a zivocichu navzdy.

Az bude posledni reka otravena, posledni ryba ulovena, posledni les vykaceny, tak zjistime, ze penize nemuzeme jist.  -  Indianske prislovi.

On totiz v prirode existuje cely retez. Kazda rostlina a zivocich je pro neco dalsiho dulezity. Ale lidstvo to uz zvladne, az se vsechno vyhladi a vybije, doplati na to samo!

0/0
10.2.2011 18:29

expat47

Re: Modrásek

........člověk není důležitý??????????

0/0
12.2.2011 23:29

Polička

Re: Modrásek

Obvykle ti, co dokáží vidět krásu světa i v kytkách  a motýlech mají i i dobrý vztah k lidem, pokud to není betonářská loby, jejichž činnosti se často právě právě proti lidem obrátí.

0/0
14.2.2011 6:10

pašák

Re: Modrásek

A pošuci jako ty můžou dnes do všeho kecat, tak si to užívají. To už není ekologie, to je úchylka.

0/0
14.2.2011 18:52

Polička

Re: Modrásek

Motýl má více vývojových stádií. Část jejich populace povodně přežije, trvalou změnu ne.

0/0
14.2.2011 6:05

whitemagic

už at to tam je!!!!

ta havět se po dobu stavby přesune hned vedle k místním rybníčkům a až to bude hotovo tak se zase vše vrátí do starých kolejí.Ten projekt je velmi pěkný a případně že bude realizován bude to velmi pěkné místo!!!!sice tam asi moc lodí nepopluje ale to je jedno a hlavně to dá práci spoustě lidí.Když se budoval batův kanál tak taky zařval sem tam nějakej potvorák:-P:-P:-P

0/0
9.2.2011 20:34

Polička

Re: už at to tam je!!!!

Tehdy byla příroda podstatně zachovalejší, dnes máme pro vzácné druhy jenom zbytečky jejich původního prostředí.

Motýl je často závislý na určité rostlině, která je zase vázaná na urřité stanoviště. Vytvořit náhrádní podmínky je velice náročné a výsledek nejistý. Zkuste pochopit ty lidi, kteří krásu světa nespatřují jenom v marketech,či autech ale vnímají i něco jiného.

0/0
10.2.2011 9:26

akro

Re: už at to tam je!!!!

Rosliny se dají rozmnožovat. Semeny, řízkováním, hřížením, hlízami, kořeny. To by v tom byl čert aby ta kytka, co ji modrásek žádá, nešla zasadit na té samé louce o pár metrů dál.... Tedy pokud o těch pár metrů dál neroste taky sama, což asi jo.

0/0
10.2.2011 13:32

Polička

Re: už at to tam je!!!!

Ono je to ještě malinko složitější. Není to jen o rostlinách, které jsou taky vázané na určitá stanoviště. Vajíčka mnohých druhů modrásků, se musí dostat ke specifickému druhu mravenců, do jejich mraveniště, kde proběhne vývoj larvy, to co vidíme jako dospělce,je jenom část jejich života .

0/0
14.2.2011 6:01

Já to nebyl, já to nebil!

K čemu Pardubice potřebují lodní dopravu?

Co tak velkého se do nebo z pardubicka přiváží?

0/0
9.2.2011 15:07

expat47

Re: K čemu Pardubice potřebují lodní dopravu?

......zatím nic, protože to nejde............;-D

0/0
12.2.2011 23:23

kolacek

Re: K čemu Pardubice potřebují lodní dopravu?

A pak taky nic, přestože to půjde. Jen se vyhodí peníze daňových poplatníků. Jsem proti.

0/0
14.2.2011 15:46

xBaHnO

Re: K čemu Pardubice potřebují lodní dopravu?

No, hlavne dokud nebude splavneny labe u decina. Az bude rozumna vodni cesta napojena na evropsky vodni cesty, vozit se bude.

0/0
16.2.2011 12:29

Muf Puf

Re: K čemu Pardubice potřebují lodní dopravu?

Dokud to Němci nepředělaj f Drážďanech, tak fšechny úpravy u nás bodou na ho..uby a vozit můžou akorát ten perník! A Němci už několikrát prohlásili, že žádný úpravy v Dresden dělat nebudou, páč je to neekonomický!;-)

0/0
22.2.2011 18:14

pašák

Re: K čemu Pardubice potřebují lodní dopravu?

O tom ty, Hradečáku nemáš ani potuchy. V Pardubicích je průmysl. V Mechově kulový.

0/0
14.2.2011 18:55

kolacek

Re: K čemu Pardubice potřebují lodní dopravu?

Máma má maso. Ó my se máme.

My máme průmysl. Ó my se máme.

My máme letiště. Ó my se máme.

My máme přístav. Ó my se máme.

Akorát že to ostatní nechápou. Viz včerejší článek v Pardubickém deníku: Pardubický kraj je znovu až na dně turistického žebříčku  http://pardubicky.denik.cz/podnikani/pardubicky-kraj-je-znovu-az-na-dne-turistickeho-ze.html . To je teda blbý, pardubický vlastenče.

0/0
15.2.2011 7:15

Muf Puf

Re: K čemu Pardubice potřebují lodní dopravu?

Až bude přístaf, budou tam jezdit tůrysti lodíma!;-D

0/0
22.2.2011 18:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.