Diskuze

Lidé v Pardubicích hlasují o přesunu rudoarmějce, Rusům se to nelíbí

Pardubická radnice uspořádala na svém webu anketu k prvním z kroků v rekonstrukci Tyršových sadů v centru města. Ptá se obyvatel, zda by se měl přesunout památník rudoarmějce u jednoho ze vstupů. Větší váhu ale nakonec mohou mít finance a nesouhlas Ruska.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

karel62

26. 1. 2011 13:13
Sochy sovětských okupantů nemají v ČR co pohledávat.

Naopak je potřeba potrestat podle zákona kolaboranty,všechny členy KSČ po roce 1968.

0 0
možnosti

jollyjokes

11. 1. 2011 15:55
Přemístit

Pomník rudoarmějce by se neměl odstranit, ale přemístit na vhodnější místo. Tam, kde je, působí jako pěst na oko. Se zámkem ani s kostelem nemá nic společného. Jeho přemístěním a odstraněním náletových dřevin z valů a parku se otevře nádherný a nerušený pohled na zámek, podobně jako v roce 1931 při Celostátní výstavě tělesné výchovy a sportu.

Pokud veřejnost a radnice znemožní architektům jejich hlavní záměr - vrátit zámku a valům jejich původní podobu a dominanci - tak ať se sady nerekonstruují  a zůstanou tak, jak jsou!! 

0 0
možnosti

akki

11. 1. 2011 14:02
Hádáme se o takovou prkotinu!

To nejsou v Pardubicích větší problémy než jeden pomník? Jeví se to jako uměle vytvořená kauza, abychom zapomněli na kauzy daleko důležitější.;-O

0 0
možnosti

Babul

9. 1. 2011 15:34
Pokud by Rusové

válku nevyhráli, tak by nebylo v Pardubicích o čem hlasovat. Dokonce ani kým. 

0 0
možnosti

wildchild

10. 1. 2011 11:05
Re: Pokud by Rusové

Pardon, ale Rusové válku nevyhráli. Vyhráli ji (jestli se nepletu) (S)spojenci ;-)

0 0
možnosti

zdenanek

8. 1. 2011 18:29
pomník

v rámci rekonstrukce Tyršových sadů navrhuji pomník rudoarmějců nestěhovat, ale navrhuji zbourat tu hrůzu "sportovní haly ". Finančně si myslím, že to vyjde fifty fifty, avšak esteticky to Pardubicím jen prospěje. U pamatníku jsem byl když mi bylo pět, asi tak rok 1957. Osobně mi tam nevadí. Vadí mi ale to mauzeleum sportu, možná 30 let staré. Takže ?????

0 0
možnosti

s(h)arka

10. 1. 2011 13:39
Re: pomník

NAPROSTO  PŘESNĚ  ŘEČENO....R^!!

0 0
možnosti

battleship

8. 1. 2011 15:32
:-(

Národ,který nezná svou historii,je odsouzen k tomu,aby si ji zopakoval. ;-(

0 0
možnosti

Truestory

8. 1. 2011 16:36
Re: :-(

přesně tak, všechny pomníky okupantů at už odkulkoliv , VEN!!!!!!!!!!8-o!!8-o

0 0
možnosti

Homer.Simpson.

8. 1. 2011 15:18
režim je jedna věc a prostý voják druhá

ti vojáci to neměli lehký, bojovali tady a umírali, takže k nim mám určitý respekt, i když jsou to Rusové. Stejně tak se nekácejí pomníky z napoleonských válek. Nejde o režim. Jde o určitou úctu k lidskému životu těch vojáků.

0 0
možnosti

bobek_79

8. 1. 2011 19:37
Re: režim je jedna věc a prostý voják druhá

To máte pravdu, ale co z nich udělali bolševici, je spíš jejich urážka.

0 0
možnosti

jxd

8. 1. 2011 15:10
My Češi

jsme ale doopravdy odporná čeládka...

0 0
možnosti

moebius

8. 1. 2011 13:34
jiná doba

rusům se to nelíbí? o důvod víc k přesunu. Možná bylo chybou už ten pomník stavět, člověk nikdy neví, jestli se z osvoboditele nestane okupant. A doba se změnila, lépe chápeme i historický kontext, Stalinův podíl na rozpoutání té války i co to ta Rudá armáda vlastně byla zač a co tu kromě osvobozování dělala a zanechala. Takovéhle pomníky patří na hřbitov.

0 0
možnosti

battleship

8. 1. 2011 15:28
Re: jiná doba

Nechápu jak můžeš něco takového napsat. Stalin určitě nebyl beránek, ale asi by sis měl něco přečíst o protektorátu a osudu lidí z Ležák, případně o tom co dělalo pardubické gestapo na Zámečku. Ti vojáci přišli položit svůj život za svobodu a to že si zblblý národ pak v 46 a 47 volil komanče a pak nechal proběhnou únor v 48 je jiná věc. S těmi vojáky to nijak nesouvisí.

0 0
možnosti

blbá přezdívka

8. 1. 2011 10:59
pomník a park

jsem jednoznačně pro přesun pomníku !!! Nevidím důvod proč mít v centru u kostela místo výhledu na historický zámek takovou nádheru, která tam zdaleka tak dlouho jako ten zámek není a jejíž existence je diskutabilní. Lidé jsou obecně proti jakýmkoliv změnám, zejména ti starší, to j enormální. Pomníku bych našel méně exponované místo v parku a Rusů bych se ani neptal - nikdy se mě taky žádný Rus neptal co má dělat.

Pokud chtějí park oživit tak žádná dlážděná promenáda, ale pěkně asfaltová stezka pro bruslaře, která propojí centrum se stezkou na Kuňku a pomůže i oběma kavárnám, aby se uživily.  A někde vzadu ten pomník. Mimochodem žiju v Pardubicích 40 let a na ty rudoarmějde jsem se podíval tak 10x. Kdo z Vás by to z paměti nakreslil ?R^

0 0
možnosti

s(h)arka

8. 1. 2011 12:08
Re: pomník a park

Se měli tvejch rodičů a prarodičů ptát, jestli chtějí osvobodit? Plácáš nesmysly!!!  Ten pomník je poděkováním za svobodu a jejich oběť nejvyšší - jejich životy!!!

0 0
možnosti