Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zrušte letní čas, chystá se lobbovat v parlamentu i v Evropě senátor Šilar

Podle nového senátora Petra Šilara neustálé přechody ze zimního času na letní a naopak vadí hodně lidem a je třeba se proti nim postavit. Jeho chystaná aktivita má zřejmě větší šanci uspět než někdejší snahy bojovníka proti letnímu času pekaře Stanislava Pecky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Robišek

Letní čas

Co se týká letního času,tak jako důchodce s ním nemám problém(vstávám si kdy chci a uléhám taktéž).Ovšem když jsem pracoval to bylo jinak.Přechod na letní čas jsem doslova nesnášel a vždy jsem si kladl otázku jestli se dá něco ušetřit.Moje práce byla v kanceláři i v provozu.Když už se mělo v kanclu vypnout světlo,protože se rozednilo přišel "letní čas"a na mnoho dní jsme zase byli odkázaní na světlo.To se asi moc neušetří že?Co se týká zrušení tohoto,tak to určitě musí přijít s únie,ale tam jak je známo jsou  lidé kteří ač vědí ,že se nic neušetří s tím nic dělat nebudou.Protože to by museli vyvinout nějakou činost.;-€

0/0
14.11.2010 7:50

radlat

neřešitelné

Absolutně liché téma pro práci senátora. Zrušení letního času na úrovni EU nemá opodstatnění. Tolik technologických systémů je v EU na letní čas nastavený, že je to neprůchodné. Finanční stránku věci pan senátor vůbec neřeší.Rv

0/0
12.11.2010 14:44

ondra1

Re: neřešitelné

Ty technologické systémy, které potřebují řešit přechod mezi letním a zimním časem, to obvykle řeší  nějakou (často dost komplikovanou) výjimkou z normálu. Takže letní čas je u nich spíše složitost navíc, se kterou musí počítat, ale na které rozhodně nezávisejí. Zkrátka když se čas neposune, tak pojedou pořád stejně.

0/0
14.11.2010 8:35

metafrik

pozor na to, co tenhle vymyslí

Ropák Šilar byl hlavním prosazovatelem obří spalovny v Opatovicích, jako svého času radní pardub. kraje za 'životní prostředí';-€

0/0
12.11.2010 9:27

Picolik

Doufám že uspěje

Přechod mezi časy je podle mne naprosto nesmyslný a přináší ekonomické ztráty, které se projevují na snížení pracovního výkonu a zdraví lidí.R^R^R^

0/0
8.11.2010 19:50

Petr----

Nedůležité?

Vy všichni, co tu tvrdíte, že "to nemá nic lepšího na práci?" si uvědomte, že díky letnímu času utrácíte víc peněz za elektřinu, než byste utráceli normálně. V létě neušetříte nic a v dubnu, září a říjnu naopak ještě utratíte za elektřinu víc, protože je ráno tma. To je dopad na běžné lidi. Tyhle nárazové přechody způsobují problémy i ve vyšších oblastech. A zrušení by bylo tak jednoduché. Nemělo by vůbec žádný negativní dopad, prostě by se v březnu nešoupalo hodinkami.

0/0
5.11.2010 22:59

Frr

No konečně

Nejlepší nápad za posl. ...

0/0
5.11.2010 12:53

s(h)arka

pekař Standa Pecka to zrušit chtěl už dávno...

jen se toho chudák nedožil.....;-(

0/0
5.11.2010 10:40

Petr----

Re: pekař Standa Pecka to zrušit chtěl už dávno...

To, že ho někdo chce zrušit ještě neznamená, že se ho zrušit povede. Ikdyž v to pevně doufám.

0/0
5.11.2010 22:59

Gaspard

A co na to EU?

Se kterou se, a není to tak dávno, synchronizoval letní čas, aby platil všude stejně? To ho jako zruší najednou celá EU? No, proč ne, že?

0/0
5.11.2010 9:43

komentator-1

houby, zrušme zimní čas!

světlo v létě ve 3 ráno a tma o půl deváté večer? To asi někdo upadl na hlavu. Jestli někomu vadí přechod, tak zrušme čas zimní. Tma ráno do osmi mi až tak nevadí, ale světlo do půl šesté by se mi líbilo.

0/0
5.11.2010 9:20

nibor

Re: houby, zrušme zimní čas!

Přesně tak, zrušit zimní časR^. Že jdu do práce za tmy, nevadí zdaleka tolik, jako když odpoledne a večer ve volném čase se stmívá o hodinu dříve.

0/0
5.11.2010 9:22

MiroTR

Re: houby, zrušme zimní čas!

Ano, to by mi vyhovovalo. :-)

0/0
5.11.2010 10:49

gorythc

Re: houby, zrušme zimní čas!

Naprostou souhlasim. At klidne zrusej posouvani casu, ale jako standard bych bral rozhodne radsi letni cas.

0/0
5.11.2010 9:54

ov_puskin

Re: houby, zrušme zimní čas!

HURAAA, to nejsem sam, kdo to tvrdi?!?!? Zrusit zimni cas! Neni nad to, kdyz je vecer po praci o hodinu dele svetlo!!! A nebo, pokud by to neproslo, tak nemuzeme se pridat k vychodoevropskemu casovemu pasmu?

0/0
5.11.2010 15:42

Picolik

Re: houby, zrušme zimní čas!

Zimní čas není:-P

0/0
8.11.2010 19:51

Petr----

Re: houby, zrušme zimní čas!

Zimní čas byl jen po válce. Teď už máme jen letní a středoevropský, takže už nemusíte bojovat ;-)

0/0
5.11.2010 22:41

Hekynen druhý

Re: houby, zrušme zimní čas!

Ano, souhlas! Nechat jen "letní".

0/0
13.11.2010 16:26

Vheliska

hurá

že by konečně někdo dostal rozum

0/0
5.11.2010 7:46

Amanita phalloides erectus

***

Jsem pro 25 hodin. Za 1 den.

0/0
5.11.2010 6:58

kremsa

Pro počítače jsou změny času příšerné

Jako člověk se z letního času raduji, neboť se mohu po návratu ze zaměstnání projet na kole nebo pracovat na zahrádce, což už po změně na zimní čas nejde. Ale jako programátor se obou změn času děsím. V březnu jsem neprávem vyměřil pokutu všem firmám, které měly smluven odběr elektřiny po hodinách, neboť můj program omylem vyhodnotil, že v té chybějící hodině 2:00-3:00 žádnou elektřinu neodebraly. V říjnu zase byl problém, kam uložit spotřebu za tu druhou hodinu 2:00-3:00, když ta poslední říjnová neděle má 25 hodin a v databázi se počítá jen se 24 hodinami denně. Pokud nějaká akce začne v 2:45 letního času a skončí po 30 minutách v 2:15 zimního času, což se u policie stane tak v deseti případech každý rok, rozhodí to celou databázi a chce to několik dní práce vše napravit. Řešení obou změn času už mne v životě stálo tisíce hodin zbytečné práce, a to jsem řadový programátor, jakých jsou statisíce. Obrovské problémy mají též železničáři, nemocnice a mnozí další. Takže spíše zrušit.

0/0
5.11.2010 6:00

blekekeke

Re: Pro počítače jsou změny času příšerné

Železničáři problémy?? A jaké mají železničáři problémy mezi 2-3hod noční? A nemocnice? Drtivá většina aktivit, jako metro, firmy, a jiné, v té době nejedou. Ostatní si dají hoďku navíc. Pro mne je letní čas velmi důležitý, protože díky němu jsem mohl ještě minulý týden být aktivní do 18:00. Teď již mi je to k prdu a nezbývá mi než 4 měsíce PC aktivit, které jsem po celý rok flákal :-) Jinak jsi programátor, tak zkus do těch svých programů nahodit změny v čase letní vs. zimní, tyto údaje jsou známé na xx let dopředu....?

0/0
5.11.2010 6:50

PLASTOVKA

Re: Pro počítače jsou změny času příšerné

Dovoluji si tvrdit, že na kole se můžete projet i bez letního času. V létě by bylo vidět někdy do půl 9. No a v půlce října už je při letním čase stejně kolem 6 hodiny taková tma, že už kolo nestihnete ani při tom letním čase. Ale jinak s Vámi souhlasím, Letní čas jednoznačně zrušit.

0/0
5.11.2010 7:21

nibor

Re: Pro počítače jsou změny času příšerné

Nikoliv, každá hodina dobrá. Lépe projet se (déle o) hodinu, než vůbec.

0/0
5.11.2010 9:21

MiroTR

Re: Pro počítače jsou změny času příšerné

A proč si nepořídíte nějaký kvalitní program ? 8-o

0/0
5.11.2010 7:50

Gaspard

Re: Pro počítače jsou změny času příšerné

Panečku, tady je skutečně vidět, že programátora dneska může dělat každý, kdo má do zadele díru! Jinak by jste věděl, že máte používat UMT, který podobnými nešvary netrpí.

0/0
5.11.2010 9:41

kremsa

Re: Pro počítače jsou změny času příšerné

Pánové, Vy si představujete programování jak Hurvínek válku. Já si ty programy nepořizuju, ale píšu (v Progressu nebo T-SQL) a žádný "kvalitní program" nebo UMT si tedy pořídit nemůžu. Aby ty moje programy řádně zpracovávaly přechod z jednoho času na druhý, tak jim holt musím věnovat stovky hodin času navíc, které musí někdo zaplatit. Ale stejně si občas nějakou "zradu" neuvědomím předem (protože vztahy v databázi a v programech mohou být nesmírně komplikované) a až v pondělí po změně času čučím, co se všechno v databázi zase poprasilo. A to se týká nejen programátorů. Manželka je účetní, takže neprogramuje, nýbrž používá koupený program (a nemůže si zvolit jiný, o tom rozhoduje zaměstnavatel a ne ona). V pondělí 1.11. zjistila, že se v rámci té změny z letního času na zimní rozjela celá databáze, takže musela situaci konzultovat s výrobcem programu a ručně všechny ty neplechy opravovat.

0/0
8.11.2010 6:41

ondra1

Re: Pro počítače jsou změny času příšerné

Hm, nějaký univerzální jednotný čas (většinou UTC, resp. GMT) se používá pro ukládání času skoro ve všech softwarových systémech, což bys jako "expert" mohl vědět. Háček je v tom, že v interakci s normálními uživateli a vůbec reálným světem se tenhle univerzální čas vůbec nehodí, protože prostě neodpovídá místnímu kalendářnímu času. Představa, že prostě "použijem UTC/GMT/UMT a budem všichni happy", je dost naivní. To se dobře hodí pro nějaké logování, ukládání nebo přenos dat mezi různými SW systémy, ale pro komunikaci s vnějším světem je to na houby.

0/0
14.11.2010 17:15

certik_bertik

za

jakou stranu kandidoval? Za Ufony?;-D

0/0
5.11.2010 0:14

Tomaseq

Zrušte zimní čas

Nechte letní čas po celý rok. Chci aby slunce zapadalo až pozdě (pokud by byl zrušen letní čas, stmívalo by se v létě dříve).

0/0
5.11.2010 0:12

blekekeke

Re: Zrušte zimní čas

Tohle si hodně lidí neuvědomuje a druhá věc je, že drtivé většině lidí je to šumafuk, když většinovou část svého života tráví nad sklenicí alkoholu. Těm je jedno jestli je tma ve 4 nebo v 10set....

0/0
5.11.2010 6:52

MiroTR

Re: Zrušte zimní čas

Tak to by mi vyhovovalo. :-)

0/0
5.11.2010 7:51

Petr----

Re: Zrušte zimní čas

Zimní čas byl jen po válce. Teď už máme jen letní a středoevropský (normální). Ano, v létě by se stmívalo dříve. Pokud chodíte do práce na šestou a vstáváte v půl páté, tak vám není moc příjemné, když vám do postele pere večer slunce.

0/0
5.11.2010 22:44

FernetNYC

Chytrolini.

A co takhle zrusit zimni cas  a nemuset si stelovat dvakrat rocne hodiny;-D

0/0
4.11.2010 23:57

guang

Re: Chytrolini.

Zrušit čas?! 8-o8-o

0/0
5.11.2010 0:25

Xavon

Re: Chytrolini.

zimní čas se už víc než 60 let nepoužívá, tak se můžu zrušit naprosto klidně

0/0
5.11.2010 6:37

deviv

Kéž by

se konečně tenhle nesmysl, kterej mě každej rok 2x na několik týdnů naprosto rozhodí, konečně zrušil R^R^!!

0/0
4.11.2010 23:34

blekekeke

Re: Kéž by

Na několik týdnů??? Jak tě to rozhodí? Musíš chodit kvůli změně dříve do hospody? Na jaře máš déleji světlo, bojíš se světla? Já totiž nevím v čem mají lidi při změně problém. Já večer usnu a ráno se vzbudím na budík a je mi jedno jestli je to přehozené tak nebo onak ....

0/0
5.11.2010 6:55

PLASTOVKA

Re: Kéž by

Je fakt, že já s tím také problémy nemám. Ale myslím si, že je to naprostá blbost 2x za rok zbytečně vexlovat s hodinama. Jeden čas, nejlépe ten středoevropský, normální. Už také kvůli dětem, ty tyto změny snáší hůře, v létě je dost těžké  dostat je do 8 hodin do postele, když venku jesště svítí slunce a je vidět skoro do 10 hodin.

0/0
5.11.2010 7:29

blekekeke

Re: Kéž by

Lidskému tělu stačí 6-7 hodin spánku. Tudíž strkat dítě do postele, když se mu ještě nechce, je tak proti jeho vůli. Já vím být celý den na nohách, protože si malej chce hrát je ubíjejícíc, ale ty děti jsme chtěli, tak se jim musíme plně věnovat. PS: no a jasně a stručně, komu by se chtělo jít spát, když venku svítí sluníčko?

0/0
5.11.2010 8:57

PLASTOVKA

Re: Kéž by

Nezlobte se na mě, ale 2-letému dítěti nestačí 6-7 hodin spánku. Tudíž strkat dítě do postele v 8 hodin je naprosto normální. Nestrkáme dítě do postele kvůli pohodlnosti, prostě proto, že dítě má mít nějaký režim a do druhého dne si musí pořádně odpočinout. A dále to pokračuje, když dítě začne vstávat do školky či školy. To vám potvrdí všechny rodiče, že není zrovna moudré dávat děti spát až někdy v 10 hodin večer, když ráno v 6 hodin vstává.

0/0
5.11.2010 9:37

MiroTR

Re: Kéž by

No, tak to abyste seděl doma na zadku a ani nikam necestoval ! ;-)

0/0
5.11.2010 7:52

Vysočiňan

Poručíme větru, dešti a času, jako za bolševika

Čarovat s časem a hrát si na Boha je nesmysl, držím palce, aby se zrušení letní času povedlo.

0/0
4.11.2010 22:46

Si0 po třetím zákazu

Tady se nechápe, že letní čas je indikátorem vlivu zednářů.

Pokud by se měl zrušit, tak by to symbolizovalo pokles jejich moci. A to oni si nedají vzít. Alespoň do doby, než to budou moci definovat jako svou výhru a ne prohru.

0/0
4.11.2010 22:09

ringowrc

Tak tedy nevím,

ale letní čas byl zaveden z důvodu úspory el. energie. Jestliže jsou studie, které říkají, že dnes již nemá opdstatnění, tak nechápu proč to tedy nezrušit. Je to, dle mého názoru naprostá zbytečnost.

0/0
4.11.2010 21:42

PájaZítra

Re: Tak tedy nevím,

prej že z důvodu úspory el. en.? to byla jen habaďůra, co se neprosvítilo večer, to se prosvítilo ráno, když se za komančů zařezávalo i v kancelářích od 6 a na úřadech od 7... dneska se maká už od pozdější doby, lidi jsou dýl vzhůru večer a čučej do půlnoci na telky, takže spotřeba el. je vysoká ažaž a hejbání s hodinama tomu nepomůže

někdo si myslí, že když mnoho milionů lidí donutí 2x ročně štelovat hodiny, že má nějakou moc, ale co kdyby si ty miliony lidí odmítli přeřídit budíky a žili by dál podle slunečního času? co by nemocní mocní dělali?

doporučuju ten odkaz na FB v mým předchozím postu

0/0
4.11.2010 22:44

MiroTR

Re: Tak tedy nevím,

No a právě proto, že se dnes v práci začíná později je letní čas výhodou, ne ?

0/0
5.11.2010 7:55

PájaZítra

Re: Tak tedy nevím,

to není tak pravda, dělnictvo i nadále hákuje od 6...

a v kanclech se od 9 maká akorát tak v Praze, čím dál od ní, tím dřív lidi do práce choděj, prej aby mohli jít ve 14-15 z práce

0/0
5.11.2010 7:57

MiroTR

Re: Tak tedy nevím,

No a chodí dříve proto, aby využili denního světla.  Takže zas plus pro letní čas.

0/0
5.11.2010 8:18

PájaZítra

jak sebou ovčané nechávají manipulovat...

http://www.facebook.com/notes/vzpominacek/31rijna-predvoj-zamysleni-nad-letnim-casem/486786126893

já jsem proti LČ i proti zimnímu, jsem pro NORMÁLNÍ SEČ, chci aby přesně na jihu bylo slunko v poledne a ne až ve 13 hodin, chci i v létě soumrak v tu správnou dobu a ne až o hodinu pozdějš...

kdo mermomocí chce mít delší odpoledne, ať si vstane a jde do práce třeba o 2 hodiny dřív, ale ať to udělá sám a ne že se bude šoupat hodinama a škodit tak těm, kdo ranní ptáče není a žije životem sůvy

0/0
4.11.2010 21:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.