Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Splavnění Labe žije, dvě koleje z Pardubic do Hradce už ne

Ministerstvo dopravy si při hledání staveb, na kterých lze v budoucnu ušetřit, vyhlédlo další oběť. Stane se jí plánovaná dvoukolejka z Pardubic do Hradce. Podle ministerstva je zbytečná. Ekology kritizované splavnění Labe chce resort naopak podpořit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Inž.ZABABA

Tohle mohl napsat jen pořádnej Matěj

...Za zachování nádražních domků, které stojí na ostrově mezi dvěma kolejišti... Tak historická budova jsou nádražní domky???

Ale je fakt, že splavnění Labe je mimo mísu - co se proboha bude do Přelouče asi vozit? Ten argument s uhlím pro Chvaletice do dráze sedí!!

0/0
21.9.2010 15:16

danny47

Kdysi jsme se učili...

že lodní doprava je ta nejekologičtější.... tak nějak nechápu EKOLOGY, že proti jejím rozšíření tak protestují.... I když oni protestují proti čemukoli....

0/0
20.9.2010 20:35

Chmelař

Re: Kdysi jsme se učili...

lodní je nejekologičtější na moři, ale ne když se kvůli tomu musí regulovat řeka ...

0/0
20.9.2010 22:19

spaceboy

Re: Kdysi jsme se učili...

Zejména když se řeka "musí" regulovat v místě, kde to není zapotřebí, neboť je tam již dlouhá léta plně regulovaná. Například dolní Labe. Další "regulací" se navíc nic nezíská, neboť Němci podobnou "regulaci" neprovedou (takže po proudu se bude muset jezdit se stávajícími loděmi).

Některé projekty skutečně vznikly snad pouze proto, aby bylo kde "proinvestovat" nějaké ty miliardy.

0/0
21.9.2010 7:04

horma

Re: Kdysi jsme se učili...

Ale v mistech, kde se ma stavet stupen u Decina zatim zadna regulace neni a doprava je tam silne limitovana klimatickymi podminkami. Na Nemecke strane je to obdobne, ale existuji i mezinarodni smlouvy, ktere jsme se zavazali dodrzet a jiz je dobu sami necinnosti porusujeme.

0/0
21.9.2010 10:09

109e

Re: Kdysi jsme se učili...

Mnoho let jsem se díval, jak je lodní doprava "ekologická". Uhlí proti proudu do Chvaletic.;-€

0/0
22.9.2010 9:57

Bery

:o)

Takze dve krajska mesta bude stale spojovat davno nevyhovujici jednokolejka... ;-D

0/0
20.9.2010 19:27

Druhý jezdec apokalypsy

Bárta je na palici padlej nebo podplacanej?

Saská vláda rok 2006:

Česká republika nemůže podle saského vicepremiéra a ministra hospodářství, dopravy a práce Thomase Jurka počítat s tím, že na německé straně budou pokračovat stavební práce na dalších úpravách splavnosti Labe, které by vyhovovaly plánům ministerstva dopravy na zajištění splavnosti této řeky v Česku. Česká republika chce kvůli zajištění splavnosti Labe po většinu roku postavit v Děčíně jez. Stavba za tři miliardy korun má začít v roce 2007. Debatuje se i o druhém jezu u Ústí nad Labem.

Jurk dnes při pracovní návštěvě Prahy o splavnosti hovořil s ministrem dopravy Milanem Šimonovským. "Poukázal jsem na to, že jak koaliční dohody saské vlády, tak i (saské) veřejné mínění si nepřeje žádnou výstavbu plavební cesty na Labi. Hlavní plavební systém budeme samozřejmě udržovat, na německé straně ale nebude žádná další výstavba," řekl novinářům Jurk, který české plány ohledně zajištění splavnosti Labe označil za problematické.

0/0
20.9.2010 13:59

Druhý jezdec apokalypsy

Re: Bárta je na palici padlej nebo podplacanej?

zdroj:

http://ekonomika.ihned.cz/c1-18296940-nemuzeme-pocitat-s-upravou-splavnosti-labe-v-sasku

0/0
20.9.2010 13:59

jenkiii

Re: Bárta je na palici padlej nebo podplacanej?

Presne o tomhle byl asi pred ctyrmi roky dokument v Ceske televizi a Nemecka strana rezolutne odmitla jakekoliv stavebni prace za ucelem splavneni Labe pro nedostatecnou rentabilitu atd. Bylo zde take poukazano na podivne napojeni min. dopravy a betonarskych firem. Jen doufam,ze zvitezi rozum a statni ci spolecensky zajem nad chamtivosti a hamiznosti nekterych zainteresovsanych osob. VV a cela ceska vlada ma obrovskou sanci ukazat, ze opravdu chteji bojovat s korupci a reci kolem rozkryvani korupce nejsou jen plane vymysly, na ktere nachytaly lidi. Vladni strany a hlavne premier by si meli uvedomit, ze pokud se nase vlada pusti smerem korupce a diletanstvi v pristich volbach by se k moci mohly dostat radikalni a extremisticke strany coz by pro nasi zemi bylo to nejvetsi nestesti. [>-]V

0/0
20.9.2010 17:43

Libra

Re: Bárta je na palici padlej nebo podplacanej?

Jenomže tímto rozhodnutím VV degradují zatím vše dobré, co na ministerstvu dopravy proběhlo.

0/0
20.9.2010 19:20

Libra

Bárto, kolik ti slíbili?

Tak jestli jsem Bártovi fandil, tak rozhodnutím o splavnění Labe až do Pardubic u mě ....  stavba za 3 mld. Kč bez pozitivních efektů, pokud nepočítám betonovou lobby, která si dobře nahrabe.

0/0
20.9.2010 10:19

insomniac

Re: Bárto, kolik ti slíbili?

Jsi b.b!! 

0/0
20.9.2010 13:29

Libra

Re: Bárto, kolik ti slíbili?

Tak to je fakt argument, tak napiš proč! A neoháněj se tím, že se to vyplatí. Nevyplatí v žádním případě.

0/0
20.9.2010 14:01

spaceboy

Re: Bárto, kolik ti slíbili?

Několika lidem se to bohužel vyplatí, my ostatní to zaplatíme.

A to nejenom penězi, protože dopravě to nepomůže a krajinu kolem řeky to poničí.

Doufal jsem, že zrovna tenhle projekt se zastaví.

0/0
21.9.2010 7:08

MaeVar

Re: Bárto, kolik ti slíbili?

Timhle me Barta docela potesil, konecne nekdo kdo se toho snad ujme. Tenhle usek se mel splavnit uz davno, nebejt tech pomatencu co si rikaj ekologove tak to mohlo bejt hotovy uz pred lety.

0/0
20.9.2010 16:12

insomniac

Re: Bárto, kolik ti slíbili?

R^

0/0
21.9.2010 8:04

Libra

Re: Bárto, kolik ti slíbili?

Toto není o pomatencích, to je o zdravém selském rozumu. Labe se splavněno do Chvaletic a ani to uhlí do elektrárny se nevozí po vodě, ale po železnici. A teď chceš vyhodit do vzduchu 3 mld. Kč, a nic z toho.

0/0
21.9.2010 9:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.