Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obchvat bude, slíbil Chrudimi ministr Bárta

Obchvat Chrudimi, kterému kvůli úsporám hrozilo odložení výstavby, se bude budovat dál. "Dokončíme ho," slíbil při debatě s občany ministr dopravy Vít Bárta, který je na návštěvě na východě Čech. Obchvaty měst zadušených dopravou považuje za svou prioritu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Evžen-Savojský

cirkus bude!

po volbách uvidíme:-P

0/0
19.9.2010 9:59

Pernštejn

Pochybuji o smysluplnosti obchvatu Chrudimi.

Ucpává se to kolem obchoďáků a dole na Palackýho pod nádražím.Kamiony jedoucí do Bramaku a do Transporty to neodvede.Kamiony jedoucí od Čáslavi na V.Mýto a obráceně taky pojedou přes město...Autobusy z nádraží to taky neodvede,ráno a odpoledne to tam bude ucpaný stejně,obchvat bude z druhý strany města.Obchvat trochu pomůže,ale ne moc.

0/0
17.9.2010 18:47

Johny_S

Re: Pochybuji o smysluplnosti obchvatu Chrudimi.

Ucpává se celá Palackého třída, Masarykovo náměstí, Pardubická a Poděbradova. Tedy tam, kde se sbíhají I/37 a I/17. Kamiony jedoucí do Bramaku a Transporty to patrně neodvede, ale tady se nejedná jenom o tyto kamiony. Obchvat by měl samozřejmě mnohem větší smysl, kdyby pokračoval až do Slatiňan, a ne jen na Mýtskou silnici. I tak ale odvede ta auta, která by od Pardubic pokračovala na Mýto. A ti, kteří by pokračovali na Žďár, pak pojedou po Milady Horákové na Slatiňanskou silnici, čili nebude zacpané centrum.

0/0
17.9.2010 18:51

Bery

Re: Pochybuji o smysluplnosti obchvatu Chrudimi.

Souhlas. Do Bramaku a Transporty toho az tolik nejezdi... naprosta vetsina je tranzit napric mestem. Idealni by bylo dotahnout obchvat az do Slatinan a Bramac + Transportu naucit vyuzivat zeleznici. Bylo by po problemu. Ale i to malo co snad konecne dopadne, tak bude mnohem lepsi nez soucasny stav.

0/0
17.9.2010 19:02

Johny_S

Re: Pochybuji o smysluplnosti obchvatu Chrudimi.

Ve skutečnosti je namalováno daleko víc obchvatů - spojit Pardubickou a Čáslavskou silnici (vést to někde mezi Markovicemi a zbytkem Chrudimě), spojit Čáslavskou silnici a Slatiňanskou (přes Vaňkovy školky, okolo Ploché dráhy a letiště), atd. Jenže na to nejsou peníze. Jsem zvědav, zda postaví aspoň tu spojku mezi Pardbickou a Mýtskou silnicí. Když už Bárta zrušil Medlešičkou spojku...

0/0
17.9.2010 19:07

Bery

Re: Pochybuji o smysluplnosti obchvatu Chrudimi.

Neznam vsechny soucasne plany... ale mam pocit, ze Medlesicka spojka se uz pomalu presouva do oblasti baji a povesti. ;-)

0/0
17.9.2010 20:31

Pernštejn

Re: Pochybuji o smysluplnosti obchvatu Chrudimi.

V Protivíně je taky Bramak a taky tam vozíme cement cisternama.Protože to je 50 x rychlejší a HLAVNĚ MNOHEM LACINĚJŠI .A jak chceš jako vyvážet krytinu?vagonama?:-)

0/0
17.9.2010 19:36

censor_iDnes

Re: Pochybuji o smysluplnosti obchvatu Chrudimi.

Vnitrostátní drážní doprava je použitelná pouze u substrátů a kontejnerů a to ještě jen někdy a na větší vzdálenosti.

0/0
17.9.2010 19:41

Bery

Re: Pochybuji o smysluplnosti obchvatu Chrudimi.

Mno, predpokladam, ze v principu je nalozeni stresni krytiny na vagon stejne "obtizne" jako na kamion... Nakonec dnes ani neni problem na vagon nalozit cely kamion a vymlouvat se na pomalost u stresni krytiny, ktera se nekazi... to je dost chabej argument. 

Ale jo, je mi jasny, ze to je mnohem levnejsi... ale kvuli tomu, ze to je pro nekoho levnejsi, tak trpi obyvatelstvo mesta zbytecnou kamionovou dopravou. Me to tedy muze byt jedno, protoze mi pod okny kamiony nejezdi... jen jsem se tak zamyslel, co by se dalo pro obyvatele mesta jeste udelat, aby se jim skutecne ulevilo. Ekonomicka vyhodnost pro jednoho by nemela svym dopadem obtezovat nekoho jineho. Pokud by byl udelany kompletni obchvat, aby tranzit do mesta vubec nezajizdel, tak by situaci ve meste vyresil vjezd kamionu za tucny poplatek s vyjimkou potravin a zbozi rychle podlehajiciho zkaze. To je ale jen takovy pohled na druhou stranu mince. :-)

0/0
17.9.2010 20:20

censor_iDnes

Re: Pochybuji o smysluplnosti obchvatu Chrudimi.

Přeprava kamionů na vagonech se provozovala mezi Drážďany a Lovosicemi. Skončilo to pro naprostou ekonomickou neúnosnost. Je pravda, že to bylo v dobách před Schengenskými dohodami takže na těch překladištích musely být stanoviště pohraniční policie, celníků, veterinářů, fytologů a dalších ouřadů, nicméně překladiště v Lovosicích byla velkostavba, která sloužila jen pár let.

0/0
17.9.2010 20:27

Pernštejn

Re: Pochybuji o smysluplnosti obchvatu Chrudimi.

Střešní krytinu přece nejde rozvážet vagonama po stavebninách a k domům...čoveče...Další príma "kamionovej "podnik je BASF V Májovu.Jenže cement z Prachovic tam stejně bude jezdit přes město,protože od Heřmaňáku obchvat nebude.Měli by to udělat celý,aby to mělo smysl

0/0
17.9.2010 21:05

Bery

Re: Pochybuji o smysluplnosti obchvatu Chrudimi.

Tak treba cement z Prachovic jde hodne ve vagonech (nebo alespon donedavna tomu tak bylo). Osobne si myslim, ze kamiony by fakt mely byt zalezitosti "posledni mile" i za cenu prekladky z vlaku a ne to tahat napric republikou. Bohuzel trend dnesni doby je co nejlevnejsi reseni (pro firmu), tedy i za cenu problemu pro ostatni (napr. vyssi a castejsi naklady na opravy silnic, naruseni statiky budov, vyssi prasnost, obtezovani hlukem, atd). Ale to je uz offtopic.

Je skoda, ze se to neudela cely... ale i tak to je pokrok.

0/0
18.9.2010 17:14

Pernštejn

Re: Pochybuji o smysluplnosti obchvatu Chrudimi.

No snad to někdy bude hotový celý až za Slatiňany,snad se toho dožijem.Slatiňanům by to taky hodně pomohlo..Ale jestli to teď udělaj jen od Medlešic na silnici na Mejto tak na Palackýho a u Bohemky to nepomůže ani trochu.Spíš mám strach,že kamiony co teď jezděj od Pardubic na Mejto a Litomyšl a dál na Moravu přes Dašice,aby nezačali jezdit kolem Chrudimi na Hrošárnu...

0/0
18.9.2010 18:15

Bery

Re: Pochybuji o smysluplnosti obchvatu Chrudimi.

Tak pokud se uvolni Pardubická a Poděbradova, tak to pomuze i u Bohemky. Je otazka o kolik...

0/0
19.9.2010 10:38

Valdaa

Obchvaty by měly být prioritou

R^

0/0
17.9.2010 18:21

lavelle

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Souhlasím s vámi R^

0/0
17.9.2010 18:26

jahoda22

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Moje řeč. Lidem to ušetří spoustu nepříjemností. Sama vím, jaké té je, když vám kolem domu neustále jezdí auta a ani pomalu nemůžete otevřít okno.

0/0
17.9.2010 18:29

censor_iDnes

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Souhlasím. Jenže ono to je závislé na spoustě věcí, zejména na tom, zda se povede vykoupit pozemky pro jejich stavbu. Pokud ne, peníze se použijí jinde, ono by se o ně také mohlo přijít.

0/0
17.9.2010 18:31

Kurt21

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Tohle mi zase přijde jako chyba systému. Ve výkupech pozemků by mohly (a měly) daleko více figurovat samosprávy - vždyť ty obchvaty přece budou sloužit jim a jejich obyvatelům.

0/0
17.9.2010 18:39

censor_iDnes

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Máte pravdu. Jenže v současném systému to funguje tak, že starostové vycítí jedinečnou šanci vydobýt si něco, na co by jinak neměli peníze a získat tak politické body. Takže za souhlas s územním rozhodnutím pro obchvat si vynutí jednou nesmyslný sjezd z dálnice po kterém přejedou 4 auta za týden, podruhé opravu střechy sokolovny, potřetí zalátání rozpadlých chodníků a tak by šlo pokračovat.

0/0
17.9.2010 18:44

Kurt21

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Je na čase s tím skoncovat. Alespoň částečný úspěch si slibuji právě od Bárty, který mluví o hledání dalších zdrojů financování - jsem zvědav, jestli nezůstane jen u mluvení.

Pokud by se například podařil prosadit zákon o dopravních stavbách upravující jejich spolufinancování samosprávami (nemusela by to být moc, stačí jednotky procent), jsem si skoro jist, že by se nejen získaly další prostředky na dopravní stavby, ale zároveň také zabránilo kupříkladu nesmyslnému prodlužování silnic první třídy až kamsi do polí či lesů.

0/0
17.9.2010 18:50

censor_iDnes

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Tady je třeba zákon o liniových stavbách.

Pokud máte na mysli financování PPP, najděte si, jak s tím pořídili na Slovensku.

0/0
17.9.2010 18:53

Kurt21

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Slováci PPP nezvládají, o tom netřeba vést debatu. Mně by prakticky stačilo, aby se náklady dělily tak, jak jsem naznačil. Tedy - samospráva vykoupí pozemky a stát zbuduje komunikaci. Jsem si téměř jist tím, že by se tak zabránilo alespoň některým zbytečným stavbám (kupříkladu tomu sjezdu o frekvenci 4auta/týden z vašeho příkladu).

0/0
17.9.2010 18:59

censor_iDnes

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Tedy pozemky budou obecní a bude na nich ležet stavba ve vlastnictví státu? To by mohlo přinést ošklivé komplikace!

0/0
17.9.2010 19:01

Kurt21

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Ne! Pozemky obec vykoupí a bezúplatně je převede na ŘSD, jež na nich zbuduje komunikaci (sloužící zejména obci).

0/0
17.9.2010 19:04

censor_iDnes

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Takový bezúplatný převod musí schválit zastupitelstvo. A to za to bude něco chtít.

0/0
17.9.2010 19:06

Kurt21

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Za to právě bude mít tu silnici. A aby nedržkovalo, že je to málo, napsal bych to rovnou do zákona - všichni dostanou stejně.

0/0
17.9.2010 19:16

censor_iDnes

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Takový bezúplatný převod lze velmi dobře soudně napadnout. Jinými slovy: jedno zastupitelstvo to schválí a následující na ně pošle policajty, protože špatně hospodařilo s obecním majetkem. Byl jste něky členem obecního zastupitelstva?

0/0
17.9.2010 19:23

Kurt21

Re: Obchvaty by měly být prioritou

S touto logikou bude tedy zřejmě lépe tiše sedět v koutě, že? Nebyl.

0/0
17.9.2010 19:25

censor_iDnes

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Nevím, co tímto máte na mysli. Pouze jsem se vám pokusil popsat stavařské reálie tak, jak se s nimi setkávám při výkonu své živnosti.

0/0
17.9.2010 19:28

Kurt21

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Tím myslím to, že bude-li to povinnost daná zákonem, težko se proti tomu bude moci nově zvolené zastupitelstvo bránit soudně.

0/0
17.9.2010 19:31

censor_iDnes

Re: Obchvaty by měly být prioritou

V civilisované společnosti nemůže fungovat zákon, který někoho nutí se zbavovat svého majetku bez náhrady.

0/0
17.9.2010 19:33

Kurt21

Re: Obchvaty by měly být prioritou

A co obecný zájem, hm? ;-)

0/0
17.9.2010 19:37

censor_iDnes

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Vyvlastňování v obecné zájmu samozřejmě funguje i u nás, avšak pouze za úhradu.

0/0
17.9.2010 19:42

Kurt21

Re: Obchvaty by měly být prioritou

A vy mne opravdu nechápete, nebo to jen úspěšně předstíráte? Já psal o obecném zájmu v tom smyslu, že je v takovém případě možný (a velmi často realizovaný) převod majetku z vlastnictví obce bezúplatně do majetku státu či kraje.

0/0
17.9.2010 19:46

censor_iDnes

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Pokud se domníváte, že je průchodný zákon, který uloží obci zaplatit pozemky pro výstavbu a pak to někomu bezúplatně předat, pak vám gratuluji.

0/0
17.9.2010 19:55

Tom Atom

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Podle mě to vždy závisí na konkrétní stavbě. Obecně jsou PPP projekty zajímavou záležitostí, problém zbytečných staveb ale podle mě nespasí jen místní samospráva, ...

0/0
17.9.2010 19:09

censor_iDnes

Re: Obchvaty by měly být prioritou

Problém zbytečných staveb je problémem zadavatele a tím je MD ČR a jeho podřízené složky: ŘSD, SŽDC a ŘVC. PPP projekty ve světě běžně fungují, nedovedu si však představit, do čeho by to vykvetlo v našem zlodějistánu. Zcela určitě by velmi nahlas mlaskal ten, co jí postaví a také ten, kdo na ní bude vybírat mýtné.

0/0
17.9.2010 19:13

DaliborX

Konečně !

Už jsem měl strach, že tu dnes na i-Dnes nebude žádný článek o úžasných činech úžasného Bárty.

0/0
17.9.2010 17:24

Valdaa

Re: Konečně !

Mluví z vás nízká lidská závist;-D Nebojte, třeba se někdy napíše i o Vás..;-D

0/0
17.9.2010 17:31

DaliborX

Re: Konečně !

Teď jste na to přišel. Strašně mu závidím - hlavně ty jeho slaboduché fanoušky.:-/

0/0
17.9.2010 17:47

Johny_S

Re: Konečně !

Bárta je kabrňák. Obchvat Chrudimě byl téměř před zahájením stavby, Bárta ho nejdřív zařadil mezi stavby, které se ruší, a teď najednou přijel jako hrdina do Chrudimě: obchvat bude, to vám slibuju. :-)

0/0
17.9.2010 18:55

censor_iDnes

Re: Konečně !

Soudruzi! Maso bude v brzku!

autor: generální tajemník UV KSČ a prezident republiky Antonín Novotný v polovině šedesátých let

0/0
17.9.2010 19:00

Johny_S

Re: Konečně !

Tohle je prostě buď děsivě nekoncepční, anebo ďábelský politický tah. Když sestavoval seznam rušených dopravních investic, přece musel mít příslušné podklady. Pokud je neměl a najednou zjišťuje, že některé stavby přece jen rušit neměl, tak proč s tím nepočkal, až bude mít dostatek informací?

0/0
17.9.2010 19:04

Kurt21

Re: Konečně !

O čem to píšete? Těch 20 mega, co byly slíbeny na archeo průzkum pod obchvatem Chrudimi se ztratilo ještě před volbami. Takže v tomhle Bárta skutečně nejede. A taky tady nebylo co rušit - protože sem žádné peníze netekly. ;-)

0/0
17.9.2010 19:07

Johny_S

Re: Konečně !

Bárta jede v tom, že oznámil zrušení příprav obchvatu a vzápětí přijel do východních Čech a obchvat slíbil. Tohle kritizuju.

0/0
17.9.2010 19:10

Kurt21

Re: Konečně !

Ano, prohlásil, že obchvaty mají vyšší prioritu, než třetí patro megalomanské hrůzy u Opatovic. Neprohlásil to však hned a z křesla v Praze, ale až na místě. Určitě je na tom hodně co kritizovat.

0/0
17.9.2010 19:13

Johny_S

Re: Konečně !

Přečtěte si pořádně, co píšu: z Prahy vyhlásil, že se obchvat Chrudimě ruší. Pak přijel na místo a obchvat slíbil. Mně to připadá buď jako potácení se ode zdi ke zdi (bez koncepce), nebo normální populismus.

0/0
17.9.2010 19:15

Kurt21

Re: Konečně !

Říká se tomu "terénní práce" a dělá to dnes většina úředníků. Kupříkladu sociálka vám taky nejprve vleze do bytu, než vám pošle příspěvek na bydlení. Možná ho nakoplo to sání v koloně na Pardubické, které potom vzdal a dojel na maják. ;-)

0/0
17.9.2010 19:19

censor_iDnes

Re: Konečně !

Takže polopaticky: policejní akademik zastavil stavby na severní Moravě poté, co ten region navštívil a byl místními informován o jejich významu. Když zjistil, že z toho bude obrovský průser, který mu v podzimních volbách nepomůže, prohlásil to za chybu podřízeného úředníka Brunclíka a okázale jej vyhodil (btw to měl udělat daleko dříve). Poté slavnostně vyhlásil, že ty stavby jsou strašně zapotřebí a že se teda dokončí a on se o to osobně postará. To nelze nazvat jinak než chaotismem kombinovaným s populismem.

0/0
17.9.2010 19:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.