Studenti Delty Pardubice reprezentovali školu i Českou republiku na robotické...

Studenti Delty Pardubice reprezentovali školu i Českou republiku na robotické olympiádě ve Washingtonu D.C. | foto: Pavel Kycl

Studenti vyrazili do Ameriky na robotickou olympiádiu. Potkali i Trumpovou

  • 0
Studenti pardubické Delty - střední školy informatiky a ekonomie, se vrátili v pátek z první robotické olympiády v americkém Washingtonu D.C.. Maturanti Tomáš Mayer a Jakub Slanina i jejich mladší kolega Ondřej Sokol tak reprezentovali školu i Českou republiku mezi 163 týmy z celého světa.

Všichni soutěžící měli stejnou stavebnici a jednotná pravidla - praxe ukázala, kdo umí dobře konstruovat robota. „Zadáním byla globální ochrana pitné vody v tom smyslu, že roboti měli čistit vodu. Červené míčky symbolizovaly špinavou znečištěnou vodu a modré čistou. Roboti měly za úkol vybírat míčky, třídit je a dopravovat na dvě místa. Na závěr přišla jakoby povodeň a robot musel být vytažen nad pomyslnou vodu,“ řekl pedagog Pavel Kycl, který byl šéfem výpravy.

Studenty zaměstnali organizátoři první den podrobnými kontrolami robotů, další den ostrými tréninky, vlastní soutěž trvala dva dny. Přenášela ji i televize. Do haly na ni dorazila i dcera amerického prezidenta Ivanka Trumpová, která podpořila hlavně dívčí týmy.

Jméno samotného prezidenta pak média připomínala v té souvislosti, že změnil rozhodnutí úřadu v Afghánistánu, který reprezentantkám této země nejdřív odmítl udělit víza.

Česká výprava bydlela ani ne jeden kilometru od Bílého domu. V den volna zamířila do Národního muzea letectví a kosmonautiky, což byl pro techniky zabývající se robotikou cíl ideální.

„Kluci byli velmi úspěšní. Celkově skončili sice pětačtyřicátí, ale doplatili jsme trochu na rozlosování, protože se losováním tvořily aliance tří týmů, které soutěžily proti dalším třem. My jsme většinou byli se slabšími a vybojovali jsme většinu bodů. Další týmy nám moc nepomáhaly. Kdybychom jezdili s roboty sami na sebe, odhaduji, že bychom skončili kolem desátého až dvacátého místa,“ řekl učitel Pavel Kycl, který však i bez ohledu na výsledek považuje tuto cestu za velmi prospěšnou. ̈

Už jen nutnost komunikovat v angličtině se zástupci různých států při domlouvání taktiky byla podle něj pro studenty výjimečná zkušenost.