Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zdevastovanou ulici Pardubice opraví až se vlastníci vzdají svých pozemků

  14:05aktualizováno  14:05
Podpisy pod peticí přibývají, ale oprava Dělnické ulice v pardubické průmyslové zóně není v dohledu. Radnice se do ní chce pustit až ve chvíli, kdy získá pozemky, které jsou pod ní. Radní proto vyzvou jejich majitele, aby je převedli.

Obyvatelé i řidiči si stěžují na špatný stav silnice. | foto: Michal Klíma

Křičí už řadu let, snaží se zjednat nápravu. Lidé z firem, které sídlí v Černé za Bory v Dělnické a Holandské ulici, však zatím úspěšní nebyli.

Nepodařilo se jim přimět radnici, aby tamní zničené silnice spravila. Nyní si vzali na pomoc petici, kterou by už na konci září měli dostat na stůl zastupitelé.

„Již dopředu můžu říci, že pokud nepovede petice k žádnému výsledku, neukončíme naše aktivity. Obrátíme se na stavební úřad, případně na nadřízený orgán, kterým je krajský úřad, zvážíme možnost obrátit se na Veřejného ochránce práv či založíme občanské sdružení a budeme se domáhat našich požadavků,“ uvedl mluvčí petičníků Tomáš Formánek.

„Zastupitelé by si také měli uvědomit, že jsou volení a že budeme nabádat občany, aby si volili takové zastupitele, kteří slyší na žádosti občanů,“ dodal poměrně ostře.

Obyvatelé i řidiči si stěžují na špatný stav silnice.

Obyvatelé i řidiči si stěžují na špatný stav silnice.

Jenže jak se zdá, pomoc petičníkům politici neposkytnou, ani kdyby bylo v petici padesát tisíc podpisů. Celý problém je podle radních v tom, že pozemky pod silnicí nejsou města, a tak těžko může opravovat cizí majetek.

„Na radnici se však už chystá výzva pro majitele pozemků v Dělnické ulici, aby svá vlastnická práva převedli na město. Až tak učiní, bude možné začít s opravou, dříve to nejde,“ uvedla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková.

Otázkou je, nakolik budou úředníci úspěšní při zisku parcel. Ale podle zasvěcených to je vlastně hlavní problém, který brzdí opravu zdevastovaných silnic.

„Je to tam s pozemky skutečně složité. My jsme nedávno v lokalitě stavěli nový chodník a museli jsme nakonec kácet kus lesa, abychom se vyhnuli při jeho stavbě cizím pozemkům,“ uvedl starosta čtvrtého obvodu Petr Heřmanský.

Ten sám se ostatně snažil o rekonstrukci ulic před osmi roky. Tehdy obcházel tamní firmy, zda by na opravu silnice nepřispěly.

Oprava „tankodromu“ bude nákladná

„My, jako obvod, nemáme šanci tak drahou opravu zaplatit. Už před lety se mluvilo o 40 milionech, a tak jsem zkusil vedení společností. Uspěl jsem jen u jedné, a tak z toho nakonec nic nebylo,“ vzpomíná Heřmanský. „Radní města o problémů vědí, ale zřejmě těžko hledají tak vysokou sumu na opravu jedné silnice,“ dodal starosta.

Oprava Dělnické i Holandské ulice totiž bude hodně nákladná. Obě jsou na úrovni tankodromu a bude třeba opravit vše, včetně odvodnění či osvětlení. „Každá vesnice má nové obrubníky a tady se odlamují betonové kusy a padají na místo, kterému se stěží dá říkat vozovka. Když zaprší, tak se bojíte jet na kole, protože nevíte, zda je kaluž hluboká dva centimetry, nebo patnáct. Kanál je až po vrch zanesený, takže voda neodtéká. Při jízdě voda stříká na všechny strany, takže chodcům jsou deštníky k ničemu,“ uvedl Formánek, který v ulici pracuje ve firmě T-CZ.

Navíc upozorňuje na další náklady, které budou spojené s odstraněním nevyužívaných železničních kolejí. „Všechny koleje jsou již odstraněny, jen přes silnici zůstaly, včetně nefunkčního výstražného světelného a zvukového zařízení, které dřív, než bude odstraněno, nejspíš spadne,“ dodal Formánek.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Rybičky 48 na festivalu České hrady pod Kunětickou horou (24. 7. 2015).
Začínají „retrohrady“. Do akce jde Bílá, Olympic, Anna K i Müller

Tak trochu jiné České hrady vypuknou v pátek pod hradem Kunětická hora. Pořadatelé tentokrát vsadili na veterány české muziky. Divákům se tak představí Lucie...  celý článek

K úpravě terénu použili stavbaři hlínu i štěrk.
Estakáda přes Labe a záplavové území pro D35 získala klíčové povolení

Dálnice D35 se opět přiblížila tomu, že se skutečně začne stavět. Po letech příprav silničáři získali zásadní dokument, aby mohli zahájit budování nejdelšího...  celý článek

Konec trati na Chrudim. V Pardubičkách se trať stočí na jih, ale u Nemošic...
Místo nové trati do Pardubic stačí zavést spěšné vlaky, říká Chrudim

Vedení Chrudimi odmítá stavbu Ostřešanské spojky, která měla zrychlit cestování vlakem do Pardubic. Stavba nové trati je podle města zbytečně drahá a vysoký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.