Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cyklotrasa vede až k hranicím kraje. Ale dál už je jen silnice smrti

  8:20aktualizováno  8:20
Cyklotrasa z České Třebové do Letovic je vedle dálkové stezky kolem Labe jednou z páteřních cyklotras vedoucích Pardubickým krajem. Zpočátku příjemná a nenáročná trasa údolím Svitavy však zavede cyklisty do pasti. Těm pak nezbývá, než místo složitě objíždět nebo riskovat na hlavním tahu I/43.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Martin Stolař, MAFRA

Stačí v Rozhraní přejet krajské hranice a neznalí jsou rázem jak v jiném světě. Nejenže z očí zmizí žluté ukazatele s cíli, ale v nedalekém Skrchově fakticky i cesta, která vyplivne překvapené rodiny s dětmi na frekventované a někdy také právem přezdívané silnici smrti na Brno.

Problém je v úzkém a neprostupném údolí u Letovic, kterým protéká nejen řeka Svitava, ale vede jím hlavní železniční koridor a silniční tah I/43. Kdo chce pokračovat dál, nezbývá mu než s nadsázkou zavřít oči a překonat chybějící úsek do Letovic po silnici nebo místo složitě objíždět po kopcích se značným převýšením.

Problém je na moravské straně

„Skutečně se jedná o malý úsek. Za Letovicemi je zase vše hotové včetně společného značení, na které z České Třebové do Rozhraní přispěl kraj nemalou částkou. Problém je na straně Jihomoravského kraje, jehož minulé vedení si vzalo cyklotrasu za prioritu, ovšem iniciativa skončila jenom u slov,“ uvedl starosta Svitav David Šimek.

O posledním chybějícím úseku cyklotrasy mluvil se svým protějškem na jižní Moravě už několikrát také radní René Živný. „Budeme se opět připomínat na červnové asociaci krajů,“ uvedl Živný.

Jihomoravský kraj se v minulých letech zaměřil na budování cyklostezek mezi Blanskem a Letovicemi které jsou již hotové. Přípravy na krátký, přitom nejsložitější úsek na hranici krajů, zůstával v pozadí.

Už před šesti lety se starostové obcí a vedení krajů shodli na logickém vedení cyklotrasy podél řeky Svitavy v souvislosti s připravovaným rozšířením silnice I/43. Před dvěma lety s takovou variantou souhlasilo i Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které investici připravuje.

Podle starosty Letovic Vladimíra Stejskala se však blýská na lepší časy. „S ŘSD už proběhlo jednání, kde se začíná cyklostezka spolu s rozšířením silnice vehementně dolaďovat. Proběhlo setkání s projektanty, kterého se zúčastnili starostové ze Skrchova, ze Stvolové a Letovic. ŘSD už si zadalo vyhledávací studii,“ řekl starosta Letovic, který věří, že k propojení obou krajů cyklotrasou dojde v brzké době.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Příprava na start na náměstí v Litomyšli.
Závodní motocykly svištěly i kolem litomyšlského zámku, připomene výstava

Motoristické závody nejsou jen doménou speciálních okruhů. Přesvědčit se o tom budou moci zanedlouho návštěvníci velké výstavy, která bude mapovat historii už...  celý článek

Nanesená vrstva v místě, kudy v minulosti protékala řeka Labe v původním korytu.
V trase budoucí D35 jsou až dvoumetrové naplaveniny, přitekly z Krkonoš

Archeologové pracující na výzkumu v trase budoucí dálnice D35 u Opatovic nad Labem zjistili, že kácení stromů v oblasti Krkonoš mělo za následek masivní nánosy...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Pardubický kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.