Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stezka do Hradce nabírá zpoždění. Potíže jsou s mostem, trasou i pozemky

  15:32aktualizováno  15:32
O projížďce na kole až do sousedního Hradce Králové po nové cyklostezce si musí cyklisté zatím nechat jen zdát. Ještě v létě se krajský radní René Živný těšil, že východočeská krajská města spojí stezka do konce volebního období v roce 2016. Stavbu však zpomalilo několik problémů.

Mezi oběma krajskými městy se cyklisté ještě pár let jen tak neprojedou. Ilustrační snímek | foto: Josef Seifert, MÚ Kladno

Byl to ideální plán. Dokončit cyklostezku mezi Pardubicemi a Hradcem Králové a těsně před krajskými volbami v roce 2016 stříhat slavnostní pásky.

Na to však krajský radní René Živný i další politici musí zapomenout. Nyní se zdá, že na kole nebude možné bezpečně dojet z jednoho do druhého krajského města dříve než v roce 2020.

„Měli jsme problémy s pozemky třeba v úseku Vysoká - přemostění u Bukoviny. Stezka vstupuje do složitého území v okolí R35 či přírodního biocentra Hrozná, což se negativně projevuje na samotném termínu realizace projektu,“ uvedl náměstek královéhradeckého primátora Jindřich Vedlich.

Problémy jsou však i v dalších místech. Momentálně se těžko hledá trasa kolem Perníkové chaloupky v Rábech i na dalších místech.

„Úsek Vysoká nad Labem - Dříteč musel být kvůli potížím s výkupy pozemků kompletně přetrasovaný na pravý břeh Labe a s jeho stavbou se pravděpodobně začne až v roce 2017,“ říká krajský radní pro cestovní ruch, sport a volnočasové činnosti René Živný.

Ten má jako trenér bikrosu k cyklistice velmi blízko. Možná i proto stále věří, že by mohlo být hotovo i o něco dříve. Termín 2020 je však poslední možný. „V tomto roce končí možnost čerpání evropských dotací. Já jsem ale optimista, svazek obcí Hradubická pracuje velice intenzivně a pevně věřím, že krajská města se propojí do konce roku 2018,“ říká René Živný.

Památkáři povolili rozšíření mostu jen o 60 centimetrů

Jenže problémy se na lidi, kteří připravují důležitou stavbu, hrnou ze všech stran. A to i z míst, odkud se to úplně nečekalo. Ukázalo se třeba, že je problém s rozšířením mostu přes Labe v Němčicích. „Zde jsme se zdrželi kvůli náhlé změně názoru památkářů. Chtěli nám povolit rozšíření jen o 60 centimetrů, což je pro nás v podstatě zbytečné,“ uvedl Živný.

Nakonec to vypadá, že stezka u mostu přes Labe prostě skončí a bude pokračovat zase až za ním. „Myslím, že tam není takový provoz, aby lidé nemohli bezpečně přejet přes řeku normálně po silnici a pak se zase vrátit na stezku,“ uvedla náměstkyně pardubického primátora Helena Dvořáčková.

Od Hradce začne růst stezka již za rok

Jasné už je, že se nejdříve začne budovat část stezky z Hradce Králové do Vysoké nad Labem. „Ta je nejblíže ke stavbě, cyklisté se plynule napojí na komunikaci v ulici K Labi a dojedou na kole až k nově vybudované tělocvičně ve Vysoké nad Labem. Stavební práce na tomto úseku by mohly začít na jaře roku 2016. Ve stejném časovém horizontu výstavby se pohybuje i úsek Dříteč - Němčice,“ informuje mluvčí hradeckého kraje Martina Götzová.

Stezka podle Živného povede nejčastěji po samém břehu Labe. Výjimkou bude úsek v okolí Kunětické hory. „Z Němčic směrem na Ráby povede podél stávající komunikace tak, aby se v Rábech mohla napojit na již dostavěnou cyklostezku z Rábů do Pardubic. Stezka bude vhodná i pro bruslaře, její šířka bude tři metry a na každé straně bude ještě půlmetrový zpevněný pruh. Osvětlená nebude,“ dodal.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.