Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na Orlickoústecku už zase přibývají další kilometry cyklostezek

  13:30aktualizováno  13:30
Dosavadní hustá síť cyklostezek na Orlickoústecku se ještě brzy rozšíří o sedm kilometrů. Po nové stezce vedoucí z Králík do Červené Vody už se jezdí, na trasu z Lanškrouna do Rudoltic se budou moci vydat cyklisté i bruslaři, nebo možná už běžkaři, za necelý měsíc.

Na dokončení cyklostezky se těší lidé mezi Rudolticemi a Lanškrounem.

K dosavadní síti 70 kilometrů úzkých a zpravidla asfaltových cyklostezek se tak nyní přidávají dvě další.

Cyklostezky na Orlickoústecku

Pardubický kraj má podle Centra dopravního výzkumu druhou nejhustší síť cyklostezek na obyvatele v republice. Celkem jich tu najdeme 144 kilometrů, téměř polovinu z nich, 70 kilometrů, tvoří cyklostezky na Orlickoústecku. Nejdelší je třicetikilometrová stezka, která vede podél Tiché Orlice. Nyní se síť stezek rozšíří díky dvěma novým cyklostezkám o dalších sedm kilometrů.

"Obě vedou podél silnice I/43, která je vlastně zdejší regionální tepnou, vedoucí z Polska směrem na Svitavy a Brno a poté do Rakouska," uvedl manažer obou projektů Antonín Fiala z poradenské firmy Redea.

Dva a půl kilometru dlouhý úsek z Lanškrouna je podle něj první etapou trasy do České Třebové, kde se má po dokončení napojit na hustou síť stezek a cyklotras Orlicko-Třebovska.

"Na téměř čtyři kilometry dlouhé stezce z Králík do Červené Vody můžeme už několik týdnů sledovat cyklisty, bruslaře, maminky s kočárky i turisty," uvedla králická starostka Jana Ponocná.

Spokojení jsou i řidiči, kteří se tu velmi často potkávali s neosvětlenými cyklisty.

Předejdou tragickým střetům s vozidly

Na dokončení stezky ještě během listopadu se těší i lidé pendlující mezi Rudolticemi a Lanškrounem. Hlavní silnice, kterou dosud Rudoltičtí využívají, je prakticky bez krajnice a se zatáčkami, cyklisté i pěší riskují střety s automobily. Některé z nich skončily v minulosti tragicky. Právě lidem z Rudoltic a nové zástavby u Zámečku má stezka sloužit především.

"Lanškroun je přirozeným centrem života v regionu, kde je nejen široká nabídka vzdělávání, kultury a sportu, ale i sídlem několika zaměstnavatelů, kam lidé z Rudoltic jezdí do práce," komentovala stavbu lanškrounská starostka Stanislava Švarcová.

Kromě toho počítá také s tím, že stezka přiláká do Lanškrouna a okolí další turisty.

Cyklostezka Lanškroun - Rudoltice stála zhruba 12,5 milionu korun, 5,99 milionu přispěl Státní fond dopravní infrastruktury. Úsek Králíky - Červená Voda přišel na 20,5 milionu, tady činila dotace 8,99 milionu.

Členitější terén = dražší stavba

Ještě před zahájením staveb se našlo v Králíkách několik kritiků, kteří upozorňovali, že králický úsek přijde o více než 37 procent dráž než ten lanškrounský. Podle odborníků se ale o výjimečně vysokou cenu nejedná.

"Ta je samozřejmě závislá na členitosti terénu a řadě dalších okolností. Na rovině s jednoduchým profilem se dá metr čtvereční pořídit od patnácti stovek, což je případ Lanškrouna. Ve složitějších podmínkách, jaké jsou v okolí Králík, samozřejmě cena roste," uvedl Jiří Černín ze stavební firmy Agile, která se silničními stavbami zabývá.





Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.