Cyklisté v Litomyšli zatím odostanou jen pár set metrů nové cyklostezky. Ilustrační snímek

Cyklisté v Litomyšli zatím odostanou jen pár set metrů nové cyklostezky. Ilustrační snímek | foto: Martin Stolař, MAFRA

Cyklisté z Litomyšle dostanou jen ochutnávku. Jeden kilometr stezky

  • 0
Pro cyklisty je to zatím jen dráždění chuťových smyslů. Litomyšl vybuduje patrně ještě letos první část cyklostezky, která ji v budoucnu spojí s Vysokým Mýtem. Získala na to 2,4 milionů korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Asfaltka však bude dlouhá jen jedenáct set metrů a povede z litomyšlské místní části Nedošín do Tržku. Stezku určenou výhradně pro cyklisty zatím ocení hlavně místní. Cyklisté, kteří by chtěli přijet z Vysokého Mýta, budou muset dál čekat. Jen sebevrah by šlapal do pedálů po rušné silnici I/35.

Zatímco na Orlickoústecku města spojuje hustá síť cyklostezek, Litomyšl zaspala. Starosta Litomyšle Michal Kortyš řekl, že jeho město teď s budováním propojení s Mýtem pokročí. "Já myslím, že se to nastartuje, že už jsme se to naučili, takže se dopracujeme v brzké době do dalších etap," uvedl.

"Město Litomyšl připravuje další etapy cyklostezek, konkrétně pokračování dalších úseků z obce Tržek směrem na Nová Sídla a Cerekvici nad Loučnou, ale také cyklistickou stezku mezi Husovou čtvrtí v Litomyšli a firmou Vertex," uvedl Jaromír Drábek z odboru místního a silničního hospodářství Městského úřadu v Litomyšli.

Ve Vysokém Mýtě chtějí budování stezky ze své strany zahájit příští rok. Trasa zamíří přes Dráby a městský les za letiště k takzvané staré silnici na Hrušovou.

"Dohodli jsme se s městem Vysoké Mýto na rozdělení trasy na dvě přibližně stejně dlouhé části. Po domluvě mezi městy by se cyklostezky měly napojovat na rozhraní katastrů obcí Cerekvice nad Loučnou a obce Hrušové. Každé město tedy řeší vedení cyklostezky ve svém zájmovém území," uvedl před časem Michal Kortyš.

Zda se ale města v dohledné době u Cerekvice spojí, je ve hvězdách. Litomyšl řešila už na prvním úseku problémy s výkupem pozemků. Vlastník dvacetimetrového pozemku v Nedošíně odmítl přistoupit na cenu, kterou mu vedení města nabízelo.

Zastupitelé Litomyšle mu po roce ustoupili a nezaplatili mu 35 korun jako ostatním, nýbrž 350. Kdyby to neudělali, stavba by se výrazně prodražila.

Při stavbě dálnic lze spoléhat na případné vyvlastnění, při budování cyklostezek se však město musí s majiteli pozemků domluvit, nebo je obejít, případně se stezky vzdát.