Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cyklisté v Pardubicích najeli v soutěži více, než je délka rovníku

  9:47aktualizováno  9:47
Pardubice obhájily pověst cyklistického města, na cestě do zaměstnání našlapali jejich obyvatelé během května přes 53 tisíc kilometrů.

Cyklokoordinátor pardubického magistrátu Vojtěch Jirsa | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Soutěžící urazili vzdálenost, která převyšuje cestu kolem zeměkoule po rovníku. Cyklisté z Pardubic by tak pomyslně dokázali obkroužit celou planetu a ještě by zvládli dorazit až do Brazílie.

Akce Do práce na kole má za cíl zvýšit počet pravidelných cest na kole ve městech a tím v nich zlepšit prostředí pro život. Letos se do ní z Pardubic přihlásilo 333 účastníků sdružených ve 113 týmech.

Příznivci cyklistiky tak potvrdili pověst Pardubic coby hlavního města cyklistů. Více účastníků se do soutěže přihlásilo pouze v lidnatějších městech Praze a Brně.

„Našlapali přesně 52 847 kilometrů. Kdyby jezdili autem, místo na kole, vzniklo by 7,6 tun oxidu uhličitého, což odpovídá spálení zhruba 2,75 tun hnědého uhlí,“ vypočetl pardubický cyklokoordinátor Vojtěch Jirsa.

Z výsledků pro Pardubice je patrné, že každý z přihlášených ujel během května průměrně sto šedesát kilometrů. Co do pravidelnosti dojíždění do práce na kole v Pardubicích zvítězil tým Boží mlýny z magistrátu.

Nejvýkonnější však byl jednoznačně tříčlenný tým Keďáci ze společnosti Ekochem 94, který má za květen na svém kontě téměř patnáct set kilometrů. Titul Cyklozaměstnavatel roku však získal Dopravní podnik města Pardubic, jehož tým ve čtyřech lidech ujel necelé dva tisíce kilometrů.

Nejvýkonnější jezdec této společnosti naměřil na konci května na tachometru přes dvanáct set kilometrů. Soutěž Do práce na kole pořádá iniciativa Auto*Mat už od roku 2011.

Tehdy se k Praze, kde nápad vznikl, přidaly i Pardubice. O rok později přibylo Brno a Liberec, v roce 2013 se už soutěžilo v jedenácti městech, letos se jich zapojilo devatenáct.

Z původní zhruba tisícovky lidí, kteří se alespoň na měsíc rozhodli využívat k cestám do práce dopravní prostředek na vlastní pohon, jich letos už bylo téměř šest tisíc.

„O soutěž byl velký zájem mezi jednotlivci i firmami, které dojíždění do práce na kole podporují. Kolo je totiž rychlý a pohodlný způsob cestování po městě nejen v době uzavírek hlavních silnic,“ řekl Jirsa.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Práce archeologů na hradě v Brandýse nad Orlicí.
Brandýský hrad vydává cennosti, našla se i část kapesních slunečních hodin

Krumpáče a lopaty. Až potom typické archeologické smetáčky. To je nářadí, které v posledních třech týdnech používají vysokomýtští archeologové a studenti...  celý článek

Oblíbený Mrhal má problém, hrází rybníka u Budějovic prosakuje voda.
Tonoucí holčičku oživovali lékaři přes hodinu, život už jí nezachránili

Dvouletá holčička se v pondělí odpoledne utopila v jedné obci na Orlickoústecku. Nepomohl jí ani okamžitý zásah záchranářů. Policisté událost potvrdili, ovšem...  celý článek

K úpravě terénu použili stavbaři hlínu i štěrk.
Estakáda přes Labe a záplavové území pro D35 získala klíčové povolení

Dálnice D35 se opět přiblížila tomu, že se skutečně začne stavět. Po letech příprav silničáři získali zásadní dokument, aby mohli zahájit budování nejdelšího...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.