Kol je na některých místech viditelný přetlak.

Kol je na některých místech viditelný přetlak. | foto: Martin Švec, MAFRA

Lidé nechali kola na staveništi u nádraží, firma plánuje stříhání zámků

  • 9
U značek, laviček, pouličních lamp či stromů. Kolem pardubického železničního nádraží jsou teď kola odstavená všude, přestože z ohraničeného prostoru už měla kvůli rekonstrukci zmizet. Cyklistům proto hrozí, že firma opravující přednádraží zámky přestříhá a kola odveze.

Zatímco prostranství před bytovým domem, kde donedávna byly zastřešené stojany, už je rozkopané, tak část přednádraží nedaleko pošty na počátek své proměny teprve čeká.

A stejně tak čekají i dělníci, kteří cyklistům ohradili prostor, z něhož musí kola odstranit. Cedule na plotech sice upozorňují, že se tak mělo stát do 7. listopadu, s uvedeným termínem si však viditelně řada cyklistů hlavu neláme. Dokazují to desítky kol. Firma je zatím tolerantní, ovšem trpělivost nebude trvat dlouho.

„Celé se to tady uzavře 21. listopadu, do té doby to musí být prázdné,“ řekl jeden ze zaměstnanců firmy Strabag.

A co se stane poté, když lidé výzvu k odstranění kol neuposlechnou?

„Přeskřípou se zámky a kola se odvezou. Je to domluvené s městskou policií, která to bude evidovat,“ uvedl muž.

Postup potvrdila i náměstkyně primátora Helena Dvořáčková. „Kola se odvezou do našeho skladu na Hůrkách, a když se o ně do půl roku nikdo nepřihlásí, půjdou do dražby,“ sdělila Dvořáčková.

Asistenci u „stěhovací“ akce však městští policisté odmítají. „Nikdo nás o nic nežádal. Nemáme k tomu vůbec žádné informace,“ uvedla mluvčí strážníků Lenka Uskobová.

Problém spočívá také v tom, že někteří majitelé nechávají zamčená svá kola i několik dnů. „Byl tu dokonce pán, který říkal, že do Pardubic jezdí jednou měsíčně. A kolo během té doby má stále zamčené,“ dodal dělník.

Část stojanů přemístilo město vedle zmíněného domu v sousedství nádraží. Další jsou v areálu lihovaru poblíž zastávky MHD Hlavní nádraží - Albert hypermarket. Obě místa však nejsou tak dobře viditelná, což by se mohlo změnit.

„Podíváme se na to a případně dáme nějaké značení,“ uvedla Dvořáčková, která je však momentálně v zahraničí, a proto nemá o situaci detailní přehled.

Poblíž stávajících stojanů cyklisté kola stále houfně zamykají. Pozoruhodné je, že v hojném počtu využívají k uzamčení vnější strany přenosných plotů, za kterými kola být nemají.

Město podle náměstkyně ještě jedná o zřízení dočasných parkovacích ploch u nedaleké České pošty. Stojany případně umístí na chodníky u pošty, které jsou v majetku města.