"Přechod se posune tak, aby nebyl přímo v rádiusu okružní křižovatky," upřesnil starosta Chrudimi Petr Řezníček.
Kruhový objezd u Bídy je zákeřný. Řidič jedoucí od Pardubic totiž vidí chodce na přechodu na poslední chvíli, anebo ani to ne. To se stalo v září 2011, kdy řidič kamionu přehlédl dvaaosmdesátiletého muže. Ten na místě zemřel.
Od té doby tamní radnice čelí kritice, že se málo stará o bezpečnost lidí. Loni v prosinci radní oznámili, že přechody upraví. A letos provedli první krok. Nechali postavit nový přechodový ostrůvek na Masarykově náměstí.
Teď přichází na řadu krok číslo dvě. Ten, který řidičům i chodcům pomůže nejvíc.
Tragická bilance - dva mrtví a dva těžce zranění chodci
Stavební firma přesune o několik metrů dál přechodový ostrůvek, zebru osvětlí a upraví i chodníky. "Předpokládám, že se do čtrnácti dnů začne stavět," uvedl Řezníček.
Srážky aut s chodci na objezdu(za posledních pět let) SMRTELNÉ ZRANĚNÍ Září 2011, čtvrtek 13:25. Kamion porazil chodce na přechodu přes kruhový objezd u Bídy. Červen 2008, pátek 11:55. Nákladní auto s návěsem porazilo chodce u kruháku u Bídy. TĚŽKÉ ZRANĚNÍ Leden 2011, pondělí 7:20. Osobní auto srazilo chodce na přechodu u Bídy. Říjen 2008, pondělí 11:30. Auto porazilo chodce na přechodu na kruhovém objezdu u Bídy. |
Za posledních pět let mají přechody u kruhového objezdu na Bídě na svědomí dva mrtvé a dva těžce zraněné chodce.
O tragédiích na průtahu se mluvilo i ve Sněmovně. Chrudimský poslanec Jan Chvojka apeloval na ministra dopravy, aby se našly peníze na vybudování obchvatu Chrudimi.
Ty jeho předchůdce Vít Bárta v roce 2010 přímo v Chrudimi pompézně slíbil. Pak peníze zase zmizely.
"Denně projede Chrudimí vzhledem ke křížení dvou frekventovaných silnic 1. třídy téměř třicet tisíc řidičů, kteří stojí v nekonečných frontách," uvedl tehdy Chvojka.
Nakonec se první část výstavby obchvatu letos rozjela, ale zda budou prostředky na pokračování stavby i příští rok, jisté není.