Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Staveniště kolem chrudimského obchvatu má svůj vlastní web

  8:11aktualizováno  8:11
Obchvat Chrudimi bude z první části hotový nejdříve v roce 2016, ale své vlastní internetové stránky má už teď. Vytvořilo je město Chrudim, i když stavbu má na starosti Ředitelství silnic a dálnic.

Na trase budoucího obchvatu města směrem na Slatiňany již proběhla skrývka ornice. | foto: Městský úřad Chrudim

V programech stran a seskupení v chrudimské komunální politice figurovala stavba obchvatu na prvním místě odhadem tak patnáct let dozadu. Teď, když už mnohokrát vzývané bagry skutečně vyjely do polí, mohou lidé sledovat průběh stavby zde na samostatných webových stránkách.

Vše o obchvatu Chrudimi

Jak bude dlouhý?
Skládá se ze dvou staveb. Od Medlešic až po napojení na silnici I/37 za Slatiňany bude měřit 10 kilometrů 413 metrů.

Jak bude obchvat drahý?
Celkový rozpočet dosáhne cca 2,1 miliardy korun bez DPH. Zatím není znám dodavatel na druhou část obchvatu - úsek od výpadovky na Vysoké Mýto až napojení za Slatiňany.

Kdy bude hotový?
Teoreticky by první část od Medlešic po výpadovku na Vysoké Mýto mohla stát za tři roky. Pak by měla následovat další etapa - obchvat Slatiňan. Termíny se ale v minulosti mnohokrát měnily.

Největší stavby?
Estakáda přes řeku Chrudimku a železnici. Most o třinácti polích bude dlouhý 556 metrů. Celkem vznikne 14 mostů, tři mimoúrovňové křižovatky a pět protihlukových stěn.

"Obchvat je dlouhodobě nejdiskutovanější téma v našem městě. Nové webové stránky jsou nejen reakcí na tuto debatu, ale i odpovědí na řadu otázek, jako kudy vůbec trasa vede, jak se příprava stavby vyvíjela, jaký je aktuální průběh stavby a podobně," říká starosta města Petr Řezníček.

Nejen pro fanoušky silničních staveb je příjemné, že tu jsou základní dokumenty i odkazy na územní plány na jediném místě. Je tu také fotogalerie a dokonce i videogalerie, která nabízí letecký pohled na celou stavbu i záběry z auta, které projíždí po části budoucí silnice.

Web nabízí i články či reportáže z médií. Stránky obsahují popis celé stavby včetně vizualizace.

Některé informace tu ale nenajdete. Poté, co stavbu obchvatu už nikdo nezvrátí, jsou na stole jiné otázky - proč se nebude moci sjíždět do města z obchvatu od Medlešic, proč nebude nájezd na silnici ze Slatiňan pohodlnější, zda není možné postavit lávky pro pěší přes obchvat.

"Ambici odpovídat na takové otázky nemáme. Diskuse o trase obchvatu se vyvíjela od roku 1996, kdy byly schváleny dvě varianty obchvatu, a někdy není snadné odpovědi na některé otázky zjistit. Jsou tam však uvedeny kontakty na Ředitelství silnic a dálnic, je to jejich stavba a lidé by se měli obracet na ně," uvedla tisková mluvčí Chrudimi Sylva Drašnarová.

Ta slibuje, že město bude stránky poctivě aktualizovat. "Do budoucna chceme v maximální možné míře informovat o aktuálním dění, zajímavých výstupech z kontrolních dnů, důležitých jednáních či o dalších schválených krocích nebo dokumentech," řekla.





Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.