Silnice, která vede od plánovaného obchvatu, nesplňuje představy řidičů o...

Silnice, která vede od plánovaného obchvatu, nesplňuje představy řidičů o bezpečné komunikaci. Má se proto změnit. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Chrudim díky obchvatu získá další novou silnici a cyklostezku

  • 5
Před dokončením obchvatu se v Chrudimi rozšíří silnice v ulici Dašická. Kolem čtyřiceti milionů korun za stavbu by měla zaplatit Evropská unie nebo stát. Za dalších deset milionů město vedle postaví cyklostezku.

Díky stavbě obchvatu se Chrudim dočká řady novinek na tamních silnicích. Nejenže stát vylepšil křižovatku na Slatiňany, přislíbil stavbu další mimoúrovňové křižovatky u Medlešic, ale zároveň se Pardubický kraj zřejmě postará příští rok o rozšíření kilometrového úseku vedoucího z Chrudimi ulicí Dašickou směrem na Ostřešany.

„Je to nutné. Budou tudy jezdit kamiony z obchvatu do města,“ uvedl místostarosta Chrudimi Miroslav Tejkl.

První část obchvatu od Medlešic po Kaufland by měl stát nejpozději na konci příštího roku. A protože práce postupují přesně podle harmonogramu a ministerstvo dopravy je dokonce spokojené, že má kde utratit peníze, vše nasvědčuje tomu, že silnice bude hotová včas.

Pokud by ale Dašická ulice zůstala ve stavu, v jakém je teď, nový vjezd do Chrudimi by byl úzký, nepříjemný pro kamiony, ale zejména nebezpečný pro lidi, kteří tudy chodí po silnici.

„Je potřeba, aby silnice byla rozšířena dříve, než bude obchvat dokončen, protože uzavírka Dašické ulice by po otevření obchvatu vyvolala v Chrudimi kolaps,“ řekl místostarosta Chrudimi Jaroslav Trávníček.

Pardubický kraj, kterému silnice patří, s tím souhlasí a rekonstrukci kilometrového úseku připravuje. „Pardubický kraj má v současné době podanou žádost o stavební povolení na stavebním odboru Městského úřadu v Chrudimi,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Chystají pohodlnou stezku pro pěší i cyklisty

Peníze může kraj získat od státu nebo z Evropské unie. Podle Trávníčka je nyní pravděpodobnější druhá varianta. Podstatnější je ovšem fakt, že město má přichystanou stavbu stezky, která umožní lidem dojít podél rušné výpadovky do Vestce.

„Měla by to být pohodlná stezka pro pěší i cyklisty. Nikdo se nám tam už nebude pohybovat po komunikaci. Investici máme připravenou, ale potřebujeme, aby kraj nejdříve rozšířil silnici,“ uvedl Trávníček.

Chrudim si v souvislosti se stavbou obchvatu vymohla vybudování další mimoúrovňové křižovatky, s níž stát nepočítal. Vznikne u Medlešic, a ve městě tak bude možné z obchvatu sjíždět hned na třech místech.

Vedle Medlešic to bude hlavní sjezd u Vestce a pak na výpadovku na Vysoké Mýto u Kauflandu.

Město se zároveň připravuje na okamžik, až po dokončení první části obchvatu budou kamiony sjíždět u Kauflandu a budou se muset kolem sídliště U Stadionu vracet na silnici I/37.

Stát už vybudoval u Guláška novou kruhovou křižovatku a připravuje i novinky na trase Chrudim -Slatiňany.

Na tomto úseku by měla platit maximální povolená rychlost 70 kilometrů v hodině a pro větší bezpečnost řidičů, chodců i cyklistů se tam objeví i nová úprava křižovatek.