Z České Třebové ve směru do Prahy bude v novém jízdním řádu mířit 44 rychlých spojů během 24 hodin, což platí i pro opačný směr.

Z České Třebové ve směru do Prahy bude v novém jízdním řádu mířit 44 rychlých spojů během 24 hodin, což platí i pro opačný směr. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Česká Třebová chce víc rychlíků na nádraží, pomoci může boj s Jančurou

  • 11
Konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem Radima Jančury může pomoci České Třebové v nekonečném boji za to, aby na jejím nádraží stavělo víc rychlíků. Dosud se ji nedařilo uspět, ale státní dráhy teď mají novou motivaci. Žluté rychlíky totiž staví v Ústí nad Orlicí.

"S Českými drahami jsme domluveni, že dokud jednání nejsou u konce, nebudu dělat mediální výstupy. Mohu aspoň říci, že jsem přesvědčen, že rychlíků bude v České Třebové zastavovat víc. Bylo by však nefér vyjadřovat se k něčemu, co není definitivně potvrzeno," řekl českotřebovský starosta Jaroslav Zedník.

Českotřebovští železničáři zájem cestujících potvrzují. "Cestující v České Třebové by více zastavujících rychlíků uvítali, svědčí o tom i výzkumy mezi obyvateli," řekl přednosta provozního obvodu českotřebovské železniční stanice Martin Pecina.

Starosta má však ještě jedno želízko v ohni, a to jsou žluté rychlíky RegioJet společnosti Student Agency. "S RegioJetem jsme už dvakrát jednali, zásadní jednání je připraveno na listopad," dodal Zedník.

Pokud se město s jedním či oběma dopravci dohodne, pak to cestující nepoznají hned v prosincových změnách jízdního řádu, ale v těch červnových.

Do jednání vstoupil i poslanec

Pomoci by mohl i poslanec Václav Cempírek z České Třebové, který s Českými drahami už jednal. S majitelem Student Agency ne, prý se k tomu dostane v listopadu.

"Když už vlaky v České Třebové nepřibývají, aspoň se radujme z toho, že se v novém grafikonu od prosince neomezují, takže jsem spokojený. I tak bojuji za dva další, pak by byl stav optimální," řekl Václav Cempírek.

Jsou to vlaky EC, které zastavují v České Třebové večer. První z nich nyní vyjíždí z Prahy po půl osmé večer, druhý v obdobném čase z Brna.

Prozatím se tedy Českotřebovští na žluté vlaky, které jejich nádražím profrčí v obou směrech dopoledne, odpoledne i večer, jenom dívají. A jejich počet bude ještě stoupat. (více o tom čtěte zde)

Majitelé Student Agency ani nelitují, že raději zvolili k zastavování svých rychlíků sousední Ústí nad Orlicí.

"Zatím se ukazuje, že zastavování v Ústí nad Orlicí je dobré obchodní řešení a že jsme dobře zvolili. Máme tam dost zákazníků, kteří tam nastupují, jezdí s námi a jsou spokojeni," řekl tiskový mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj.

Dosavadní zdrženlivost Českých drah vyplývá i z toho, že podle nich jsou na tom cestující z České Třebové mimořádně dobře. Z České Třebové ve směru do Prahy bude v novém jízdním řádu mířit 44 rychlých spojů během 24 hodin, což platí i pro opačný směr.

"V České Třebové zastavuje velmi vysoký počet dálkových spojů, který lze srovnávat pouze s velkými krajskými městy v České republice, ale žádné jiné srovnatelně velké nebo spádově významné místo tak velký počet dálkových spojů nemá. V tomto směru patří České Třebové bez nadsázky dlouhodobě první místo v rámci celé České republiky," uvedl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.