Pardubická ulice 17. listopady patří k nejvytíženějším ve městě a denně tudy projedou tisíce aut.

Pardubická ulice 17. listopady patří k nejvytíženějším ve městě a denně tudy projedou tisíce aut. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Čerstvě zrekonstruovanou výpadovku na Chrudim už museli opravovat

  • 7
Jen pár dnů jezdila auta po ulicích 17. listopadu a Palachova v centru Pardubic. Poté, co po nich projelo ještě před kolaudací několik vozidel, už museli na ulici znovu nastoupit stavební dělníci a začít ji opravovat.

Ukázalo se totiž, že se vozovka na některých místech nebezpečně propadá. Kanály se následně dostaly několik centimetrů pod úroveň vozovky, což se pochopitelně nelíbilo projíždějícím řidičům.

“Propadání vozovky způsobily závady na vodovodních řadech. Kanály jsou už výškově upravené a nebrání ve sjízdnosti,“ řekl Jiří Synek ze Správy a údržby silnic.

Silnici přitom opravoval Pardubický kraj půl roku, stavba přišla na 53 milionů korun a částečně ochromila dopravu v centru města, zejména v souvislosti se souběžnou opravou třídy Míru (více jsme psali zde).

“Havárie byla v hloubce pět šest metrů, vizuálně byla pokládka asfaltu v pořádku. Pak se začaly dělat kaverny, propadat vozovka. V rámci dobrých vztahů s vodárnami jsme silnici opravili na jejich náklady,“ řekl stavbyvedoucí Jiří Burian.

Výrobní náměstek pardubických Vodovodů a kanalizací Zdeněk Janeba uvedl, že závady na kanalizaci vznikly až během stavby.“Ještě před začátkem jsme si vše prošli korelátorem, abychom měli jistotu, že je vše v pořádku. Zmíněné závady vznikly až při úpravě povrchu vozovky těžkou technikou,“ řekl Janeba.

Ředitel Vodovodů Josef Fedák dodal, že náklady na opravu kanalizační a vodovodní sítě skutečně nese jeho společnost, opravu povrchu vozovky zaplatí se stavební firmou napůl.

Další potíž byla, že dělníci na žádost vodáren vrátili na kanály staré poklopy, které tam však již nepasovaly. Později je firma vyměnila za takzvané plovoucí poklopy, u kterých lze nastavit výšku, aby byly v úrovni terénu.

“Už vidíme, že to funguje správně. Kanály jsou v jízdní stopě a jsou hodně namáhané, každé tři minuty po nich projede trolejbus, měly by vydržet,“ řekl Burian.