„Domnívám se, že s ohledem na současnou situaci v přípravě investic státu do silniční dopravy lze podmínky pro zahájení konkrétních kroků k realizaci stavby obchvatu města považovat za velmi příznivé,“ píše ve svém dopise starosta hejtmanovi, který tuto pasáž přejal do svých řádků pro ministra dopravy Dana Ťoka.
Oba upozorňují, že dosavadní posouzení vlivu stavby obchvatu města na životní prostředí je platné a pozitivní.
„Dopravní situace ve městě je katastrofální, a proto by se měl stát zasadit o urychlení přípravy a následnou realizaci obchvatu města. Nikdo nechceme, abychom museli vracet prostředky evropských fondů zpět do Bruselu. Této situaci je nutné předejít,“ uvedl hejtman Netolický, který zdůraznil v dopise i přírodní hodnoty tohoto území.
Zároveň poukazuje na existenci Memoranda o spolupráci při přípravě a realizaci Dopravního uzlu Pardubice z října 2013. V něm je také zmíněno, že by mělo být nalezeno řešení k omezení nákladní dopravy po silnici I/36 vedoucí přes Lázně Bohdaneč. Lázeňské centrum zatěžuje nákladní doprava směřující z dálnice D11 do Pardubic a dále na Moravu.
Samotné krajské město se rovněž dlouhodobě potýká s nadměrnou dopravní zátěží, které by měly ulevit plánované obchvaty. Nejblíže ke stavbě je ten severovýchodní na silnici I/36, který odvede dopravu směřující právě od Bohdanče do centra města. Výkupy pod trasou by měly začít letos.