Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silnice se opět změní v závodní trať, depo vznikne v areálech firem

  8:28aktualizováno  8:28
Hřmící motory, vůně benzinu, jednadvacet zatáček, diváci podél trati i v rozsáhlém depu, dlouhá tradice od roku 1970. To všechno je Ústecká 21 - mezinárodní závody automobilů do vrchu, konkrétně na nedaleký Andrlův chlum.

Závody do vrchu se vrací do Ústí nad Orlicí. Ilustrační foto | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Dobrou zprávou pro příznivce motorismu je, že se závody v Ústí nad Orlicí opět po čtyřech letech uskuteční. V uplynulých letech se totiž nekonaly, také z důvodu nekvalitního povrchu vozovky.

Předloni modernizovali správci krajských silnic první polovinu závodní tratě, letos na dokončenou část naváže vlastní investicí město Ústí nad Orlicí, které zajistí opravu druhé poloviny.

„Na konci loňského roku se podařilo vyřešit majetkoprávní vztah s obcí Řetová, na jejímž katastrálním území se část komunikace nachází a v rámci svého rozpočtu máme zajištěné finanční prostředky na opravu povrchu od dvanácté zatáčky do cíle,“ řekl starosta města Petr Hájek.

Závodní speciály už nebudou parkovat na hlavní silnici

Změnou oproti předešlým ročníkům Ústecké 21 bude umístění parkoviště závodních strojů. Dosud bylo vždy zřízeno na uzavřeném hlavním průtahu městem na silnici I/14 naproti sídlišti zvaném Hečmanda. Obvyklá objížďka městem neprošla, podle informací ústeckého Autoklubu se dokonce chystaly i petice proti ní.

„Zvýšenou intenzitu kamionové dopravy v souvislosti s překladištěm společnosti Metrans v České Třebové pociťuje i naše město. Obavy obyvatel jsou tedy na místě,“ řekl starosta města Petr Hájek.

Nakonec se problém s umístěním depa podařilo vyřešit.

„Jezdci budou parkovat v soukromých firmách a v ulici Vrbová, které jsou v těsné blízkosti startu. Hlavní silnice tak nebude uzavřena a nikdo ve městě nebude muset snášet zvýšený provoz. Vlastníkům těchto firem děkujeme, stejně tak obyvatelům, bydlícím v ulicích přilehlých ke startu závodu, za trpělivost a shovívavost,“ řekla za ústecký Autoklub Zdena Urbanová.

Mezinárodní Mistrovství ČR soudobých vozidel, Mistrovství ČR historických vozidel Česká trofej a Maverick Rescue Euro Cup 2016 se uskuteční ve dnech 27. až 29. května. Sobotní závod se pojede jako Memoriál Miroslava Urbana, dlouholetého šéfa závodu a klubu, nedělní pak jako Memoriál Otakara Krámského, pro kterého byla Ústecká 21 domácím závodem a který se kdysi vyjádřil, že „Ústecká 21 by mohla být vzorem celé kopcové Evropě“.

Trať totiž patří mezi jednu z nejkrásnějších a nejnáročnějších tratí v seriálu závodů automobilů do vrchu. Náročné stoupání s jedenadvaceti zatáčkami na Andrlův chlum má délku 3 650 metrů, převýšení 209 metrů.

Trasa závodu Ústecká 21. Zelená značka je místo startu, červená cíl pod rozhlednou Andrlův chlum.

Trasa závodu Ústecká 21. Zelená značka je místo startu, červená cíl pod rozhlednou Andrlův chlum.





Hlavní zprávy

Jak si snížit IQ tričkem
Jak si snížit IQ tričkem

Primitivní vtip, trapná anglická hesla, stereotyp a zoufalstvím vyždímaně designové dílny. Aneb pekelnosti českých e-shopů.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.