Takto by měla vypadat logo nového sponzora na pardubické multifunkční hale.

Takto by měla vypadat logo nového sponzora na pardubické multifunkční hale. | foto: Studie hokejového klubu

Změna názvu arény nebude právě snadná. Loga sponzora jsou příliš velká

  • 8
Od středy se pardubická multifunkční hala oficiálně jmenuje Tipsport arena. Na budově jsou ale ještě k vidění nápisy, které odkazují na ČEZ Arenu a není jasné, kdy se hlavní nové logo na střeše objeví. Je totiž tak veliké, že vlastníka haly čekají potíže s jeho umístěním. Bude potřebovat souhlas úřadů.

Zástupci Rozvojového fondu Pardubice i hokejového klubu při oznamování nového názvu arény zářili spokojeností. Smlouva se společností Tipsport oběma organizacím přinese vítaný obnos do pokladny v řádech mnoha statisíců korun ročně.

Ovšem hlavně pro majitele haly má dohoda se sázkovou kanceláří jeden problém. Musí totiž vyřešit, jak na střechu budovy z 50. let minulého století umístit její obří logo.

„To největší logo má být nad hlavním vstupem do arény na její jižní straně. Zatímco to dosavadní firmy ČEZ mělo rozměry 10 krát 4 metry, toto nové má 16 krát 5 metrů. Vypadá to, že na jeho instalaci budeme potřebovat stavební povolení i souhlas památkářů. Nebude to snadné,“ uvedl Jiří Komárek, momentální šéf Rozvojového fondu Pardubice, kterému aréna patří.

Podle něj je potíž třeba v tom, že obří osvětlená písmena budou stínit výhledu na pardubický zámek. Právě proto se k instalaci loga budou vyjadřovat památkáři.

„Pravdou je, že existují omezení, která regulují podobu venkovní reklamy. K tomuto konkrétnímu případu se ale zatím vyjadřovat nemůžu. Ještě neznám všechny podrobnosti,“ uvedla ředitelka územního odborného pracoviště Národního památkového ústavu v Pardubicích Naděžda Pemlová.

Ovšem ani případným razítkem od památkářů trable nemusí končit. Tipsport ve snaze ušetřit peníze pošle do Pardubic loga, která byla od roku 2006 na liberecké hokejové hale. Otázka je, v jakém stavu téměř deset let staré zařízení bude a jak se ho podaří transportovat ze severu Čech.

 „Mám obavu, že loga nebudou v úplně dobrém technickém stavu. Přece jen, když je někdo sundával, tak na ně asi nebral velké ohledy. Navíc velikost toho hlavního loga výrazně zkomplikuje dopravu,“ obává se Jiří Komárek, který však zároveň dodává, že alespoň ty menší nápisy se na aréně objeví v nejbližších dnech.

„S těmi žádný problém snad nebude, ale to největší nás trochu děsí. Musíme se pobavit se statiky, aby nám nepoškodilo halu nebo ho třeba nevzal vítr. V Liberci totiž bylo na stěně haly, u nás má být na střeše,“ dodal Komárek.

Název arény se těsně po její přestavbě v roce 2001 začal spojovat s firmou ČEZ. To platilo až do loňského roku. Většinu výnosů za prodej jména haly inkasuje HC ČSOB Pojišťovna Pardubice. „Bylo pro nás zásadní uzavřít dlouhodobý kontrakt s renomovanou společností,“ uvedl manažer klubu Ondřej Šebek.