Za provokativním názvem nového alba Dagmar Peckové se skrývá zajímavá dramaturgická myšlenka Dagmar Peckové a psychiatra Williama Diddena. Všechny postavy z árií, které mezzosopranistka ztvárnila, spojuje jeden společný jmenovatel a tím je hřích. Všechny árie jsou áriemi hříšnic.
„Moje nová nahrávka je o hříchu a o odpuštění. Věřím, že příběhy hříšnic, hudba i zpěv, které toto album přináší, poskytnou zároveň impuls k zamyšlení. Odpuštění je samo o sobě léčebným fenoménem. Ten mezilidské vztahy i duše potřebují, aby byly zdravé,“ říká Dagmar Pecková.
„Ale nesmíme soudit pouze výsledky konání těch hříšných žen. Mě spíš zajímá, co je k tomu vedlo. Proč se velká, všeobjímající láska, může změnit za okamžik v něco tak hrůzného, jako je nenávist? A proč může být nenávist tak silná, že vede k vraždě vlastních dětí, nebo mužů dříve obdivovaných, když už ne milovaných?“
„A ještě zajímavější je, jak si vedli skladatelé, kteří zachytili v tónech to, co se odehrává v hlavách a srdci jednotlivých postav. Jsou to jedinečné obdivuhodné opusy,“ dodává interpretka. „Když se podíváte na postavy v mezzosopránovém oboru, tak téměř každá se dá označit za hříšnici. Snad je to temnější barvou hlasu.“
Nahrávka vznikla ve spolupráci s dirigentem Aleksandarem Markovičem, Slovenskou filharmonií a Slovenským filharmonickým sborem. Stejně jako na nahrávce, i na pražském galakoncertě se společně s Dagmar Peckovou představí sopranistka Ivana Veberová v roli Elektry ve Straussově stejnojmenné opeře a slovenský basista Peter Mikuláš v roli Heroda v závěrečné scéně z Mariottovy opery Salomé.
Titíž hosté vytsoupí při scénické premiéře projektu 24. března v Dvořákově síni pražského Rudolfina, pod taktovkou Aleksandara Markoviče zpěváky doprovodí PKF – Prague Philharmonia. Jsou v plánu i další koncerty a Hříšnice ozdobí program několika hudebních festivalů také v roce 2016.
Hříšnice naživoV roce 2015 V roce 2016 Další termíny jsou v jednání |