Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nové nádraží v Ústí nad Orlicí je malé, moderní a zatím nedodělané

  7:56
Cestující přes železniční stanici Ústí nad Orlicí stále projíždějí staveništěm. Nové nádraží je sice už druhý týden otevřeno, ale jen ve zkušebním provozu.

Prosklená hala ústeckého nádraží vlevo je přístupná podchodem. Zatím je stanice ve zkušebním provozu a úplné pohodlí pro cestující ani železničáře ještě nenabízí. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Ihned po otevření sklidilo nové hlavní nádraží v Ústí nad Orlicí velkou kritiku. V tom duchu, že bylo otevřeno předčasně. Za pár dní se však leccos zlepšilo.

„Dost mi vadí, že ho otevřeli, i když byl k němu přístup pouze blátem,“ řekla například ústecká cestující Ludmila Vašátková.

„Všude samá páska zakazující vstup, nedodělky, kam se podíváte. V podchodu pro pěší se bylo možné ještě včera přilepit na asfalt. Výtahy nefungují, neprošly revizí, do šachty se tlačí spodní voda. Maminky s kočárky mají na nástupiště z podchodu provizorní nájezdy z latěk jak pro dělníky s kolečkem,“ reagoval brzy po otevření stanice obyvatel Ústí nad Orlicí Josef Martinec.

Stavbaři se ovšem brání. „Avízovali jsme dopředu, že je nádraží ve zkušebním provozu a že práce ukončíme až 31. března,“ řekl stavbyvedoucí Eurovie Jaroslav Strnad.

A dodává, že nedokončené chodníky mají vazbu na další práce, které budou spolu s podchodem pro pěší a cyklisty dokončeny do 10. prosince.

Výtahy prý nebyly první dny v provozu, protože chyběly potřebné doklady o revizích. A voda se do šachet dostala kvůli nedokončenému zastřešení na nástupišti číslo jedna i kvůli čtyřnásobnému čištění tlakovými myčkami.

S otevřením mohli počkat

Také Josef Martinec později už svá vyjádření mírní. „Trochu se to zlepšilo, nejdříve to byla katastrofa. Ale stejně mám dojem, že nádraží bylo otevřeno předčasně, aby vrcholoví manažeři Eurovie brali předvánoční odměny,“ dodal Josef Martinec.

Podle něho si zkušební provoz mohou dovolit malá nádraží, ale ne nádraží v Ústí nad Orlicí, kde denně parkují desítky aut a projdou tudy stovky lidí. „S otevřením mohli počkat, až budou hotové aspoň cesty. Aby se nechodilo z chodníku do bláta, přes štěrk, pak zase přes kus chodníku,“ dodal Martinec.

Řada nedodělků průběžně mizí, nádraží se stále vylepšuje. Ale některé negativní ohlasy se týkají i toho, co se jen tak změnit nemůže. Třeba velikost nové skleněné budovy.

Nádraží v Ústí nad Orlicí

Hlavní přínosy stavby:

  • Dlouhý úsek s rychlostí 160 km/h.
  • Zvýšení komfortu cestujících novými přístupy ke stanici, přednádražím a novou výpravní budovou.
  • Pohodlný nástup a výstup cestujících na nových nástupištích.
  • Nové silniční napojení místní části Kerhartice.
  • Zvýšení podjezdné výšky na silnici II/315 pod železniční tratí.
  • Zrychlení mezinárodní dopravy po trase I. tranzitního železničního koridoru.
  • Dosažení vyšší bezpečnosti zrušením úrovňových křížení.

„Na Ústí mně připadá nádraží hodně malé, má málo míst k sezení,“ řekla například cestující Ludmila Vašátková. „Ještě není vše hotové, na definitivní názor je brzy, ale nelíbí se mi, že má nádraží jen dvanáct míst na sezení a není tam zatím nic, kde by si člověk mohl koupit nějaké občerstvení,“ řekla obyvatelka přilehlých Kerhartic Dagmar Jiroutová.

Původní nejasné značení a zmatek cestujících mizí. Ale horší jsou problémy při přestupování.

„Když přestupuji z vlaku na Českou Třebovou na vlak na Letohrad, který stojí přes celou šířku podchodu až u skály, je to děsná dálka. Na přestup mám jen čtyři minuty, je to jen tak tak. A to jsem zvyklý běhat,“ řekl například Jiří Krček z Brandýsa nad Orlicí s tím, že senioři mohou mít potíže.

Za velké přestupní vzdálenosti může zachování staré nádražní budovy, která se po tlaku petičníků stala kulturní památkou a nesmí být zbourána. Stojí dále na ostrově uprostřed kolejí a lidé jí říkají „Kadrmanova vila“ podle iniciátora petice.

„Tahle stará budova, se kterou si nikdo neví rady, nádraží ruší a měla se zbourat,“ řekla Dagmar Jiroutová za řadu dalších kritiků.

Ústecká moderní stanice však má i své příznivce. I když s drobnými výhradami. „Je hezká. Ale pro nás jako pro většinu obyvatel Ústí je výhodnější zastávka Ústí nad Orlicí město. Tohle nové nádraží je výhodnější pro obyvatele Kerhartic,“ uvedl Václav Klička.

  • Nejčtenější

Nadvláda pokračuje. Třinec slaví pátý titul v řadě, vyrovnal historický rekord

28. dubna 2024  23:27

Na českém hokejovém trůnu zůstává všechno při starém. Třinec v napínavém sedmém finále porazil...

Rivalové z finále v jedné šatně: Do neděle bychom se zabili, hlásil Sedlák

1. května 2024  15:24

Ještě v neděli by si během finále extraligy nejraději vyškrábali oči, do prodloužení sedmého zápasu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

„Nauč se pískat.“ Zaplněné pardubické náměstí se těšilo na oslavy, přišlo zklamání

26. dubna 2024  15:09,  aktualizováno  19:47

Pardubické Pernštýnské náměstí dnes mohlo zažít velkou hokejovou noc - oslavu titulu. Po porážce...

Stát se přiblížil stavbě nejnáročnějšího úseku D35, ministerstvo má poradce

2. května 2024  19:08

O krok blíž se posunul pokus státu o další výstavbu dálnice se soukromou účastí, tedy takzvaný PPP...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na Pardubicku narazil řidič do patníku, značky i stromu. Nehodu nepřežil

28. dubna 2024  10:13

V noci na neděli zahynul u Sezemic na Pardubicku pětatřicetiletý řidič. Havaroval se svým vozem BMW...

ANALÝZA: Familia, aura a štěstí Třince? OK, ale tohle bylo o pardubickém Dynamu

3. května 2024  15:15

Stačilo málo. Jedna teč, jeden šťastný odraz. A vše by bylo jinak. Ovšem do historie je zapsáno, že...

Požár v garáži způsobila baterie elektrokoloběžky, škoda dosáhla půl milionu

3. května 2024  13:21

Čtyři jednotky hasičů musely dnes zasahovat u ranního požáru garáže v České Rybné nedaleko Proseče...

U Pardubic usmrtil vlak člověka, provoz na hlavní trati byl ráno přerušen

3. května 2024  6:30,  aktualizováno  9:44

Na hlavní koridorové trati u Pardubic brzy ráno vlak srazil a usmrtil člověka. Nehoda omezila...

Nadstavba? Je potřeba se hned chytit, říká pardubický útočník Krobot

3. května 2024  9:18

Fotbalová skupina o záchranu má sice pět kol, ale v případě Pardubic bude dost možná zásadní hned...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...